بین المللی

چالش مشروعیت بین‌المللی در فرایند انتخابات آمریکا/ نیمی از جامعه ایالات متحده به دموکراسی این کشور بدبین هستند

به گزارش گروه بین الملل آژانس آنا – محمد یوسفی؛ صرف نظر از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، این انتخابات هم برای جامعه آمریکا و هم برای جامعه بین المللی پیامدهایی خواهد داشت که بیشتر این ممکن است به دلیل جو و شرایط خاص حاکم در آنجا باشد. دونالد ترامپ ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری ، درباره تقلب گسترده در انتخابات صحبت کرده و از هواداران خود خواسته است تا در برخی ایالت ها و شهرها به خیابان ها بیایند و اعتراض خود را نسبت به تقلب اعلام کنند. شک و تردید مطرح شده توسط رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید به نوعی مشروعیت روند انتخابات دموکراتیک در ایالات متحده را به چالش کشیده است.

تظاهرات آمریکا

اگرچه برخی از کارشناسان عدم حمایت بیشتر نخبگان سیاسی جمهوری خواه و دموکرات را نشانه عدم موفقیت سیاست ترامپ در مشروعیت بخشیدن به انتخابات سال 2020 در ایالات متحده می دانند ، اما آنچه در جامعه آمریکا مشاهده می شود این واقعیت است که دونالد ترامپ آرای بیش از 70 میلیون آمریکایی را به دست آورد. به عبارت دیگر ، بیش از 70 میلیون آمریکایی به او اعتماد دارند و از طرف دیگر ، شاهد کسب 75 میلیون رای توسط جو بایدن ، نامزد برنده این دوئل انتخاباتی هستیم. این بدان معناست که حدود نیمی از رای دهندگان در ایالات متحده به ترامپ رأی دادند ، که قبل از مبارزات انتخاباتی در صورت عدم موفقیت در انتخابات ، اتهامات تقلب را مطرح کرده بود.

این ممکن است بدان معنی باشد که نیمی از مردم آمریکا اکنون نسبت به انتخابات در سرزمین خود بدبین هستند. این بدان معناست که مشروعیت مستأجر کاخ سفید در نظر عموم آمریکایی کمرنگ شده است و این یک بازی دوگانه برای ایالات متحده خواهد بود. زیرا حتی اگر سیاست ترامپ انتخابات را زیر سوال ببرد و برای اثبات تقلب آن را به دیوان عالی بکشاند ، با توجه به موفقیت اکثریت جمهوری خواه در مجلس ، این شک و تردید است که در ذهن طرفداران نامزد دیگر ، جو بایدن ظاهر می شود. مذاکرات رئیس جمهور ایالات متحده در روابط بین الملل به عنوان نماینده مردم آمریکا کاهش می یابد.


بیشتر بخوانید:

معاون رئیس جمهور جورج دبلیو بوش تقلب در انتخابات را انکار می کند


در هر صورت ، آنچه در فضای مجازی آمریکا به اشکال مختلف از جمله شوخ طبعی می بینیم ، بازتاب احساسات مردم آمریکا است ، از جمله عکس بیدن پس از پیروزی در انتخابات با دست و تشکر از آنها. این عکس بازتاب همان سوions ظن های تیم ترامپ در قالب شمارش آرا dead مرده برای بایدن است و به معنای آلوده شدن دموکراسی آمریکایی در ذهن مردم است.

این مشکلات می تواند به همان آتش سوزی تبدیل شود که اخیراً در قتل جورج فلوید ، یک سیاه پوست توسط پلیس آمریکا و در نتیجه اعتراضات گسترده مردم شاهد آن بودیم. این حوادث است که سخنان رهبر معظم انقلاب را به یاد می آورد که فرمود “هژمونی آمریکا رو به زوال است”.

اگر نه بگوییم ، باید بگوییم که تعداد کمی از مردم فکر می کردند که در سال 2020 اقتصاد چین می تواند چشم اندازهای قوی تری نسبت به ایالات متحده داشته باشد. شاید بدبین ترین اقتصاددانان آمریکایی نیاز چین را به دور از اقتصاد خود طی چند سال می بینند. در هر صورت ، اینکه آیا این کاهش ناشی از چیزی است ، حتی گسترش عمدی تاج توسط چین به ضرر اقتصاد جهانی ، باید واکنشی به سیاست تهاجمی آمریكا دونالد ترامپ در قبال سایر كشورها تلقی شود.

در این اقدامات ، ایالات متحده نمی تواند تصور روشنی از عواقب واکنش های احتمالی افراد مورد حمله و تحت فشار ، از جمله چین داشته باشد. همانطور که در مورد حداکثر فشار بر جمهوری اسلامی و احتمال تسلیم تهران به واشنگتن ، پاسخ ایران در متن استراتژی مقاومت آمریکا غیرقابل پیش بینی بود.

پیش بینی ناپذیری و شکست اقتصادی واشنگتن زمانی اتفاق افتاد که ترامپ نه به عنوان یک سیاستمدار بلکه به عنوان یک تاجر برای ساماندهی مجدد اقتصاد ایالات متحده وارد سیاست شد ، اما اقتصاد آسیب دیده ترامپ میراث رئیس جمهور جدید است. شد آمریکا. این یک واقعیت است که ، بر خلاف آمار ، سرنوشت دیگری برای ایالات متحده اتفاق می افتد. بنابراین ، سخنان رهبر فرزانه انقلاب 4 نوامبر امسال ، كه گفت: “این (امریكا) مدت زیادی دوام نخواهد آورد” ، باید به عنوان یكی از پیش بینی های وی از جمله افول قدرت آمریكا قلمداد شود ، اما تعداد کمی از او می تواند پیش بینی. من داشتم.

انتهای پیام / 4033 /

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا