عمومی

هایکوی فرهاد و نکونام رئالیست

“آنچه به نظر می رسد تکرار ادبیات است.” می گویم؟ کمک به قطع دست باندهای مافیایی از فوتبال نخواهد بود و تنها کاربرد آن سکوت کردن حریف است. انگار یک جنگ اطلاعاتی بین مردم فوتبال در حال جنگ است. “چیزی شبیه به جنگ سرد!”

به گزارش مجله زنده خبری ، این روزنامه اعتماد “مدت زیادی است که جواد نکونام و فرهاد مجیدی با کاپیتان استقلال درگیر شدند. همانطور که امیر قلعه نویی در مصاحبه ای گفت ، یک تکه پارچه نباید در تیم بزرگی مانند استقلال مشاجره کند. اما امروز ، دو ستاره سابق که با لباس آبی پوشانده شده اند ، دوباره با یکدیگر روبرو شده و شمشیرهای خود را می بندند. مجیدی در صفحه اینستاگرام خود به نکو حمله کرد و نکونام نیز روی آنتن زنده مجیدی تلویزیون در شب های فوتبال فشار آورد. این مبارزه از یک طریق یا روش دیگر اهمیت چندانی ندارد؛ دقیقاً مثل چند سال پیش اگرچه نام کشورها در نامهای بزرگ دخیل است ، اما موضوع همان ابهام قدیمی است که در پاسخ به این سؤال “چه کسی بزرگتر است؟” بسیار جذاب نیست. از طرف دیگر ، استدلال مجیدی جنبه تاریکی دارد. کشوری که فرهاد مجیدی در اینستاگرام خود نوشت و رئیس باشگاه استقلال در نامه‌ای به کمیسیون انضباطی از آن یاد کرد. همان کشوری که داور در گزارش خود گنجانده است.

هایکو فرهاد

ویلا امردشت …!

در شهرداری با کمک خانواده کار کنید …!

عضو رایگان مدرسه فوتبال …!

شناسه ویزای اسپانیا …!

شام و ناهار در رستوران تهران …!

من تنها هستم ، اما هرگز در مقابل بی عدالتی سکوت نمی کنم. مردم به زودی حقیقت را درک خواهند کرد.

این متن که در نگاه اول به هایکو ژاپنی شباهت دارد ، توسط فرهاد مجیدی در پاسخ به وقایع بازی بین فولاد و استقلال منتشر شد. متن رمزنگاری که باید با نگاهی نمادین رمزگشایی کنیم. ابتدا ویلا امیرشتشت ، به گفته برخی ، به ویلی که جواد نکونام هنگام دویدن نساجی از آن استفاده می کند ، برمی گردد و گفته می شود که سید علی ، داور بازی فولادی و استقلال را در همان ویلا دریافت کرده است. یکی از مواردی که قاضی در گزارش خود علیه مجیدی نوشت این بود که سرمربی استقلال بعد از اخراج علی کریمی به داور گفت: “من ویلا ندارم که به شما بدهم.” کار در شهرداری نیز به استخدام سیدعلی در شهرداری با کمک بنام ابوالقاسم پور که با خانواده نکو رابطه خانوادگی دارد ، بازگشت. مدرسه فوتبال احتمالاً همان آکادمی است که متعلق به نکونام در غرب تهران است و ویزای اسپانیا را فقط با کلمه اسپانیایی می توان به مربی فولاد نسبت داد. زیرا نکونام مدتی در اسپانیا بازی کرد. شام و ناهار در رستوران تهران به قدری معمول است که تقریباً همه افراد این مناطق را تحت پوشش خود قرار می دهد! با انتشار این پست ، فرهاد مجیدی در واقع اتهامات جدی علیه سرمربی فولاد و داور مسابقه ایجاد کرد. یکی از دلایلی که مجیدی چنین پستی را ارسال کرد پیامکی بود که قبل از مسابقه به کادر فنی باشگاه استقلال ارسال شد و رمضانی سرمربی استقلال آن را پیام مشکوک خواند. آنها پیامک را به پرونده شکایت داور وصل کردند. برخی منابع می گویند پیام متنی از فرزاد مجیدی ، برادر سرمربی استقلال ، که زمانی با نکونام در تیم نساجی کار می کرد ، آمده است. گفته می شود فرزاد در این پیامک از برادرش خواسته است تا داور بازی را تماشا کند و در صورت امکان ، قبل از مسابقه باید درخواست داور را تغییر دهد.

نكونام رئالیست است

برخلاف مجیدی که با ایما و تذکراتی در پاکت نامه ایجاد می کند ، نکونام ظاهراً در برنامه شب های فوتبال به اردوی رقیب ، به ویژه فرهاد مجیدی حمله کرده است. نکونام گفت: “کار مربی تلاش برای موفقیت تیمش است.” ما باید امتحان کنیم من دنبال دنبال کنندگان و فضای مجازی نیستم و تمام تمرکز من روی تیم من است. موفقیت و مربیگری وقت و تلاش می کند. وقتی Stramaccioni آمد ، هیچ کس فکر نکرد که محبوب شود. این تلاشی است که وی کرده است. در فضای مجازی او به دنبال محبوبیت نبود و در این زمینه آموزش دید. مربی مثل بازیکن نیست. شما می توانید همه چیز را در یک بازیکن بخرید ، اما نه در مربیگری. “هواداران ما فوتبال را درک می کنند و آن را درک می کنند.”

وی درباره آماده سازی تیمش برای مصدومیت گفت: “تمام بازیکنان ما در آن زمان تحت کنترل بودند.” ما مانند استقلال ، دو رباط صلیبی پاره شده و مصدومیت لگن نداشتیم. ما سخت کار کردیم تا بازیکن ما بتواند در میدان بازی کند و ما به دنبال کمکی های مخفی نیستیم. من خودم طرفدار استقلال هستم اما وقتی با یک باشگاه قرارداد دارم ، همیشه سعی می کنم بهترین عملکرد را در برابر هر تیم داشته باشم. من هیچ وقت سختگیر نبوده ام و همیشه خودم بوده ام. “استقلال یک تیم ویژه است ، به خصوص بعد از اینکه آقای استراماچیونی سیستم صحیح را اجرا کرد و هنوز هم با همان سیستم بازی می کند.”

در بخش دیگری از سخنان خود ، نکونام خاطرنشان کرد: مربیگری نیاز به دانش دارد و به همین دلیل است که مقابل استقلال پیروز شدیم. نکونام در اظهارات خود اظهار داشت که کادر فنی فعلی استقلال ، از سرمربی گرفته تا مربی و بدنساز ، در آماده سازی تیم ناکام مانده اند. هفته گذشته ، یک جنگ رسانه ای بین دکتر تیم دکتر ستود و مربی بدن سازی بل ، علی ربانی بر سر یک رباط پاره شده بین مرتضی تبریزی و رضا آذری و مصدومیت زکی پور آغاز شد.

یک پرونده قدیمی را بخوانید

اتفاقات بازی بین فولاد و استقلال و گفته های سرمربی “آبی ها” بسیار یادآور خاطرات قدیمی لیگ برتر است. 20 سپتامبر 2013 پرسپولیس در اصفهان میهمان این تیم بود. در آن زمان علی دایی مسئول سرخ ها بود. بازی با ارزیابی مونه قهرمانی شروع شد و در همان ابتدای کار یکی از بازیکنان پرسپولیس به طرز عجیبی اخراج شد. پرسپولیس برای شروع یکی از بزرگترین جنجالی ها در فوتبال ایران بازی را با دو گل از دست داد. پس از مسابقه دایی که خیلی عصبانی بود مستقیماً گفت که می داند داور حریف را “پژمرده” می کند. اصطلاح داور سرخوردگی از آن زمان وارد ادبیات فوتبال کشور شده است. بعد از گذشت چند ماه و تهیه چندین برنامه و پرداخت مطبوعات ، سرانجام کمیسیون انضباطی حکم خود را در این پرونده صادر کرد که براساس آن محسن قهرمانی به مدت 8 ماه از فعالیت های فوتبال محروم شد. تمرکز پرونده این بود که دایی نتوانست ثابت کند قهرمان در این بازی غش می کند ، اما کمیته انضباطی تمام موضوعات مربوط به این داور را در نظر گرفت و فهمید که وی با رئیس باشگاه رح آهان رابطه مالی دارد. زمان. دقیقاً وقتی خود عمو این تیم را هدایت می کرد! به اندازه کافی عجیب ، کهکرانی به لیگ برتر بازگشت و با وجود اینکه در معاملات مالی غیرقانونی پس از تحمل تعلیق وی محکوم شد ، شکایت کرد. این نشان می دهد که ، همانطور که رسانه ها در آن زمان گزارش دادند ، این حکم صرفاً برای جمع آوری داستان صادر شده است و ارزش دیگری ندارد. سوالی که پیش می آید این است که آیا پرونده بازی فولاد و استقلال و تصمیم سیدعلی سرنوشت مشابهی خواهد داشت یا خیر؟

پیش بروید؟

فرهاد مجیدی سابقه طولانی در نوشتن پست های عجیب و غریب دارد. پست هایی که هر کدام چندین روز ذهن هواداران و رسانه ها را به خود جلب کرده اند. البته بیشتر این پست های بحث برانگیز دوام چندانی ندارند و کافی است یک جستجوی گوگل برای “مجیدی حذف پست بحث برانگیز وی را حذف کند” انجام دهید تا دریابید که تعداد هفت بلوز چقدر طولانی است. در سپتامبر 1997 ، هنگامی که بحث در مورد استقلال مجیدی داغ شد ، وی در یک پست اینستاگرام خود نوشت: “متأسفانه ، آژانسهای رسانه ای که بیش از یک فصل در استقلال نبوده اند ، دیروز گزارش دادند که فرهاد مجیدی و کاناوارو در. استقلال آنها می خواهند به سرمربی استقلال بگویند که اگر مجیدی بیاید ، او قصد دارد شما را جایگزین Cannavaro کند! از طرف دیگر ، این خط توسط یک نفر در تیم دنبال می شود. کسی که از پشت سر گذاشتن دوره های سریع در زمین عقب می ماند اما وقت خود را با توطئه های مختلف در زمین می گذراند و نقش مهمی در انتقال و جدایی دو بازیکن مهم و کلیدی استقلال داشته و حتی دستور استخدام بازیکن مصدوم را نیز به جای آن داده است! “اگر این مصیبت ادامه یابد ، با جزئیات بیشتر در مورد آن صحبت خواهم کرد.” پس از انتشار این نشریه ، رسانه ها و طرفداران سعی کردند ببینند که “نظریه پرداز توطئه” کیست.

سال گذشته ، هنگامی که استقلال بعد از عزیمت شفر به دنبال سرمربی جدید بود و شایعه شده بود که مجیدی ، که در چندین بازی به آلمانی کمک کرده بود ، می تواند تیم را هدایت کند ، مجیدی در اینستاگرام خود نوشت: “استقلال برنده نشد و آنها به همه چیز دست یافتند. از فدراسیون گرفته تا معاون وزیر امور خارجه ، در بحبوحه این همه بحران بیرونی و داخلی ، آشفتگی اقتصادی ، اختلاس و فساد و رویای او این است که پرسپولیس قهرمان شود. به همه ما که به ناحق آن را آلوده می کنیم و ما را از آن محروم می کنیم. هدف از سلامتی رد شد و نه تنها به حقوق بازیکنان و مربیان استقلال تجاوز نکرد ، بلکه باعث نقض حقوق میلیون ها هوادار استقلال نیز شد. این یک اشتباه نیست. فساد ، که در همه جا وجود دارد ، از یک متخصص که در مقابل میلیون ها بیننده در تلویزیون به راحتی دروغ می گوید و از شکستن قوانین دریغ نمی کند تا جانبازی که تا دیروز دلسوز و نگران من بود ، آنلاین و موم نشود و امروز در مقابل این امتناع ناخوشایندی که انجام می دهد ساکت است. “من با دولت و طرفداران استقلال صحبت می کنم. من هرگز در مقابل بی عدالتی سکوت نخواهم کرد.”

مجیدی چند ساعت بعد پست را حذف کرد. به محض حذف تصاویر منتشر شده از چک های دریافت شده از باشگاه استقلال یا پستی که در آن وی به هیئت مدیره استقلال حمله کرد و پس از چند ساعت کار وی در صفحه مجیدی مشاهده نشد. این پیش زمینه بود که باعث شد بسیاری از منتقدین مجیدی این اظهار نظرها را گامی به جلو بردارند. بسیاری بر این باورند که مجیدی بخاطر اشتباهات تاکتیکی و عصبانیت خود میخواهد فشارهای خود را جبران کند و این منجر به از دست رفتن استقلال شد. استقلال در شرایط ضعیف جدول به فولاد باخت و حالا برای رسیدن به سهمیه آسیا باید یک نبرد دشوار را پشت سر بگذارد.

شکایات و تجدیدنظرها

بنا بر گزارش ها ، عسگر حاجیلو روز شنبه به دلیل شکایتی که جواد نکونام از مدتی قبل مطرح کرده بود ، بازداشت شده است. اما او ساعتی بعد با قرار وثیقه آزاد شد. پیشینه داستان اما به مصاحبه حاجییلو با نکونام برمی گردد. اگرچه سرمربی پیشین استقلال در این مصاحبه کاپیتان سابق تیم ملی را معرفی نکرد ، اما شواهد نشان می داد منظور او کیست. در این مصاحبه ، حاجیلو سخنان کلیدی مانند “افرادی که استقلال را به خاطر تعداد انگشت شماری دلار ترک کرده اند” ، “جلسه محرمانه در تیم ملی هنگامی که افشین گتبی هدایت تیم ملی را بر عهده داشت” ، “مشکلات با امیر قلعه نویی و مجید جلالی” و “عزل علی دایی” از اردوی تیم ملی در شب “که به جواد نکونام اشاره دارد. یک کارشناس حقوقی می گوید: لازم نیست شخصی را تعیین کنید که از توهین و تهمت شکایت کند و اگر شاکی بتواند اثبات کند که منظور وی بوده است ، کافی خواهد بود. گویی نکونام به همان نتیجه رسیده است. این کارشناس حقوقی تأکید می کند که در صورت شکایت ، بازپرس موظف است موضوع را بررسی کند تا مشخص کند که مراجعات منجر به شاکی می شود یا خیر. در مورد پست فرهاد مجیدی ، با توجه به متن پست و استفاده از هشتگ پاک پاک ، شکی نیست که جواد نکونام هدف است و در روزهای آینده کاپیتان نکو که شکایت نمی کند ، احتمالاً از سرمربی استقلال شکایت خواهد کرد. . روز گذشته اعلام شد داور مسابقه فولاد – استقلال که سیدعلی از کمیته اخلاق به فرهاد مجیدی شکایت کرده است.

فوتبال یا جنگ سرد؟

موضوعی که می توان به طور مستقل از مجیدی و در سطح بالاتر مورد بررسی قرار داد ، اظهارات انتقادی برخی بازیکنان است. در سالهای اخیر اصطلاح “پشت صحنه” بارها مورد استفاده هواداران فوتبال قرار گرفته است. بیشتر آنها تهدید کرده اند که پس از استفاده ، مهلت خود را تعیین می کنند ، اما عملا هیچ چیزی فاش نشده است. به نظر می رسد چنین تهدیدهایی در فوتبال نوعی گروگان گیری است و قصد ریشه کن کردن فساد در فوتبال را ندارد. پست اینستاگرام فرهاد مجیدی حاوی نزدیک به 42000 نظر در زمان نوشتن بود که در بسیاری از آنها از مجیدی خواسته شد صحبت کند. البته این درخواستی است که در سالهای اخیر توسط بیشتر هواداران فوتبال انجام شده است. اینکه برخی بیایند و مستقیماً بدون استفاده از استعاره و شعر صحبت کنند ، بنابراین شاید ریشه فسادی که همه می دانند در فوتبال وجود دارد ، خشک شود. آنچه به نظر می رسد واضح است که تکرار ادبیات “من می گویم؟” می گویم؟ کمک به قطع دست باندهای مافیایی از فوتبال نخواهد بود و تنها کاربرد آن سکوت کردن حریف است. انگار یک جنگ اطلاعاتی بین مردم فوتبال در حال جنگ است. “چیزی شبیه به جنگ سرد!”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا