بین المللی

پیام “مهم” سیسی برای خلیفه حفتر

فرمانده کل ارتش ملی لیبی یک پیام “مهم” از رئیس جمهور مصر دریافت کرد.

به گزارش مجله زنده خبری ، به نقل از اسکای نیوز ، در بیانیه دفتر مطبوعاتی فرماندهی نیروهای مسلح لیبی آمده است که خالد ماجز ، مدیر سازمان اطلاعات مصر ، این پیام را به خلیفه هفتار ، فرمانده کل ارتش ملی لیبی در مقر خود منتقل کرده است. . پدر

در این بیانیه موضوع یا جزئیات نامه ذکر نشده است.

این نامه پس از آن اعلام شد كه دولت فیض السیرای موافقت كرده است كه بندر Misrata را به یك پایگاه دریایی ترکیه تبدیل كند.

بنا بر گزارش ها ، در پی مذاکرات در طرابلس با خالد العطیه و هالوسی اکار ، وزرای دفاع ، ال سیرای با حضور وزرای دفاع و قطر و ترکیه در مناطق تحت کنترل وی موافقت کرد.

یک منبع دولتی مصر روز سه شنبه با ابراز تعجب از گزارش ها مبنی بر اینکه شهر Misrata به یک پایگاه نظامی ترکیه تبدیل شده است.

در 15 ژوئن ، یک منبع ترکی گفت: آنکارا در حال کار برای ایجاد دو پایگاه نظامی در لیبی است ، یعنی پایگاه هوایی الواتیه و پایگاه دریایی Misrata.

لیبی از زمان برکناری دیکتاتور برکنار شده معمر قذافی ، با دو دولت ، شاهد نزاع ، جنگ و ناآرامی بوده است ، دو دولت ، یکی در غرب (به رهبری فائز السیرای) و دیگری در شرق (به رهبری خلیفه هافتار) ، هر یک حاکم بر این کشور است. او با یک شکست دیگر کنترل کل کشور را در دست گرفت. دولت اول توسط سازمان ملل و ترکیه و قطر به رسمیت شناخته شد و دولت شرق لیبی توسط برخی کشورها از جمله روسیه و مصر مورد حمایت قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا