بین المللی

عربستان ایران را متهم کرد

طبق آژانس خبری رسمی سعودی ، سفیر عربستان سعودی با استناد به گزارش اخیر مدیرکل آژانس انرژی هسته ای بین المللی و افزایش اورانیوم غنی شده در ایران ، این اقدام را ادامه تنش و خرابکاری در ایران خواند.

شاهزاده عبدالله بن خالد ایران را به گام برداشتن بر خلاف برنامه جامع اقدام مشترک متهم کرده و گفته است که این “قصد ایران برای دستیابی به توافق هسته ای و اهداف آن” را نشان می دهد.

وال استریت ژورنال پیش از این به نقل از یک مقام غربی گفته بود که ریاض در حال ساخت یک کارخانه اورانیوم زرد برای کیک است ، این ادعاها مطرح می شود. این روزنامه همچنین نوشت که مرکز تولید کیک زرد در منطقه دورافتاده العلا of در شمال غربی عربستان سعودی واقع شده است.

در همین حال ، مشاور وزیر خارجه عربستان اخیراً به خبرگزاری آلمان دویچه وله گفته است که اگر ایران به یک قدرت هسته ای تبدیل شود ، ریاض حق مجهز بودن به سلاح هسته ای را برای خود محفوظ می دارد.

نماینده عربستان همچنین با بیان اینکه توافق هسته ای هیچ پتانسیلی برای مهار “فعالیت های صلح آمیز هسته ای” ایران ندارد ، ایران را به آنچه “اخاذی” و “تهدید مداوم برای امنیت و صلح جهانی” خوانده متهم کرد.

وی همچنین ایران را به اتخاذ “سیاست تقلبی” متهم کرد و ادعا کرد که ایران توضیحات نامعتبری برای “تورقوزآباد” ارائه داده و از آژانس انرژی هسته ای خواسته است “اطلاعات بیشتری در مورد فعالیت های هسته ای ارائه دهد”. “ایران باید آشکار شود.”

آژانس بین المللی انرژی هسته ای در گزارشی روز سه شنبه به رویترز که امروز به رویترز رسید ، گفت: “در 14 نوامبر سال 2020 ، آژانس انرژی هسته ای تأیید کرد که ایران UF6 را به آبشار سانتریفیوژهای 174 IR-2m تزریق کرده است.” “که اخیراً شروع به نصب در کنسانتره های نطنز کرده است.”

“کاظم گاری آبادی” ، سفیر و نماینده دائمی جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی ، روز چهارشنبه با تایید خبر تزریق گاز UF6 به زنجیره سانتریفیوژ IR2m با زنجیر 174 ، گفت: در 14 نوامبر ، بازرسان آژانس انرژی هسته ای شروع کار تزریق گاز UF6 به زنجیره 174 سانتریفیوژ IR2m در دو نیروگاه غنی سازی سوخت نطنز – سایپرز ، باشگاه دانش

311311

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا