استانی

مشاوران املاک متخلف کرمانشاه بدون اغماض پلمب می‌شود؛ تمام معاملات باید در سامانه ثبت شود

براساس گزارش آنلاین کرمانشاه: بهمن مرادی اظهار داشت: با توجه به روند افزایش غیر متعارف رانت در برخی مناطق استان و دستگاه قضایی ، موضوع اجاره بها جدی گرفته شده است.

وی اظهار داشت: طبق این مصوبه اجاره و وام در کلان شهر کرمانشاه نباید بیش از 20 درصد افزایش یابد و در سایر شهرها – حداکثر 15 درصد.

مرادی فر تصریح کرد: همه صاحبخانه ها موظفند این موضوع را در هنگام تمدید اجاره قراردادهای خود در نظر بگیرند در صورت عدم رعایت ، به کلیه دادگاهها و شورای حل اختلاف گفته شده است که از صدور حکم اخراج خودداری کنند مگر اینکه مستاجر آمادگی پرداخت مبلغ قانونی را ندارد. “

وی اضافه کرد: اداره کل زندانهای دولتی ، اتاق اصناف و اتحادیه مشاوران املاک و مستغلات موظف هستند این موضوع را تحت نظر بگیرند و شرکتهای متخلف را آنلاین و موم کنند و این اطلاعیه یک اطلاع رسانی رسمی برای کلیه معاملات معاملات ملکی در استان خواهد بود.

مرادی فر گفت: کلیه معاملات باید در سامانه املاک و مستغلات با کد رهگیری ثبت شود و وزارت راه و شهرسازی وظیفه نظارت دارد و در استان نیز کارشناسان هر روز در طول بازدیدها قراردادها را بررسی می کنند.

وی اظهار داشت: سیستم قضایی در این چارچوب که باید از حقوق مالکان و مستاجرین حمایت کند ، حمایت جدی را برای اطمینان از اجرای این قطعنامه ارائه می دهد.

48

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا