سلامت و تندرستی

این توصیه‌ها را جدی بگیرید

: فتاب‌‌نیوز:

مرجان عجمی با بیان اینکه اپیدمی ویروس کرونا به یک چالش جهانی تبدیل شده و گسترش سریع بیماری باعث کشته شدن بسیاری از افراد در سراسر جهان شده است ، گفت: چاقی یکی از دلایل مهم بیماری های ویروس کرونا قلب و سایر بیماری ها مانند فشار خون است. اختلالات چربی خون مانند کلسترول ، تری گلیسیرید ، دیابت نوع 2 ، بیماری عروق ویروس کرونا قلب ، سکته ، بیماری کیسه صفرا ، سرطان و آرتروز.

وی ادامه داد: افرادی که دارای اضافه وزن هستند یا مشکلات متابولیکی دیگری مانند دیابت و فشار خون دارند باید بیش از سایرین در بخش مراقبت های ویژه برای ویروس کرونا بستری شوند.

عجمی گفت: چاقی خطر ابتلا به نوع حاد ویروس کرونا را افزایش می دهد و خطر بستری شدن در بیمارستان به علت ویروس کرونا را تا 3 برابر افزایش می دهد.

“چاقی عملکرد سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد ، ظرفیت ریه ها را کاهش می دهد و تهویه هوا را دشوار می کند.” افزایش شاخص توده بدن خطر مرگ ناشی از ویروس کرونا را افزایش می دهد. مطالعات همچنین نشان می دهد که چاقی باعث کاهش اثر واکسن آنفولانزا می شود. هپاتیت و کزاز به هم ربط دارند.

رئیس مترجم دانش موسسه ملی تغذیه و صنایع غذایی با اشاره به توصیه های رژیم غذایی گفت: نقش تغذیه در ارتباط با سیستم ایمنی بدن از مدت ها قبل ثابت شده است ، افرادی که رژیم غذایی ناسالم دارند در معرض خطر ابتلا به انواع باکتری ها و عفونت های ویروسی ”. عفونت های مزمن وضعیت تغذیه ای افراد مبتلا را بدتر می کند. علاوه بر این ، کووید 19 در افراد مسن و در افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت ، فشار خون بالا ، سرطان و عفونت هایی مانند ایدز / اچ آی وی شدیدتر است.

عجمی افزود: رژیم غذایی سالم بر مصرف میوه ، سبزیجات ، غلات سبوس دار ، حبوبات و مغزها ، مصرف متوسط ​​ماهی ، لبنیات و مرغ و مصرف محدود گوشت قرمز و فرآوری شده ، کربوهیدرات های تصفیه شده و شکر تأکید دارد. به جای چربی های حیوانی غنی از اسیدهای چرب اشباع ، باید از روغن های گیاهی مایع مانند کلزا ، آفتابگردان و روغن زیتون که حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند ، استفاده کرد. مصرف روغن های گیاهی جامد و روغن های گیاهی را که سرشار از اسیدهای چرب ترانس هستند ، محدود کنید.

وی گفت: ویتامین D پاسخ ایمنی ذاتی سلول ها را افزایش می دهد زیرا بیان ژن های گیرنده آن در سلول های ایمنی بیان می شود. کمبود ویتامین D به دلیل احتباس در بافت چربی در افراد چاق شایع است.

رئیس مترجم موسسه ملی تحقیقات تغذیه و غذا گفت: مطالعات نشان می دهد کمبود ویتامین D خطر ابتلا به ذات الریه را افزایش می دهد. نقش مکمل های ویتامین D در پیشگیری یا درمان ویروس کرونا به خوبی درک نشده است ، اما اگر کمبودی در بدن وجود دارد ، توصیه می شود که این مکمل را زیر نظر پزشک یا متخصص تغذیه مصرف کنید.

عجمی می افزاید: وجود فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید به ندرت در افراد چاق دیده می شود ، اما می تواند ایمنی بدن را افزایش داده و خطر مرگ ناشی از عفونت های ویروسی و بیماری های حاد تنفسی را کاهش دهد. فعالیت بدنی در حین قرنطینه در خانه می تواند دشوار باشد. حتی در یک فاصله اجتماعی ، فعالیت بدنی امکان پذیر است. فعالیت بدنی فشار خون ، استرس و اضطراب را کاهش می دهد. توصیه می شود از فعالیت هایی مانند نظافت منزل یا نظافت در حین قرنطینه منزل غافل نشوید. زیرا آنها فعالیت بدنی نیز محسوب می شوند.

وی گفت: “مطالعه ای بر روی 97844 نفر انجام شد كه طی مدت 9 سال انجام شد و نشان داد كه مرگ و میر ناشی از بیماریهای عفونی در افرادی كه حداقل 150 دقیقه در هفته ورزش می كنند 40٪ كمتر از انسان است.

وی گفت: بنابراین ، در شرایط فعلی که بحرانی مانند اپیدمی ویروس کرونا سلامت انسان را به خطر انداخته است ، به نظر می رسد نقش یک رژیم غذایی سالم و متعادل و همچنین فعالیت بدنی و رعایت اصول یک سبک زندگی سالم است. نه تنها خطر بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی ، دیابت و سرطان را کاهش می دهد ، بلکه عملکرد سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری ها بهبود می بخشد و کیفیت زندگی را بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا