اجتماعی

چگونگی اخذ جریمه‌های کرونایی/ کسر جریمه از یارانه یا ثبت در شماره ملی

معاون فنی مرکز حفاظت از محیط زیست و بهداشت کار وزارت بهداشت روش های جریمه های بیماری کرونا را تشریح کرد و گفت: این جریمه ها یا از یارانه متخلفان کسر می شود یا به کارت های ملی آنها اعمال می شود.

محسن فرهادی در گفت وگو با مجله زنده خبری ، در مورد چگونگی شناسایی مجرمان کرونیا و نحوه دریافت جریمه از آنها ، گفت: “کارمندان می توانند بخش دولتی یا خصوصی باشند و در هر دو گروه مشکلی در رابطه با جرم و جنایت نداشته ایم. مجازات ها ” اگر یک کارمند بخش دولتی ماسک نزند و به مقامات بالادست خود در مورد بیماری عروق بیماری کرونا قلب اطلاع ندهد ، جریمه و محروم می شود. در مورد اتحادیه های کارگری ، چون دارای پروانه کسب هستند. اگر پروتکل ها را دنبال نکنیم ، به راحتی می توانیم آنها را جریمه کنیم.

وی در ادامه به جریمه افرادی که در خیابان تردد می کنند و ممکن است استخدام نشوند گفت: این افراد از طریق روش های مختلف پلیس ، حتی بدون اطلاع از آن و بدون دریافت کارت ملی و شماره ملی به روش های مختلف جریمه می شوند. میزان جریمه های نقدی بعد از نشستن روی هویت. وقتی کسر جریمه از حقوق وی پرداخت نمی شود یا در ابتدا جریمه را پرداخت نمی کند ، فرد نمی تواند استخدام شود ، اما این بدهی در شناسنامه و کارت ملی شخص است و در صورت تمایل به دریافت خدمت در هر مرحله قابل وصول است.

فرهادی افزود: راه دیگر دریافت جریمه می تواند جریمه ها را وارد سیستم یارانه کند تا پس از اعلام پلیس ، میزان جریمه توسط بانک کسر شود.

وی با تأکید بر اینکه پلیس برای عدم ماسک زدن از نظر فیزیکی با مردم در خیابان برخورد نمی کند ، گفت: این جریمه در مورد افراد معدودی اعمال می شود ، زیرا عموم مردم تحت نظم و بهداشت هستند و جریمه ها چیزی نیست به ضرر مردم است. ” بودن. معامله با شخصی که عمداً از پروتکل های بهداشتی سرپیچی کند ، توسط افرادی پشتیبانی می شود که خود پروتکل ها را دنبال می کنند.

وی درباره نحوه نظارت بر اجرای قوانین تصریح کرد: برای هر سه گروه کارمندان دولت ، کارمندان و طبقات بخش خصوصی و افرادی که شاغل نیستند ، پلیس و کارمندان بهداشت در محیط به طور همزمان کار می کنند. . طبق فرمان امروز ، بیشتر کسانی که در سیستم SALAMAT.GOV.IR ثبت نام نکرده اند نیز ثبت نام کرده اند و روش دیگر نظارت از طریق QRcode است.

فرهادی در مورد اعمال جریمه بر روی کارت های ملی یا یارانه ها گفت: “هر شهروند ایرانی شناسایی شده و دارای هویت اجتماعی است و پس از شناسایی پلیس می تواند به راحتی جریمه را اعمال کند. البته ممکن است جریمه سریع نباشد اما جمع شده اند زیرا مردم زندگی اجتماعی دارند. ” شما باید از کارت ملی خود استفاده کنید. البته معتقدم چون افراد از خود و سلامتی خود مراقبت می کنند ، می دانند که وضع این جریمه ها به نفع خودشان است.

وی در پاسخ به این س thatال که اگر خطایی در ثبت نام اشخاص ، هویت ملی و غیره رخ دهد از پلیس ، شخصی که به اشتباه جریمه شده چگونه می تواند اعتراض خود را ثبت کند؟ ، وی گفت: ممکن است چنین وضعیتی بوجود بیاید ، اما مسیر برای اجرای قانون طراحی شده است. یکی از راه های جریمه کردن متخلفان ، ثبت تخلف است. فراموش نکنیم که اولین قدم در فرهنگ سازی پیروی از توصیه های بهداشتی است.

وی در مورد استفاده از ماسک در اتومبیل برای یک مسافر افزود: هدف ما عمدتا ناوگان حمل و نقل عمومی است ، اما وقتی ماسک در جامعه اجباری شود ، حتی طبیعی است که برای مسافرت با ماشین باید ماسک بزنیم. “

فرهادی تاکید کرد: جریمه ها باید مستقیماً به حساب وزارت بهداشت واریز شود. طبق این مصوبه ، این جریمه ها فقط باید برای اقدام علیه تاج استفاده شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا