استانی

«فیلتر سلولزی هوا» چه قابلیت‌هایی دارد؟/ اختراعی جذاب برای سرمایه‌گذاران + فیلم

علی فاروقی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های آژانس آنا یا با اشاره به اختراع فیلتر هوای سلولزی خودرو با قابلیت شستشو و جذب میکرو مولکولی ، اظهار داشت: این اختراع به شماره ثبت 83215 است و دو بار به عنوان جشنواره ملی اختراعات محلی و بین المللی.


بیشتر بخوانید:

“فیلتر غیر قابل تعویض” خودرو ساخته شده است

اختراع ثبت شده علیه ویروس کرونا


وی با اعلام آغاز فعالیت خود در مرکز توسعه واحدهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند اظهار داشت: من به عنوان مخترع و فارغ التحصیل این دانشگاه از اوایل سال 1399 در این مرکز مستقر شدم. در ابتدا به عنوان هسته فناوری کار می کردم اما پس از مدت کوتاهی زمان برای ثبت شرکت آماده شد و اکنون در مرحله مارک تجاری و مذاکرات بسیار موثر در زمینه تجاری سازی و جذب سرمایه گذار هستیم.

محقق و مخترع مرکز توسعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند افزود: نکته این است که پیشرفت این اختراع با چنان سرعت و دقتی صورت گرفته است که سرمایه گذاران زیادی را از استان و فراتر از آن به خود جلب می کند.

فاروقی گفت: “من به عنوان مخترع فیلتر هوای سلولزی خودرو ، مدیریت اصلی این مرکز و تیم متخصص با توانایی و کارایی اثبات شده در این زمینه را برای بهینه سازی مصرف انرژی ، ثبت نام و تجاری سازی و ایجاد شغل برای کارآفرینی و ایجاد ثروت در وطن در این مرکز کار می کند.

یکی از اعضای باشگاه محققان جوان و نخبگان دانشگاه آزاد واحد بیرجند درباره زمینه فعالیت و اثربخشی اختراع خود گفت: حوزه فعالیت این اختراع در زمینه مکانیک و الیاف است و بهترین جایگزین برای فیلترهای نور و کاغذ است. وسایل نقلیه سنگین

این محقق در مورد خدمات ارائه شده و امکانات اختراع خود توضیح داد: شستشو و توانایی کاهش مصرف سوخت و کاهش انتشار گازهای خروجی در اتومبیل از مشخصات این اختراع است و قیمت مصرف کننده اختراع حداقل 30٪ کمتر از همان مدل است با سه برابر ظرفیت تا 30000 کیلومتر اگر چنین فیلترهای کاغذی معادل 7000 کیلومتر کمتر از یک سوم این اختراع کار کنند.

محقق و مخترع مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند یادآور شد: استقبال عالی از بازار با اشتیاق زیاد سرمایه گذاران برای ورود به این حوزه به حدی بود که انتخاب سرمایه گذاران از بین داوطلبان نیاز به آزمایش و تخصص دارد. این اختراع همچنین برای جشنواره اختراعات در دو جشنواره اختراعات محلی و بین المللی در برج میلاد تهران انتخاب شده است.

علی فاروقی ، مخترع مرکز توسعه واحدهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند

فاروقی گفت: مکاتبه ای با سرویس استاندارد ایران در زمینه اخذ مجوزهای تحقیقاتی برای رقابت در بازار برقرار شده است و این اختراع توانسته است کیفیت ISO و مشتری مداری را در ایران بدست آورد.

وی تأکید کرد: فعالیت های مرکز رشد و فناوری در راستای ارتقا بازار و اعتماد در این زمینه باعث شده تا دانشگاه در آینده نزدیک به عنوان مرکزی برای فیلتر کردن ، به ویژه در نواحی شرقی کشور و تولید ثروت از طریق ایجاد انگیزه در کارآفرینی و خلاقیت در علم و فناوری باشد. بخش فرهنگی وارد دانشگاه آزاد اسلامی شوید.

این مخترع با اشاره به بحران کرونا گفت: در طی همه گیری کرونا ، من اختراع جدیدی را برای مقابله با تاج اختراع کردم که برای پاکسازی هوای استخراج شده از پشت تهویه مطبوع طراحی شده و ساخته شده تا از ویروس در امان باشد. کرونا و آماده تجاری است. “

فیلتر هوای سلولزی خودرو با قابلیت شستشو و جذب ریز مولکولی

فاروقی ادامه داد: پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند ، مخترع و پژوهشگر این دانشگاه و تجاری سازی دو اختراع ، از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی می خواهم که رسماً مرا به واحد تحقیقات دانشگاه دعوت کنند تا بتوانم بهترین خدمات را در این نگرش “. .

انتهای پیام / 4103/4062 /

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا