استانی

50 عنوان کتاب در زمینه پرستاری و مامایی تألیف شد/ استقبال از «سامانه مراقبت از راه دور بیماران کرونایی بعد از ترخیص»

رئیس مرکز تحقیقات توسعه علوم پرستاران و ماماها:

برای اعلام تأسیس مراکز تحقیقاتی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سال 2015 ، ایده ایجاد مرکز تحقیقاتی برای توسعه پرستاری و زنان و موافقت اصولی با درخواست تأسیس آن در شورای تحقیقات دانشگاه آزاد نجف آباد و کمیسیون تأیید مراکز مطالعات از سازمان مرکزی این دانشگاه دریافت شد و مرکز فعالیت جدی خود را پس از تجهیزات و سازماندهی در تابستان 2016 آغاز کرد.

خبرنگار آژانس آنا با ماریام موگیمیان ، دستیار ، عضو دانشکده پرستاری ، مشاوره های حرفه ای و بین حرفه ای در زمینه بهداشت روان ، اخلاق و معنویت در پرستاری ، ماموریت ها ، اهداف ، فعالیت ها و دستاوردهای این مرکز را بررسی می کند. رئیس مرکز مطالعه پرستاران و ماماها ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در حال انجام گفتگویی است که می توانید جزئیات آن را بخوانید.

آنا: توضیح دهید که چگونه و چرا مرکز تحقیقات پرستاران و ماماها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد تاسیس شده است.

مریم محمیان

ساکنان: مرکز تحقیقات توسعه علوم پرستاران و ماماها در سال 1995 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد فعالیت خود را آغاز کرد. به عنوان یک دانشگاه جامع مستقل ، رشته های پزشکی را پوشش می دهد و همه آنها را فعالانه و به عنوان یک رشته قدیمی دارد. بر این اساس و با توجه به اینکه در استان اصفهان هیچ مرکز تحقیقاتی وجود ندارد ، تصمیم بر این شد که این مرکز از ظرفیت هایی که ما از اساتید در زمینه های مختلف و محققان و دانشمندان استان در دانشگاه های همسایه که تمایل به همکاری داشتند ، استفاده کند. باید آزاد می شد.

در سال های اخیر ، با وجود هسته های مختلف ، از جمله پرستاری ، زنان و زایمان و تحقیقات بین رشته ای ، که در این مرکز تحقیقاتی شکل گرفته است ، فعالیت های مربوط به شاخص ها و موضوعاتی که از طرف وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامی به عنوان شاخص به مراکز اختصاص یافته اند ما ارزیابی را در قالب استانداردهای خاص گسترش دادیم.

آنا: چه مأموریت ها یا مأموریتی برای این مرکز تعریف شده است و آیا در حال حاضر در مأموریت ها فعالیت می کند؟

ساکنان: مأموریت هایی که شناسایی کردیم یک سری مأموریت های پنج ساله بود که شامل یک سری تحقیقات بین رشته ای بر اساس نیازهای جامعه است که ما همچنان آنها را دنبال می کنیم. ما در حال حاضر مجموعه ای از خدمات و پروژه های فوق برنامه را در سطح کلان با موسسات ، سازمان ها و ارگان های مختلف در دست اجرا و اجرای داریم.

پیگیری برای تولید محصولات دانش بنیان و محصولاتی که به نام مرکز ثبت شده و مورد نیاز جامعه هستند ، انجام سمینارهای تحقیقاتی و آموزشی ، کنفرانس های ملی و تألیف – که می تواند توسط دانشجویان و سازمان های مختلف به نمایندگی از آنها استفاده شود مرکز تحقیقات و دانشگاه همه ماموریت هستند. اکنون پنج سال است که مرکز در راستای این مأموریت ها حرکت کرده و همه برنامه ها را با موفقیت اجرا می کند.

تدوین 50 عنوان کتاب و تأمین درآمد از طریق فروش

آنا: تاکنون چه فعالیت ها و دستاوردهایی در این مرکز تحقیقاتی حاصل شده است؟

ساکنان: در راستای ماموریت های مرکز تحقیقات توسعه پرستاری و زنان ، ما تاکنون فعالیت های عمده ای داشته ایم. درآمد مرکز تحقیقات فروخته می شود.

ما همچنین پروژه های فوق برنامه را با سازمانها و ارگانهای مختلف خصوصی انجام می دهیم و تعدادی از پروژه ها به اتمام رسیده است و تاکنون بیش از 2 میلیارد تن پروژه های به دست آمده را به دست آورده ایم.

تاکنون بیش از 100 سمینار آموزشی و پژوهشی برای اساتید و دانشجویان از دانشگاه ها و سازمان های مختلف و آموزش برای کارمندان انجام داده ایم و حدود 10 محصول ساخته و ارائه داده ایم. ما همچنین چهار کنفرانس برگزار کردیم که آخرین کنفرانس در نوامبر امسال کنفرانس ملی دانش سلامت در برابر حکومت جهانی تاجگذاری و پس از تاجگذاری خواهد بود ، که میان رشته ای است و همه رشته هایی را پوشش می دهد که می توانند پس از تاج. ما وارد کنفرانس شدیم و هم اکنون در حال کار است و به زودی در مورد آن گزارش خواهیم داد.

انعقاد 20 تفاهم نامه با نهادهای دولتی یا خصوصی

آنا: ارتباط نهادها و مراکز مربوط به این مرکز با شما چگونه بود و آیا قرارداد و تفاهم نامه همکاری وجود داشت؟

مرکز تحقیقات توسعه علوم پرستاران و ماماها

ساکنان: بله ، از آنجا که شعبه در نجف آباد یک واحد شناخته شده و یک دانشگاه پیشرو در بین دانشگاه های آزاد و استان اصفهان است ، هنگامی که ما مذاکره در مورد قرارداد و تفاهم نامه با سازمان های مختلف را شروع کنیم ، موفق خواهد بود

تاکنون بیش از 20 تفاهم نامه با م institutionsسسات دولتی یا خصوصی از جمله توافق نامه همکاری برای دوره ها و سمینارها یا ارائه خدمات یا ارائه امکانات مختلف آزمایشگاهی به دانشگاه داشته ایم و این توافق نامه ها و تفاهم نامه ها همچنان پابرجا هستند.

طراحی پایان نامه های مختلف بین رشته ای

آنا: وضعیت پایان نامه های دانشجویی و پروژه های تحقیقاتی اساتید و اساتید در این مرکز چگونه است؟

ساکنان: دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری و مامایی زیر نظر مرکز تحقیقات با همکاری مرکز برای انجام تحقیقات خود کار می کنند. ما همچنین از دانشجویان سایر رشته های دانشگاه دعوت نامه رسمی برای تهیه پایان نامه های بین رشته ای صادر کردیم تا بتوانیم ظرفیت موجود در مرکز آزمایشگاه های مرتبط با دانشگاه را برای آنها فراهم کنیم.

پایان نامه های مختلفی به عنوان برنامه های میان رشته ای تدوین شده است که در حال انجام هستند و بیشتر در زمینه تولید محصولاتی کار می کنند که می توانند محصولاتی را در زمینه نیازهای جامعه ارائه دهند.

برنامه ای برای سیستم مراقبت از راه دور برای بیماران کرونا بعد از ترخیص ارائه دهید

آنا: در طول اقامت شما در کرونا ، آیا مرکز تحقیقات شما موفق به تولید یک محصول ضد ویروس شده است؟

ساکنان: در حالی که با شیوع تاجگذاری در استان اصفهان روبرو بودیم ، طرحی را بعنوان یک سیستم مراقبت از راه دور برای بیماران کرونا پس از ترخیص به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و سازمان تأمین اجتماعی استان ارائه دادیم که با نظر مثبت سازمان تأمین اجتماعی ارائه شد. طراحی این سیستم به پیشنهاد این سازمان ، سیستم مراقبت از راه دور برای سایر بیماران مزمن در حال گسترش است و امیدواریم امسال بتوانیم این سیستم را در بیمارستان های تأمین اجتماعی پیاده سازی كنیم.

تولید ضد عفونی کننده و خشک کن دستی

یکی دیگر از فعالیتهای مرکز تحقیقات توسعه پرستاری و زنان و زایمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در زمینه تولید ضد عفونی کننده و خشک کن دستی بود که ساخته و ارائه شد. سومین فعالیت ما در زمینه تاج ، برگزاری همایش ملی تلفیق تحقیقات فردی در تولید دانش بود. علاوه بر این ، محققان و اساتید مستقر در مرکز تحقیقات تعدادی مقاله تحقیقاتی انجام داده اند که اکنون مقالات آنها در حال پذیرش یا چاپ است.

ما تمام معیارهای ارزیابی را داشتیم

آنا: فعالیتهای مرکز تحقیقات توسعه پرستاری و زایمان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد را چگونه ارزیابی می کنید و آیا می تواند به فعالیت خود ادامه دهد؟

ساکنان: ما الزامات استاندارد یک مرکز تحقیقاتی را داریم. در سال 1998 ، ما به عنوان بهترین مرکز تحقیقات علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی ، مقام اول جشنواره فرهیختگان را به دست آوردیم ، که این نشان دهنده این است. ما توانستیم تمام معیارهای ارزیابی را برآورده کنیم. امسال نیز ما به عنوان یک مرکز تحقیقاتی سطح اول در دانشگاه آزاد اسلامی در حال کار هستیم و در عمل به نظر می رسد نگرانی در مورد ادامه فعالیت های آن وجود ندارد.

انتهای پیام / 4103/4062 /

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا