اجتماعی

آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها تعطیل شدند؟

همزمان با اعمال محدودیت های جدید تاج برای دو هفته و تعطیلی برخی مشاغل ، آژانس های مسافرتی و هتل ها اعلام کرده اند که با ظرفیت کمتری خدمات ارائه می دهند و تعطیل نمی شوند.

به گزارش مجله زنده خبری ، طرح جدید اعمال محدودیت های کرونا برای شکستن زنجیره این بیماری از اول دسامبر در کشور اجرا می شود. همانطور که فرمانده ستاد عملیات تاج و تخت توضیح داد: اساس این محدودیت ها تعداد بیماران نسبت به جمعیت ساکن در هر شهر است. بنابراین ، وقتی چهار نفر در هر 100000 نفر در بیمارستان بستری می شوند ، شهر زرد می شود ، شش نفر در هر 100000 نفر نارنجی و 10 نفر در هر 100،000 نفر قرمز می شوند. در همه این شهرها ، مشاغل پایه به کار خود ادامه خواهند داد (گروه اول). این گروه شامل مراکز زیربنایی و حیاتی ، مراکز توزیع و توزیع آب ، برق و گاز ، فروشگاه های زنجیره ای و سوپرمارکت ها ، مراکز بهداشتی ، درمانی ، اورژانس و اورژانس ، داروخانه ها ، حمل و نقل عمومی عمومی و شهری کالاها و مسافران برون شهری از جمله راه آهن است. . ، هوا ، جاده و دریا و … و.

این طرح بیشتر بر محدود کردن ترافیک جاده ای و کنترل ویروس کرونا در شهرهای پر خطر متمرکز است. در نتیجه ، حمل و نقل با وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس ، هواپیما ، قطار و حتی کشتی ممنوع یا محدود نشده است و فقط از افرادی که دارای تاج هستند که نتایج آزمایش آنها در سیستم وزارت بهداشت ثبت شده است ، از سفر جلوگیری می شود.

بر این اساس ، رئیس هیئت مدیره دفاتر خدمات گردشگری و خدمات گردشگری ایران در بخشنامه ای به نقل از ستاد ملی مبارزه با تاجگذاری در مورد تعطیلی مشاغل خاص و همکاری برای بهبود بیماری ، به آژانس های مسافرتی خطاب کرد: فرودگاه ها ، لغو پروازها و قطارها و غیره و با توجه به ارائه خدمات حمل و نقل و اقامتی ، تقاضا می شود كه حداقل كاركنان مستقر تعهدات و همكاری های ایجاد شده برای نیازهای عمومی را حفظ كرده و اقدامات لازم را انجام دهند. “این کار را در دفاتر خود انجام دهید.”

در تاریخ 17 نوامبر ، معاون وزیر بهداشت در دستورالعمل “جلوگیری از جابجایی مسافران از طریق هوا ، دریا ، راه آهن و جاده بدون سرنشین ، به معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری دستور داد. نتیجه آزمایش تاج منفی دریافت کرد. سازمان راهداری و حمل و نقل ، مدیر ارشد اجرایی شرکت راه آهن ، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و معاون ساخت و توسعه و شهرسازی و توسعه روستایی وزارت کشور اعلام کردند: “همه شرکت های ارائه دهنده سیستم برای فروش بلیط مسافر در فرم های فردی و فرم های منشور ، که سیستم های آنها در حال حاضر در دفاتر خدمات مسافرتی و توریستی کشور استفاده می شود ، موظفند به روزرسانی های فنی مناسب نرم افزار خود را انجام دهند. “برای ارائه درخواست الکترونیکی و جلوگیری از فروش بلیط به فروشندگان بلیط در سراسر کشور.”

جمشید حمزه زاده رئیس اتحادیه هتلداران ایران نیز با اشاره به کمبود کار اداری و کادر درمانی خواستار افتتاح هتل ها به دلیل ناامنی هتل ها تا زمانی که در لیست گروه های شغلی تعیین شده توسط وزارت بهداشت قرار گیرند. . وی گفت: تاکنون هیچگونه دستورالعملی در مورد تعطیلی هتلها در کشور اعلام نشده است و با توجه به اینکه حمل و نقل ریلی ، هوایی و جاده ای در دسترس است ، به نظر می رسد تصمیمی برای تعطیلی هتلها اتخاذ نشده است.

وی در ادامه این گفتگو که در سایت انجمن هتلداران ایران منتشر شده است ، گفت: تاکنون جوامع هتلداری استان هیچ اطلاعیه ای علیه تاج دریافت نکرده اند ، بنابراین تعطیلی هتل های کشور طی دو هفته آینده مسئله رسمی نیست. .

حمزه زاده افزود: در آینده ممکن است اخطاریه موردی در سطح استان صادر شود و به برخی جوامع هتلداری برسد یا چنین حکمی به صورت موردی در برخی از شهرها صادر شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده است و تا زمانی که بخشنامه ای صادر شود. ”این بدان معناست که هتل ها تعطیل نیستند.

با این وجود ، در برخی از استان ها از جمله کهگیلو و بویراحمد ، از اواسط ماه نوامبر با دستور استاندار همه هتل ها تعطیل شده اند. در استان مازندران ، مدیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: هتل ها فقط با ظرفیت 50 درصد می توانند افتتاح شوند و هر نوع تور در آن استان ممنوع است.

در لرستان با دستور رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در شهر بروجرد ، انواع گشت و گذار ممنوع است و در استان کرمان اگرچه فعالیت مراکز اقامتی بلامانع است اما پیشگیری از گردشگر تورها ، به ویژه در منطقه کویر. بودن. لوت ، مدیر میراث جهانی نیز اعلام کرد که اقامت شبانه و کمپینگ در منطقه کالوتا و دریاچه کویر لوت شهداد تا اطلاع ثانوی ممنوع است. اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی نیز بر این باور است که انجام هرگونه فعالیت جمع آوری ، جمع آوری و گروهی از جمله استقرار در طبیعت می تواند منجر به پیگرد قانونی و پیگرد قانونی شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا