عمومی

اسکوچیچ اخراج می‌شود؟ – مجله زنده خبری

به نظر می رسد کار اسکوچیچ در فوتبال ایران به وضعیت عجیبی رسیده است.

به گزارش مجله زنده خبری ، این روزنامه مشرق وی نوشت: وضعیت فدراسیون فوتبال به قدری بد است که نمی توان پیش بینی کرد که طی 24 ساعت آینده چه خواهد شد. پیچیدگی داستان به حدی است که مشخص نیست تصمیم گیری نهایی در این فدراسیون کیست. مهدی تاج ، رئیس جمهور پیشین فدراسیون فوتبال ، مدت ها پیش به بهانه درد روانی استعفا داد. اگرچه طبق مواد قانون اساسی مورد بحث (!) بیان شد كه علی كفاشیان نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال باید رهبر باشد ، اما در آن زمان هیچ خبری درباره كفاشیان نبود. او مدتی پیش به صورت شفاهی استعفا داد و از فدراسیون فوتبال و مهدی تاج جدا شد. بعداً ، هنگام بحث درباره فساد و از دست دادن پول برای پخش تلویزیونی بازی های تیم ملی ، كفاشیان با یک ممنوعیت یک ساله روبرو شد و از رسیدن به ریاست فدراسیون جلوگیری شد.

باز هم ، تحت همان بندهای قانون اساسی ناشناخته ، بیان شد كه حیدر بهاروند ، نایب رئیس دوم فدراسیون ، مهدی تاج ، باید سرپرست باشد. بهاروند که در حلقه اصلی دوستان تاج بود ، به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال شروع به کار کرد تا اینکه دوباره علی کفاشیان انتخاب شد. مردی که گفته بود “دیوانه نیست که بخواهیم به فوتبال برگردیم” ، با حمایت “عده ای” در اطراف فدراسیون فوتبال ، آفتابی شد و اعلام کرد که طبق قانون وی هنوز معاون اول رئیس جمهور است و می خواهد مدیر شود! به بهانه اینکه وی خود را به طور کتبی استعفا نداده بود ، تصمیم گرفت به قدرت برگردد.

اعلام شد طرفداران و مخالفان بازگشت كفشگران به فدراسيون فوتبال در مقابل هم قرار گرفتند تا اينكه تنش ها فوران كند و هيچ كس ادعاهاي جديدي از كفاش ها نشنيد. اکنون حیدر بهاروند ، همکار قدیمی مهدی تاج ، مسئولیت آن را برعهده دارد ، اما اینکه آیا او تمام تصمیمات را می گیرد یا آنها را در پشت صحنه اجرا می کند ، هنوز مورد سوال است! البته هنوز نقش علی کفاشیان در این موضوع مشخص نشده است و پیش از این شایعات منتشر شده بود که فیفا در صورت تعلیق فدراسیون فوتبال ایران ، کمیسیون نقل و انتقالات را به سرپرستی علی کفاشیان برگزار خواهد کرد.

در تمام این سردرگمی ها بود که فدراسیون فوتبال با انتخاب دراگ اسکوچیچ ، سرمربی کرواتی صنعت نفت آبادان ، گزینه عجیبی را انتخاب کرد و مارک ویلوتز بلژیکی را جایگزین کرد. انتخابی که از روز اول تاکنون با کلمات و احادیث زیادی همراه است. افراد نزدیک به فدراسیون فوتبال گفتند که اسکوچیچ انتخاب آنها نبود و گزینه ای به فدراسیون تحمیل شد. از طرف دیگر شایعات و شایعات دیگری نیز وجود داشت مبنی بر اینکه اسکوچیچ با مداخله یکی از ورزشکاران به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد ، در غیر این صورت او انتخاب هفتم یا هشتم این موسسه نبود.

با وجود همه شایعات ، فدراسیون فوتبال که در سالهای اخیر نشان می دهد که رد شده است (!) ، این شایعات را تکذیب کرد و اعلام کرد که دراگان اسکوچیچ به صلاحدید فدراسیون فوتبال انتخاب شده است و با جدیت به کار خود در ایران ادامه خواهد داد. اسکوچیچ که سابقه نسبتاً موفقی در فوتبال ایران داشت و بهترین نتیجه را در تاریخ لیگ این باشگاه با صنعت نفت آبادان داشت ، کار خود را در تیم ملی آغاز کرد. برخلاف مربیان قبلی ، او نه تنها حضور دائمی در ایران داشت. او همچنین بیشتر مسابقات لیگ را از نزدیک تماشا کرد.

اما در همین حال اسکوچیچ بدشانس بود که ویروس کرونا فوتبال را کشته ، مسابقات لیگ به حالت تعلیق درآمده و اردوهای تیم ملی به تعویق افتاد. او برای انتشار شایعات جدید به کرواسی رفت. فدراسیون فوتبال احتمالاً قرارداد دراگان را نیز فسخ خواهد کرد. البته فدراسیون دوباره چنین شایعات را تکذیب کرد. بازگشت اسکوچیچ به ایران و اندکی پس از بازی لیگ برتر نشان داد که حداقل خبری از خاتمه همکاری نیست.

بازگشت وی به ایران و مشاهده بازیکنان جدید در تیم های این باشگاه نیز شایعاتی را برانگیخته است ، با گزارش روزانه رسانه ها مبنی بر اینکه دراگان بازیکنان جدیدتری را دنبال می کند تا آنها را به اردوی تیم ملی دعوت کند. البته بدشانسی دوباره به مرد کرواتی از تیم ملی برخورد کرد. با هیچ ارتباطی با شروع اردوی تیم ملی و اولین جلسه تمرینی اسکوچیچ با تیم جدید ، اعلام شد که فیفا مقدماتی جام جهانی را به تعویق انداخته است! این مرد که می خواست اولین دیدار رسمی خود را با تیم ملی ایران در ماه اکتبر آغاز کند ، حالا باید برای یک دوره ناشناخته دیگر صبور باشد. دو رویداد اخیر بین آنها رخ داده است. ابتدا سوریه اعلام کرد تا یکی از برنامه های اولیه Skocic با تیم ملی بازی دوستانه با ایران بازی نخواهد کرد. با تعویق دوباره دیدارهای مقدماتی جام جهانی ، این بار اعلام شد که یک بازی دوستانه دیگر بین تیم ملی و ازبکستان لغو شده است! در مورد این لغو حرف و حدیث زیادی وجود دارد؛ برخی می گویند طرف ازبک می خواست لغو شود و برخی می گویند این بازی به درخواست فدراسیون فوتبال ایران لغو شد.

حال با جمع آوری این موارد ، به نظر می رسد که کار اسکوچیچ در فوتبال ایران به بن بست عجیبی رسیده است. گفته می شود وی 200 هزار یورو حقوق دارد ، نه تنها فرصتی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران پیدا نکرد ؛ او به اندازه کافی بدشانس بود که یک اردوگاه آموزشی برگزار کند. در همین حال ، گزارش شده است که فدراسیون فوتبال به دنبال خاتمه قرارداد Skucic برای جلوگیری از هزینه های اضافی است. این خبر ، البته ، جدید و جدید نیست؛ در حقیقت ، هر وقت چنین شایعه پخش می شود ، فدراسیون فوتبال ایران آن را انکار می کند؛ اما سوال اصلی این است که آیا هر گونه امتناع صادر شده توسط فدراسیون به واقعیت رسیده است؟

برای پاسخ به این سؤال ، کافی است که به چند روز پیش برگردیم ؛ هنگامی که رسانه ها گزارش دادند مارک ویلموت بلژیکی در برابر فدراسیون فوتبال ایران برنده پرونده شد و فیفا گفت که ایران باید 6.2 میلیون یورو غرامت پرداخت کند ، فدراسیون خیلی سریع عمل کرد و طبق معمول این خبر را تکذیب کرد اما کمتر از یک ساعت دیگر گذشت. این فیفا به نتایج وب سایت خود رأی داد. به همین دلیل است که نمی توان از امتناع فدراسیون راضی بود. اما داستان Skocic نیز متفاوت است. در حقیقت ، پس از رسوائی رهبری در پرونده مارك ویلموتس ، حالا كسانی كه نقش او را در ورود وی به فدراسیون فوتبال بازی كرده اند ، به دنبال فسخ قرارداد وی هستند و از او عذرخواهی می كنند. بهانه فعلی آنها این است که در چنین شرایطی بهتر است از پرداخت بیهوده مربی دیگر جلوگیری شود اما بدیهی است نگرانی های دیگری وجود دارد. به گفته علی دایی اسکوچیچ ، وی با حضور یکی از ورزشکاران به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد و هیئت مدیره فدراسیون فوتبال در این انتخاب نقشی ندارد. اکنون که داستان Wilmots فاش شده و محاکمه ای برای عاملان آغاز شده است ، این افراد نمی خواهند در یک پرونده جدید گرفتار شوند و به فکر حذف Skocic از تیم ملی نیستند. آنها امیدهای زیادی دارند که این انتخاب فصیح و حدیث از این قطع به موقع همکاری تا زمان انتخاب رئیس جمهور جدید نادیده گرفته شود و پس از آن طبق روال پیش روند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا