اقتصادی

خروج استان مرکزی از لیست استان‌های خشک

مجله زنده خبری / مرکزی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: از نظر بارندگی نرم استان مرکزی یکی از تالاب ها است و طی دو سال گذشته از لیست استان های خشک خارج شده ایم.

عزتولا امره در گفت وگو با مجله زنده خبری ، با اشاره به اینکه در دو سال گذشته هیچ یک از مناطق استان مرکزی تحت تأثیر خشکسالی قرار نگرفته است ، افزود: در حال حاضر استان مرکزی به دلیل بارندگی های دو سال گذشته تحت تأثیر هیچ نوع خشکسالی قرار نگرفته است. سال ها. “

وی با تأکید بر اینکه هیچ یک از 12 شهر استان مارکیاس با خشکسالی هواشناسی روبرو نیستند ، گفت: سه نوع خشکسالی وجود دارد که شامل خشکسالی هواشناسی ، هیدرولوژی و کشاورزی است.

آمره گفت: شاخص خشکسالی هواشناسی بارش است و اگر میزان بارندگی کمتر از یک مقدار مشخص باشد ، خشکسالی آغاز می شود ، میانگین بارندگی در استان مرکزی 280 میلی متر است و اگر ناگهان به 150 میلی متر برسد ، خشکسالی هواشناسی رخ می دهد ، با خشکسالی از نظر هیدرولوژیکی ، با وجود بارندگی خوب ، رودخانه جاری نشده و اثرات خشکسالی های قبلی باعث می شود که علی رغم بارندگی ، نه تنها رودخانه جاری نباشد ، بلکه سدها نیز زیر آب نروند که خوشبختانه استان مرکزی در حال حاضر تحت تأثیر چنین خشکسالی نیست.

وی با اشاره به خشکسالی برداشت افزود: اگر زمان بارندگی و توزیع آنها مناسب نباشد ، در واقع خشکسالی محصول به وجود می آید و اگر در زمان مناسب مانند پاییز یا بهار باران ن بارد ، کشاورزی باران آسیب می بیند و نامیده می شود خشکسالی کشاورزی “. این نوع خشکسالی ممکن است در حومه روستا وجود نداشته باشد.

در مورد وضعیت استان از نظر ریزش ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: حفره ها معمولاً در یک نقطه خاص قرار دارند و دارای چندین نوع سوراخ و کانال هستند ، اما گاهی اوقات موضوع به غرق شدن برمی گردد ، بنابراین رانش زمین در آن سوی دشت رخ می دهد. ممکن است کانال یا چاله ای در استان مرکزی ایجاد شده باشد اما تاکنون هیچ گزارش و مطالعه مستندی درباره وقوع غوطه وری به دلیل غوطه وری در آب های زیرزمینی صورت نگرفته است و مورد غوطه وری یا غرق شدن به تأسیسات استان آسیب زده است. این اتفاق نیفتاد

عمره تأکید کرد: بارندگی های دو سال اخیر در کاهش خشکسالی و کنترل طغیان از طریق تغذیه سفره های آب زیرزمینی بسیار مفید بوده است ، اما از آنجا که هیچ مطالعه ای در این زمینه انجام نشده است ، به طور قطع نمی توان گفت که وضعیت استان مرکزی این وضعیت از نظر غرق شدن در مقایسه با یک سال مشخص وضعیت خوبی است و لازم است سازمان زمین شناسی تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا