ورزش و نشاط

وزیر برای استخدام ویلموتس به من نامه زد/ در قراراد با سرمربی تیم ملی زرنگی کردیم

آفتاب نیوز:

در مصاحبه تلویزیونی بدون تعارف ، مهدی تاج گفت: “من به علت سكته قلبی رفتم و نمی دانم كه در بیمارستان تاج دریافت كردم یا نه ، اما وقتی آزمایش من مثبت بود ، در بیمارستان بستری شدم.”

وی در پاسخ به این سؤال که چه مدت از سمت ریاست خود فدراسیون استعفا داده است ، گفت: حدود 5 ماه باقی مانده است. من دو سال پیش مصاحبه انجام دادم و شما از من پرسیدید که چه چیزی باعث شد شما فدراسیون را ترک کنید و گفتم اکنون هستم مگر اینکه دکتر به من توصیه کند.

تاج: وزیر به من نامه ای برای استخدام ویلموتز نوشت / ما با سرمربی تیم ملی قرارداد بستیم.

تاج با بیان اینکه هیچ بحث پزشکی وجود ندارد و وی به دلیل ویلموت استعفا داده است ، گفت: “من می خواهم برای ویلموتس توضیح دهم که آیا ضعف فدراسیون یک قدرت است یا نه”.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی Wilmots را معرفی کرده است ، گفت: “هیچ کس Wilmots را معرفی نکرد.” آقای وزیر برای من نامه نوشت و کسی آن را معرفی کرد. همچنین طبیعی است. وزیر امضاء شده ، تاج ، شرایط لازم را برای تحقیقات و عملیاتی توضیح داد.

رئیس جمهور پیشین فدراسیون فوتبال در توضیح اینکه چه کسی ویلموت را به وزیر پیشنهاد کرده است توضیح داد: مرکز فرهنگی ایران و هلند این نامه را نوشت. Wilmots ، Renard و Lupetti توسط این مرکز پیشنهاد شدند. آنها گفتند که بهترین ها هستند.

تاج گفت: “ویلموتز گزینه سوم در نامه بود.” “ما بعد از اینکه از لوپتگی و رنارد کنار رفتیم به سمت ویلموتز رفتیم.” او در فوتبال ما جواب نداد. ایده من و ایده دیگران این بود که او آسیا را به خوبی نمی شناسد. ما مقابل بحرین گل زدیم و هر کاری کردیم ، تیم ملی نتوانست گل بزند.

وی در رابطه با شماره قرارداد ویلموتز ، اضافه کرد: “قرارداد وی دو میلیون و دویست هزار دلار بود. آنچه بیش از 30 برنامه تلویزیونی و رادیویی گفته اند این است که چرا آنها قرارداد را اعلام نمی کنند.

تاج در مورد بند قرارداد مربیان گفت: این که آیا خودش را فسخ کند یا خیر ، فدراسیون ما باید سه ماه از دست رفته مربی را بپردازد: این پادشاه موضوع است. او یک کارشناس تلویزیون بود و آنها به شدت به فدراسیون حمله کردند و گفتند که حداقل سواد ندارند اما ما باهوش بودیم و گفتیم که اگر شلیک کنیم سه ماه ضرر می کنیم و اگر شما متوقف شدید ، سه ماه می پرداختیم. این ظرافت این قرارداد است.

مجری برنامه گفت: سخنان شما به این معنی بود که شما با او موافقت کردید و به جای اینکه به او یک قرارداد کامل بدهید ، مدت زمان عزل فقط سه ماه است. این بند از قرارداد نیز توسط وزیر ورزش ساخته شده است. این بند به نفع ما عمل می کند. اگر ما آن سه ماه را در قرارداد نداشتیم زیرا نمی توانستیم آن را بپردازیم ، ضرر می کردیم. چرا نمی توانیم به او بپردازیم؟

وی افزود: از زمان توافق با وی ، ایالات متحده در شش مورد ظلم کرده است. سه مجازات مستقیم از بانکهای موجود وجود داشت که یکی از آنها بانک ویلموتز و تعامل با وام اعتباری بود. تحریم های جدید ایالات متحده مانع از این شده است که فیفا سنت خود را به ما منتقل کند و هنوز هم چنین نیست. کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز نتوانست به ما پرداخت کند. این تحریم های جدید آمریکا مانع پرداخت ما از طریق فیفا شده است.

تاج در پاسخ به این سوال که چه مدت ویلموتس مربی تیم ملی بوده است ، گفت: “او هشت ماه سرمربی تیم ملی بود. ما در این مدت دو میلیون یورو به او دادیم. حقوق او یک میلیون و سیصد هزار یورو بود. اگر او برای یک سال دوم بماند ، ما باید دو میلیون و دویست دلار به او بپردازیم.

وی با بیان اینکه پیش از این گفته بود مربی “نجیب” بوده و مورد انتقاد قرار گرفته است ، گفت: “ویلموتس در واقع چهار ماه درمورد حقوق صحبت نکرده است و منتظر هفت ماه حقوق وی است.”

تاج در پاسخ به این سؤال كه چه كسی پول داده است ، گفت: “شركت شصت است.” وی توضیح داد که چرا شرکت پول می پردازد و انتقاد کرد که چرا باید پول آن به کارگران پرداخت شود: “او این کار را به تنهایی انجام نداد.” وی گفت: “ما باید بحران ها و تحریم ها نامه ای به ستاد بنویسیم.” ستاد بحران همچنین شامل معاون اول نخست وزیر و 9 کابینه دولت است. براساس مصوبه ستاد تحریم ها ، سرمربی تیم ملی با تأیید منابع شرکتهای تابعه شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی تأیید شده است. فدراسیون فوتبال باید پول را از مطالبات فیفا بازگرداند. در اصل ، درخواست وزیر به معنای وام است.

رئیس جمهور پیشین فدراسیون فوتبال توضیح داد که ویلموت محافظ دارد و به دلیل گرفتن پولش از جیب مردم مورد انتقاد قرار گرفته است: وی مدیر دفتر و روزنامه ای به نام محافظ خود داشت. جسد او باد شدیدی داشت و همه از فردا همان عنوان را به او دادند. او هیچ ریالی از ما نگرفت. آنها یک بار بنز را به ویلموتس بردند و آن روزی بود که او برای اولین بار به ایران رسید. این چیزی است که ما باید چندین بار به آن پاسخ دهیم. او همچنین یک ماشین از کی روچ دریافت کرد. هنوز. او در هتل بود و خانه نداشت.

وی توضیح داد كه ویلموتس ادعا كرده است كه فدراسیون كلاه سر خود را گذاشته و معاهده دیگری نیز در بلژیك علیه وی منعقد شده است و پیمان دیگری علیه وی در تهران منعقد شده است: “به نفع ما نیست كه كلاه را روی سر كسی قرار دهیم. اگر او این را گفته بود ، آن را غیرقانونی می گفت. او و وکلای وی قرارداد را خوانده و امضا کردند. او به دنبال پول است و برخی در کشور به جای دفاع از ما می گویند که ویلموتس باید پول را بگیرد. او باید 300 هزار یورو به ما بازگرداند.

تاج در پاسخ به این سوال که آیا پایان داستان این بود که ویلموتس از ما جبران خسارت می کند ، گفت: “نه ، او نمی تواند از ما جبران کند.”

رئیس جمهور پیشین فدراسیون با بیان اینکه گفته می شود آگازاد در حوالی فدراسیون قرار دارد گفت: آقازاده ما را به ویلموتی معرفی نکرد و من نمی دانم آگازاد کجاست ، اما آقازاده در راس این ماجرا نبود.

تاج با توجه به اینکه سازمان بازرسی می خواهد این قرارداد را امضا کند ، تأکید کرد: خوب است اگر آنها بیایند و ما هم همین موضوع را توضیح دهیم. در مورد پرسپولیس و استقلال ، آنها باید پاسخگو باشند.

رئیس جمهور پیشین فدراسیون تأکید کرد که تیم ملی می تواند به جام جهانی برود و گفت: “می توانیم با مربی ایرانی به جام جهانی برویم.”

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا