اقتصادی

قیمت نفت ایران هیچ ارتباطی با روغن ایالات متحده ندارد

مدیرعامل بین المللی شرکت ملی نفت ایران گفت: “تعیین قیمت نفت خام ایران هیچ ارتباطی با WWE غیر از شاخص نفت خام ایالات متحده ندارد.”

به گزارش مجله زنده خبری ، سعید خوشرو ، مدیرعامل بین المللی شرکت ملی نفت ایران گفت: تأثیر سقوط قیمت نفت خام بیش از 55 دلار در بازار ایالات متحده در تاریخ 20 آوریل (دوشنبه ، اول اردیبهشت) حدود 3 دلار بوده است. وی تأکید کرد: ملاک تعیین قیمت نفت خام ایران هیچ ارتباطی با WWE به عنوان شاخص نفت خام ایالات متحده ندارد.

وی دلیل اصلی این تصادف تاریخی اظهار داشت: دلیل اصلی این افت قیمت ، رسیدن آخرین روز اعتبار (آخرین روز معاملاتی ماه) بود ، در حالی که فرصت تحویل و ذخیره محموله های فیزیکی کمتر بود.

وی خاطرنشان کرد: قیمت نفت خام WTO از بهمن ماه و ظهور ویروس Corona در ایالت Contango بوده است که 20 آوریل به تاریخ انقضا آن نزدیک شده است ، در حالی که چندین گزارش حاکی از آن است که فضای ذخیره سازی حجامت به سرعت پر می شود. براساس آخرین آمار رسمی ، تا 10 آوریل 72 درصد ظرفیت مخزن پر شده بود و احتمالاً تا پایان ماه قابل ذخیره نیست.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران (NIOC) گفت: قیمت نفت خام در تاریخ 20 آوریل با 173.73 دلار باز شد و به شدت نوسان داشت. وی گفت: “اما ناگهان ، در چهار ساعت گذشته معاملات ، 4 دلار صفر ، منهای 40 و در نهایت بازار با 37.63 دلار در هر بشکه بسته شد.

گفته می شود Contango در شرایطی قرار دارد که قیمت نفت پایین تر از معاملات آینده باشد و مازاد کوتاه مدت در بازار را نشان می دهد.

فروش محموله های نفتی در Niemex: معاملات نفت خام در بازارهای فیزیکی و بورس انجام می شود. در بازار فیزیکی ، محموله توسط تولید کنندگان و مصرف کنندگان نهایی مناسب خریداری و خریداری می شود ، اما بورس کالا محدود به مالکان و متقاضیان واقعی نمی شود. بنابراین میزان نفت خام معامله شده در بورس کالا بسیار بیشتر از نفت خام واقعی در بازار فیزیکی است.

یکی از اصلی ترین تفاوت های معاملات در بازار فیزیکی و بورس کالا این است که بازار فیزیکی با محموله های واقعی معامله می کند ، اما بورس کالا معامله می کند. به همین دلیل معاملات بورس معمولاً منجر به حذف فیزیکی محموله نمی شود بلکه معمولاً به صورت نقدی اداره می شوند.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران یادآور خرید و فروش روزانه نفت WWE بود: نوع نفت خام ایالات متحده بالغ بر روزانه 13 میلیون بشکه است ، اما تنها سهام بورس اوراق بهادار نیماکس تنها نفت جنگ جهانی دوم بین 1 میلیارد و 200 میلیون بشکه در روز است. فروخته شد

وی با اشاره به اینکه هر قرارداد بازار WMX هزار بشکه از کالاهای زیادی معامله می کند ، افزود: تحویل هر محموله (هم بازار فیزیکی و هم مبادله) یک ماه طول می کشد که بر این اساس قیمت آن حمل و نقل می شود. پیکربندی شده است به عنوان مثال ، قیمت WB در تاریخ 20 آوریل ، قیمت کالاهای تحویل داده شده در ماه مه (دو ماه تقویم بعدی) است.

خوشرو افزود: با شروع معاملات امروز (سه شنبه 21 فروردین) مهلت معاملات در ماه مه به پایان می رسد و معاملات برای ماه بعد از 22 آوریل – 20 اردیبهشت 20 آغاز خواهد شد. وی افزود: تاجران بورس سهام تا پایان ساعت معاملاتی معاملات خود را ادامه خواهند داد. تاریخ انقضا فرصتی برای توافق در مورد قرارداد شما است. در غیر این صورت ، آنها باید یک بار جسمی را از انبار کوشینگ اوکلاهما که در آن ذخیره و حمل می شود ، بردارند.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد: تحویل طی ماه تحویل انجام می شود. به عبارت دیگر ، اگر قرارداد فروش مه تا 21 آوریل به توافق نرسیده باشد ، دارنده قرارداد باید در یک روز ماه مه محموله را جمع کند و گفت: “بنابراین محصولات نهایی قیمت معمولاً واقعی نیستند و فروشندگان مجبورند قراردادهای زیر قیمت فروش را امضا کنند ، بنابراین آنها مجبور نیستند تحویل بگیرند. جسمی.

وی یادآور شد: قیمت نفت خام ایران Ice Bwave و میانگین نفت خام در دبی و عمان است. وی تصریح کرد: بازار اصلی نفت ایران شرق آسیا است که متوسط ​​قیمت آن بر اساس نفت خام دبی و عمان و دیروز و امروز بیش از 20 دلار است. 17 دلار از بشکه بسته شده است. همچنین در تابستان ، قیمت نفت خام ایران در بازار اروپا براساس تحویل یخ Bwave روز گذشته بیش از 25 دلار در هر بشکه بسته شد.

خوشرو در پاسخ به این سوال که آیا امکان کاهش قیمت روغن WWE در موعد مقرر در ماه های آینده وجود دارد ، گفت: “این بستگی به ذخیره آن روز دارد ، اما شیوع تاج ویروس باعث کاهش چشمگیر مصرف فرآورده های نفتی شده است و این یکی از دلایل اصلی افت آن است.” این روغن است.

وی پیش بینی بازار نفت برای ماه های بعدی را “بسیار دشوار” عنوان کرد: “براساس منابع مختلف مانند سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و آژانس بین المللی انرژی (آژانس انرژی بین المللی انرژی هسته ای) ، تقاضای نفت از 10 میلیون به 30 میلیون بشکه در روز در ماه های آینده افزایش می یابد.” روز کوتاهتر است.

از این گذشته ، مدیر بین المللی شرکت ملی نفت ایران گفت: “روغن وحشی سالهاست که با مشکل نگهداری محدود در کوشینگ و مشکل خاک محدود مواجه است.” ظرفیت ذخیره سازی محدود در شهر کوشینگ ، اوکلاهما در زمانی که قیمت ها پایین تر از سایر انواع نفت خام بود. این مسئله چنان جدی شد که عربستان سعودی قیمت پایه مقصد رسمی آمریکا در Asc را در ژانویه 2010 تغییر داد. اکنون این مشکل قدیمی که شامل مشکلات جدید در طرف تقاضا ناشی از ویروس جامع Corona است ، در کنار هم چنین رویدادی بی سابقه را ایجاد کرده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا