بین المللی

فرار عناصر ائتلاف سعودی از یک پایگاه مهم در مأرب

به گزارش گروه بین الملل فارس ، بر اساس سندی که امروز (چهارشنبه) در وب سایت های یمن منتشر شده است ، اوایل هفته جاری عناصر ائتلاف سعودی در منطقه نظامی هفتم در استان مارب پایگاه ماس را در شمال غربی استان مارب به طور ناگهانی تخلیه کردند.

به گزارش وب سایت الخبر الیامنی ، در نامه ای که روز یکشنبه (25 مهرماه) توسط فرماندهی منطقه 7 نظامی (مرتبط با دولت منصور هادی) به فرماندهی مشترک ائتلاف سعودی ارسال شد ، حاکی از آن است که عناصر ائتلاف پایگاه را تخلیه کرده اند. از ماس بدون اطلاع.

براساس این نامه ، فرماندهی ناحیه نظامی هفتم و فرمانده کل ائتلاف سعودی قبلاً توافق کرده بودند که از مواضع خود عقب نشینی کنند ، همانطور که در صورت پیشروی ارتش یمن و انصارالله قبلاً توافق شده بود ، اما عقب نشینی اخیر بدون هماهنگی بود.

فرماندهی منطقه 7 نظامی همچنین طی نامه ای به ائتلاف سعودی اعلام کرد که به منظور حفظ روحیه نیروهای خود به زودی از پایگاه ماس و مواضع آن در منطقه الجفره خارج خواهد شد.

در ادامه الحبر الیامنی گفت که نیروهای دولت صنعا طی دو روز گذشته در منطقه 7 نظامی بسیار پیشرفت کرده اند و در عین حال صفوف عناصر ائتلاف سعودی بسیار تقسیم شده و رئیس ستاد و فرمانده از تیپ 1 پیاده نظام به خیانت متهم می شوند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز روز سه شنبه توانستند پایگاه نظامی الاکرا در ماریب را تحت کنترل خود درآورند. (اطلاعات بیشتر)

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا