بین المللی

داعش مسئول حملات وین شناخته شد

کارل نهامر ، وزیر کشور اتریش صبح روز سه شنبه مهاجمی را که شب گذشته کشته شد ، به عنوان یکی از حامیان جنگجویان تروریستی داعش معرفی کرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که مهاجمی که در یکی از مناطق حمله وین توسط پلیس کشته شد ، از طرفداران شبه نظامیان دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) بود. در همین حال پلیس اتریش گفته است که با بسیج نیروهای خود به دنبال حداقل یک قاتل فراری دیگر است.

طبق گفته پلیس ، تعداد کشته های حمله به یک قربانی دیگر به سه نفر افزایش یافته است که دو زن و مرد در آن حمله کرده اند.

اندکی بعد از ظهر بمبی در مرکز وین منفجر شد. به دنبال این حادثه ، سباستین کورز ، صدراعظم اتریش ، “حمله تروریستی نفرت انگیز” را محکوم کرد.

این حمله همچنین واکنش های بین المللی را در پی داشت. تعدادی از مقامات اتحادیه اروپا ، از جمله اورسولا فون در لین ، کمیسار اتحادیه اروپا و جوزف بورل ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، این اقدام را محکوم کردند. نخست وزیر اسپانیا پدرو سانچز نیز با ابراز همدردی با این حملات اظهار داشت: “نفرت جوامع ما را تفرقه نمی اندازد.” اروپا قاطعانه علیه تروریسم است.

امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه ، در تسلیت به مردم اتریش در شبکه های اجتماعی نوشت: “پس از فرانسه ، کشور دوست ما مورد حمله قرار گرفت.” در اروپا ما ، دشمنان ما باید بدانند که با چه کسی روبرو هستند. ما هرگز تسلیم نخواهیم شد.

311312

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا