فرهنگ و هنر

نویسنده‌ای که به یاد شهداء قلم می‌زند

مجله زنده خبری / همدان دوران حفاظت مقدس حکایت از رشادتها و دلاوریهای انسانهای آزاده دارد که با عزمی راسخ راهی سخت را در پیش گرفتند و چنین جلوه هایی از عشق الهی را به منصه ظهور رساندند و معلم درس ایثار و از خودگذشتگی شدند.

یکی از فعالیتهای فرهنگی دوران مدرن پرداختن به حوزه ادبیات دفاع مقدس و فرهنگ تاب آوری و نهادینه سازی فرهنگ تاب آوری در جامعه استفاده و حداکثر استفاده از ظرفیت نویسندگان خواهد بود ، زیرا بدون شک آثار نویسندگان در زمینه ادبیات دفاع مقدس زبان بیان صحنه های باشکوه دفاع مقدس و حفظ این گنجینه بزرگ از تاریخ ایران اسلامی و انتقال آن به نسل بعدی و بهترین پایه برای پیوند فرهنگ ایثار و شهادت با فرهنگ عمومی کشور

نویسندگان و ناشران اسدآبادی برای حفظ خاطرات دفاع مقدس و شهدا همیشه از قافله عقب نمانده اند و آنها درباره دلاوری های شهیدان سید جمال الدین اسدآبادی در دوران دفاع مقدس مطالبی را نوشتند و از رشادت های این بزرگان حماسه هشت ساله گفتند. حفاظت.

فاطمه بیگ زاده متولد سال 1365 ، دارای مدرک لیسانس ادبیات فارسی و از نویسندگان بزرگ و سخت کوش سید جمال الدین اسدآبادی است. زند و برای حمل این لحظه از گنجینه تاریخ انقلاب به نسل بعدی ، با قلم و توان و توانایی خود در شناسایی شهدا و جانبازان شهر و نوشتن خاطرات و زندگی نامه آنها از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

در هفته دفاع مقدس در شهر اسدآباد هفت کتاب در زمینه ادبیات دفاع مقدس ارائه شد که از هفت کتاب افتتاح شده ، شش کتاب به این نویسنده بزرگوار و فعال در زمینه ادبیات دفاع مقدس تقدیم شد.

این نویسنده اهل اصغ آبادی بیگ زاده در گفت وگو با مجله زنده خبری اظهار داشت: من از نوجوانی شروع به نوشتن کردم و حدود 25 سال در زمینه نوشتن ادبیات دفاع مقدس و نشر ارزش های دفاع مقدس و شهدا فعالیت کردم.

وی با بیان اینکه تاکنون 30 عنوان کتاب منتشر کرده و با 100 مجله با موضوع شهدا همکاری داشته است ، افزود: دو کتاب من به نام “رویاهای بهشت” به انگلیسی و “بین این مشت ها گم نمی شویم” به زبان های عربی و انگلیسی در حال ترجمه است و کتاب دیگر من ، عطر مریم ، باید به انگلیسی ترجمه شود.

بیگ زاده با بیان اینکه همیشه ذوق نوشتن به خصوص ادبیات دفاع مقدس را داشته و هرگز از نوشتن خسته نشده است ، افزود: بگذارید وطن پاک در اختیار دشمنان قرار گیرد.

وی شش کتاب به یاد دارم ، داستانهای من و مرد بزرگ ، مادر به من بگویید ، آن سوی دیوار ، بوی مریم و رویاهای بهشت ​​منتشر کرده است. چهل سال دفاع مقدس و یادآور شد: “رویاهایی از بهشت” زندگی نامه شهید بیژن شفیعی ، “عطر ماریام” خاطرات ماریام عمادی ، کتاب “آن سوی دیوار” با موضوع خاطرات آزاد رحمتولا گودرزی ، “من به یاد می آورم” خاطرات آزاد عبدال و “قصه های من و پدربزرگ من” داستانی طنزآمیز و تخیلی درباره یک قهرمان 15 ساله در جبهه است.

با بیان اینکه در سال 2016 خاطرات و زندگی نامه شهید آلیشیا گوربانی از شهدای روستای موسی آباد با عنوان “علی کو” و سپس “خاکریز مثلثی” ، خاطرات جانباز اسدآبادی “عزیز علی چهاردولی” کتابهایی در زمینه دفاع مقدس. “ما بین این مشت گم نمی شویم” مربوط به شورش های نوامبر 2009 است که به عربی ترجمه می شود ، “13 سال کامل” خاطرات شهید 13 ساله “محمد رسول رضایی” ، “Mohage Dragonfly” در مورد شهدا ، دفاع از حرم این یکی از کتابهایی است که می نویسم و ​​به محض اتمام منتشر می شود.

این نویسنده ادامه داد: “به نام جبهه” ، “اسطوره” ، “همه” ، “دو قدم به آن” ، “بهترین معلم من” و “مشت عشق” از دیگر کتابهایی است که در ادبیات منتشر کرده ام. آنها یک محافظت مقدس بودند.

به گزارش مجله زنده خبری ، فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به افتتاح هفت کتاب در زمینه حفاظت مقدس توسط نویسندگان اسدآبادی درباره نقش اسدآباد در حفاظت مقدس و شهادت شهدا در این شهرستان ، استان و علاقه م authorsلفان به انتشار 13 جلد کتاب در مورد شهدای اسدآباد منجر شد که هفت جلد آن در هفته دفاع مقدس رونمایی شد.

مجید درویشی با بیان اینکه خوشبختانه چهار جلد از این کتابها در حال ترجمه به زبانهای خارجی است و این حرکت فرهنگی افتخاری برای سرزمین سید جمال الدین اسدآبادی است ، افزود: امسال 150 میلیون جلد اعتبار برای تحقیق و جمع آوری داده ها در این زمینه برای راه اندازی انتشار انواع کتابها در مورد نقش این شهر در دوران دفاع مقدس اختصاص یافته است.

وی مستندسازی و تدوین خاطرات و ناگفته های هشت سال دفاع مقدس را کاری بزرگ فرهنگی برای نسل های آینده دانست و افزود: آینده باید بداند ملت قهرمان ایران اسلامی در جنگی نابرابر با جبهه ای اشتباه روبرو شد و هزاران شهید ، جانباز و جانباز تقدیم کرد آزاده و ایثارگر با افتخار در میدان جنگ پیروز شدند.

درویشی با اشاره به شهید شاخص دانشجویی کشور از سرزمین سید جمال الدین یادآور شد: عکس شهید محمد رسول رضایی قبلاً در بیت رهبری نصب شده است که این شهید 13 ساله و 403 شهید این شهرستان است. مردم در شهر.

به گزارش مجله زنده خبری ، کتاب «مهمان اروند» پروانه شفیعی نیا کتاب دیگری است که در هفته دفاع مقدس در اسدآباد رونمایی شده است. در حال حاضر خاطرات شهدای اسدآباد به قلم منصور استواری منتشر می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا