اجتماعی

تاثیر «رمدسیویر» در ترخیص زودتر بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها

مجله زنده خبری / کرمان یک متخصص اپیدمیولوژی در شرکت دارویی صنف آمریکا گفت: “بهبود دهنده کمک خواهد کرد تا بیماران بستری و جامعه ترخیص شده با کمک به بیمارانی که زودتر از بیمارستان ترخیص می شوند ، بار کادر پزشکی را کاهش دهند و تخت های بیمارستان را سریعتر خالی کنند.”

دکتر سودابه نواده در گفت وگو با مجله زنده خبری ، درباره آخرین شیوع بیماری Covid 19 در جهان اظهار داشت: طبق آماری که توسط سازمان بهداشت جهانی منتشر شده است ، تاکنون بیش از 51 میلیون مورد تایید شده Covid 19 در سراسر جهان شناسایی و ثبت شده است. متأسفانه ، از این تعداد ، بیش از 1.2 میلیون مرگ و میر ناشی از این بیماری بوده است و آمریکا با بیش از 22 میلیون مورد تایید شده در بالای جدول Covid 19 در سراسر جهان قرار دارد.

وی به وضعیت اپیدمی ویروس کرونا در ایران اشاره کرد و گفت: از نظر تعداد مرگ های مطلق ناشی از کوید 19 ، ایران با بیش از 39 هزار مرگ نهمین تعداد مرگ ناشی از این بیماری در جهان است. لازم به ذکر است که این رتبه بندی براساس آماری است که به سازمان بهداشت جهانی ارائه شده است و بدون شک آمار همه کشورها مربوط به تعداد کمی است که تعداد آنها بسته به شرایط و سیاست های بهداشتی کشورها متفاوت است.

کاهش میانگین سنی افراد مبتلا به Covid 19

نوه در پاسخ به این س ofال که بیشتر بیماران و مرگ های ناشی از کووید 19 کدام گروه سنی هستند؟ وی گفت: “به طور کلی ، افراد بالای 60 سال و افرادی که مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند قلب ، ریه ، دیابت یا نقص ایمنی هستند ، بیشتر در معرض بیماری کووید 19 قرار می گیرند و اگر به ویروس کرونا آلوده شوند ، احتمال ایجاد فرم بیشتر است.” او بیماری شدید و مرگ متعاقب آن در این گروه ها بیشتر مشاهده می شود.

دکتر اپیدمیولوژی آمریکا سن این بیماری را بیان کرد و ادامه داد: مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا در گزارش ماه اکتبر خود اعلام کردند که توزیع سنی بیماری کوید 19 سال از مه تا آگوست (اردیبهشت تا آگوست) است. در ابتدای همه گیری ، بیشترین شیوع بیماری در افراد مسن مشاهده شد ، اما در طی ماه های ذکر شده بیشترین شیوع در گروه سنی 20 تا 29 سال (با بیش از 20 درصد موارد تایید شده بیماری) رخ داده است. افراد مبتلا به Covid 19 در ایالات متحده از 46 در ماه مه به 37 در ماه جولای کاهش یافتند.

متخصص اپیدمیولوژی در داروسازی گیلد کالیفرنیا گفت: “آیا در درجه اول امکان دستیابی به ایمنی گله وجود دارد؟ و آیا کنترل بیماری به ایمنی گله بستگی دارد.” وی به مجله زنده خبری گفت: “ایمنی جمعی (که به نظر من اصطلاحی بهتر از ایمنی گله است) هرگز به عنوان برنامه ای برای درمان بیماری های همه گیر مورد استفاده قرار نگرفته است.”

تصمیم گیرندگان بهداشتی هرگز به دنبال ایمنی جمعی نبوده و نخواهند بود

وی افزود: “تصمیم گیرندگان عمده مراقبت های بهداشتی ، امیدوارند که پس از شیوع عمومی یا درصد زیادی از بیماران ، امنیت جمعی حاصل شود ، هرگز افراد را در معرض خطر قرار نمی دهد و در نهایت به بیماری مبتلا می شوند.” این ماده همیشه در زمینه پیشگیری از بیماری و واکسیناسیون مورد استفاده قرار گرفته است و در واقع استفاده از این مفهوم به روشی که هم اکنون در جامعه استفاده می شود نوعی سردرگمی است.

وی با اشاره به اینکه هنگام بحث در مورد بیماری های عفونی ، عامل بیماری زا باید در معرض خطر گسترش میزبان قرار گیرد ، عنوان کرد: شخصی که از این بیماری در امان نیست یا واکسن دریافت می کند. وقتی واکسیناسیون در مقیاس بزرگ انجام می شود ، یعنی درصد زیادی از افراد در معرض دریافت واکسن ، می توان تعداد میزبان های خطرناک پاتوژن را کاهش داد و بنابراین بیماری کنترل می شود ، اگرچه این کنترل لزوماً به معنای ریشه کنی و ریشه کنی کامل بیماری نیست ، بلکه میزان شیوع بیماری است خیلی کند خواهد بود

این متخصص اپیدمیولوژی آمریکایی گفت: مردم در برابر این بیماری ایمن هستند ، اما من دوباره تکرار می کنم که قرار دادن افراد در معرض بیماری به نام ایمنی عمومی هرگز برنامه ای برای مقابله و کنترل بیماری همه گیر نیست.

متخصص اپیدمیولوژی شرکت دارویی صنف آمریکا در بخشی دیگر از گفتگوی خود با مجله زنده خبری درباره آخرین وضعیت تولید واکسن Covid 19 در جهان نیز گفت: چندین شرکت و موسسه تحقیقاتی در زمینه تولید واکسن در دنیا فعالیت می کنند. Pfizer که با BioNTech همکاری می کند ، اعلام کرد که اثر اولیه مقدماتی بیش از 90٪ برای واکسن آزمایش شده ، که Pfizer پیش بینی می کند بتواند اطلاعات ایمنی اساسی را طی دو هفته آینده ارائه دهد. واکسن را آزاد کنید ، که انتظار می رود پس از انتشار این اطلاعات توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تأیید شود.

نواده با تأکید بر اینکه تأیید سازمان غذا و داروی ایالات متحده فقط مجوز استفاده از این محصول در ایالات متحده است ، افزود: “سایر کشورها برای تأیید دارو یا واکسن جدید مشمول دستورالعمل های سازمان های مربوطه در کشور خود هستند – و در ایران – FDA ، مرجع صالح این است که یک دارو یا واکسن جدید را بررسی و مجوز دهد.

وی در پاسخ به این سوال که تولید این واکسن می تواند نکته امیدوار کننده ای برای تولید واکسن های دیگر در جهان باشد؟ وی اظهار داشت: علی رغم اخبار امیدوار کننده موفقیت اولیه واکسن های احتمالی ، نمی توان انتظار داشت روند تأیید ، مجوز و توزیع واکسن در سایر کشورها از جمله ایران در آینده بسیار نزدیک انجام شود.

نمی توانیم در کوتاه مدت به یک واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا امیدوار باشیم

گیلد کالیفرنیا داروسازی ، متخصص اپیدمیولوژی گفت: “برای توضیح این ، بیایید به آمار Pfizer برگردیم.” طبق گفته های فایزر ، 50 میلیون دوز واکسن تا پایان امسال و 1.3 میلیارد دوز واکسن تا سال 2021 تولید می شود. با توجه به اینکه هر فرد برای ایمن سازی باید دو دوز واکسن دریافت کند ، تعداد افرادی که با واکسن تولید شده توسط این شرکت تا پایان سال 2021 واکسینه می شوند حدود 675 میلیون نفر خواهد بود.

نواده یادآور شد که علاوه بر Pfizer ، سایر شرکت های دارویی مانند Astrazenka و Johnson & Johnson نیز نتایج امیدوار کننده ای را در این زمینه بدست آورده اند که انتظار می رود ظرفیت واکسن بیشتری نسبت به ارقام فوق تولید کند. وی افزود: با توجه به ماهیت بیماری ، الگوی شیوع و عوامل مختلف موثر در شیوع ویروس ، نمی توان به واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا در کوتاه مدت امیدوار بود ، بنابراین همچنان به همه هموطنان توصیه می شود به تمام اصول پیشگیری از بیماری ، یعنی شستن مکرر دست ، فاصله جسمی ، پرهیز از جلسات (حتی مراسم تشییع جنازه) و استفاده از ماسک.

وی در آخرین قسمت مصاحبه خود با مجله زنده خبری ، در مورد تأثیر RemedSivir گفت: “RamdSavir در حال حاضر تنها داروی ضد ویروسی است که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان Covid 19 تأیید شده است ، این داروی تولید شده توسط شرکت دارویی Guild است. و اکنون تقریباً در 50 کشور جهان مجوز استفاده دارد.

RamedSavier فقط به عنوان تزریق قابل استفاده است

متخصص اپیدمیولوژی در شرکت دارویی گیلد کالیفرنیا تأکید کرد که آزمایشات بالینی این دارو با کاهش مدت زمان بستری در بیمارستان ، اثر RemedSivir را در بیماران بستری نشان داده است. هر چه بیمار زودتر خانواده و جامعه را در آغوش بکشد ، کادر پزشکی کار کمتری خواهد داشت و تخت های بیمارستان سریعتر تخلیه می شوند.

“رامسادیویر فقط به عنوان تزریق قابل استفاده است. این دارو که می تواند برای بیماران بالای 12 سال و وزن بیش از 40 کیلوگرم تجویز شود ، بسته به شرایط بیمار برای 5 روز یا 10 روز متفاوت خواهد بود. ” .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا