اجتماعی

آنچه زندگی کرونا در ایران را راحت کرده است

مجله زنده خبری / اردبیل تا سال گذشته دلایل مختلفی برای سرماخوردگی وجود داشت. یک روز او ورزشگاه را ترک کرد و سرما خورد. او به استخر رفته بود و وقتی بیرون آمد سرما خورده بود. این مکان عمومی بود و به دلیل گرما و تعریق و بیرون رفتن در هوای سرد هوا سرد بود

آنچه در تمام این بهانه ها مورد توجه قرار نگرفت ، واکنش بدن در برابر تغییرات دما نبود ، بلکه اجتماعات در مکانهای عمومی بود که باعث انتقال ویروس از شخصی به شخص دیگر می شد.

ایرانیان مانند برگ های پاییز روی زمین می افتند

ویروس که تصور می شد باعث سرماخوردگی می شود و پزشکان آن را جدی نمی گیرند ، اکنون قاتل عزیزان ما شده است که مانند برگ های پاییز روی زمین می افتند و هرگونه تجمع در مکان هایی مانند سالن های ورزشی ، استخرها و سالن های ورزشی باعث تاجگذاری بیشتر می شود. اکنون که هوا صاف است و درها و پنجره ها بسته است ، تاج زنده می شود ،

در حالی که اکثر کشورها در قله دوم تاج قرار دارند ، ایران وارد قله سوم شده است. روزانه بیش از 400 مورد مرگ عروق بیماری کرونا در ایران اتفاق می افتد ، در حالی که فقط کسانی که آزمایش مثبت دارند در آمار مرگ و میر عروق بیماری کرونا شمرده می شوند و انتظار می رود حمله اصلی ویروس در ماه دسامبر که هوا سردتر می شود ، تشدید شود ، بنابراین اکنون تنها راه حل نجات ایرانیان در تماس های خانوادگی و دور از اجتماعات شهری است.

یک ویژگی مهم ویروس کرونا

دکتر علیرضا پوستی ، متخصص اطفال در گفت وگو با مجله زنده خبری ، ویروس کرونا را ویروس سرماخوردگی توصیف کرد و در مورد مهمترین ویژگی این ویروس گفت: مهمترین ویژگی این ویروس انتشار آسان آن است که اغلب از طریق قطرات رخ می دهد. حاوی ویروس (قطره). سقوط می کند و اخیراً نشان داده شده است که ذرات بسیار ریز (آئروسل) نیز می توانند در ایجاد بیماری مثر باشند ، یعنی اگر فرد آلوده در یک محیط بسته باشد ، پس از مدتی ، از طریق تنفس طبیعی و صحبت کردن ، ویروس می تواند گسترش یابد محیط. .

چرا کرونا برای اکثر پزشکان و کادر پزشکی ناشناخته است؟

به گفته وی ، در حالی که پزشکان برای مبارزه با هر بیماری باید دانش کافی در مورد عوامل بیماری زا داشته باشند ، اما تاکنون دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی از کنار ویروس سرماخوردگی عبور کرده اند و استادان معمولاً س questionsالاتی در مورد این بیماری نکرده اند ، به عنوان علت برای این بیماری این یک خود مهار است که منجر به مرگ نمی شود یا بدون درمان نگهدارنده ، بیمار سرانجام بهبود می یابد ، بنابراین با وجود سادگی ، بیماری برای اکثر پزشکان و کارمندان ناشناخته است.

وی توضیح داد: در هر بیماری واگیردار مخزنی از عفونت ، ناقل و یک فرد سالم وجود دارد که چرخه بیماری را تشکیل می دهد و در بیماری بیماری کرونا قلب هر سه رکن این بیماری انسان است. اگر مخزن عفونت نیز در عفونت پنهان باشد ، اما مخزن فعلی بیماری فرد آلوده است که ممکن است علامتی یا بدون علامت باشد. خوشبختانه بیشتر بیماران علامت دار مخزن بیماری هستند ، بنابراین کنترل این افراد می تواند نقشی اساسی در کنترل بیماری داشته باشد.

برای مقابله با تجمعات ایران چه کارهایی باید انجام شود؟

وی افزود: با توجه به اینکه ناقل بیماری نیز انسان است و مهمترین راه انتقال تماس انسان با انسان است ، بدیهی است که کاهش تماس انسان با انسان رکن اصلی بیماری در جامعه است. در حالی که ناقلین بدون علامت می توانند بیماری را منتقل کنند. منطقی ترین راه برای کاهش گفتگوها و جمع های غیرضروری. تعطیلی جشن ها ، عروسی ها ، عزاداری ها و رویدادهای ورزشی مختلف از جمله اقداماتی است که از ابتدای شیوع بیماری تاکنون مورد توجه قرار گرفته است ، اما متأسفانه مردم کمتر مورد استقبال قرار می گیرند و کسانی که این قوانین را نقض می کنند باید مورد جدی کار قرار گیرند. قوانین خاصی تنظیم کنید.

جزئیات مظنونان در کرونا ، ایران

دوستی گفت: با توجه به اینکه بیماران مخزن اصلی بیماری هستند ، مهمترین مرحله در کاهش چرخه بیماری شناسایی افراد آلوده و آزمایش آنها است. وقتی اولین علائم بیماری تب و لرز ، بدن درد ، سرفه ، از دست دادن بو و چشایی است ، هر فردی با هر یک از این علائم باید مشکوک و آزمایش شود ، اما آزمایش باید به صورت عمده انجام شود مردم در خیابان و بازار نه تنها قیمت بسیار بالایی را به سیستم تحمیل می کنند بلکه منطقی نیست.

تماس تلفنی همكاران در مراكز بهداشتی در آغاز شیوع بیماری همه گیر کرونا خوب نبود

وی غربالگری را بهترین روش برای چنین شرایطی می داند و خاطرنشان می کند: غربالگری به دو صورت فعال و غیرفعال امکان پذیر است. در فرم فعال ، لازم بود این بیماری تشخیص داده شود ، که در ابتدای اپیدمی با تماس با همکاران مراکز بهداشتی ایجاد شده بود ، اما متأسفانه نتیجه مطلوبی نداشت. در شکل غیر فعال ، افراد به تنهایی به مراکز بهداشتی مراجعه می کنند. مهمترین عیب شکل غیر فعال این است که بسیاری از ما علائمی مانند تب ، بدن درد ، لرز و سرفه را بیماری کرونا نمی دانیم و ممکن است بیماری کرونا نباشد ، اما کسی که این علائم را دارد باید فرد مظنون محسوب شود و برای شروع قرنطینه. برای تعیین اینکه آیا بر اساس روند بیماری یا نتیجه آزمایش مسری است؟

تنها راه کنترل کرونا جدایی فرد مظنون از بقیه افراد جامعه است

پوست ، نقش آموزش همگانی و تهیه بسته های تشویقی برای افراد خودآگاه در این منطقه بسیار م effectiveثر است و اضافه می شود: در شکل فعال باید یک شبکه بزرگ با کمک گلوله و بسیج سازماندهی شود تا هر بیست خانواده تحت پوشش یک داوطلب و اگر حضور مظنون باید در اسرع وقت در خانه یا در اردوگاه های ویژه قرنطینه شود. تنها راه کنترل بیماری جداسازی فرد مظنون از سایر افراد جامعه است. اگر این کار انجام نشود ، تمام اقدامات دیگر بی فایده است.

این متخصص اطفال فکر نمی کند که تنها اتکا به سیستم بهداشت به عنوان متولی بهداشت عمومی م isثر باشد و نمونه ای جالب و آشنا برای ایرانیان باشد. با فرض اینکه در یک کشور علت اصلی مرگ و میر در جامعه حوادث جاده ای و حوادث ناشی از آن است ، اکنون وزارت بهداشت مجهزترین تجهیزات بیمارستان را خریداری می کند ، مجرب ترین کادر پزشکی را آموزش می دهد و مجروحان را به بیمارستان منتقل می کند. حداقل می تواند بدون استاندارد سازی جاده ها و خیابان ها ، بدون تجهیز وسایل نقلیه و استاندارد سازی ایمنی خودرو و بدون آموزش و پرورش ، نقشی اساسی در کاهش مرگ و میر جاده ای داشته باشد؟

اعتماد تنها به سیستم بهداشتی به عنوان یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی جامعه کار نمی کند

به گفته وی ، همین روند در کنترل مرگ و میر ناشی از تاج و تنها با تکیه بر سیستم بهداشتی نیز صادق است ، زیرا نگهبان بهداشت عمومی م isثر نیست و تاکنون ناکارآمدی آن ثابت شده است ، بنابراین سیستم بهداشت واین رمان باید بخشی ضروری برای کنترل بیماری بیماری کرونا قلب در کشور باشد ، اما به هیچ وجه کافی نیست.

وقتی نتوانیم از تاج گذاری جلوگیری کنیم ، بیمارستان های ما پر می شوند

پوستی گفت: “از همان ابتدای شیوع كوید ، خشم دائمی وجود داشته است كه خط مقدم مبارزه با بیماری ، بخشهای عفونی بیمارستان ها نیستند و خطوط اول مبارزه باید به سمت جامعه باشد.” مبارزه با تاج را می توان با پوشیدن سلاح ، ماسک ، سپر و لباس فضایی در بیمارستان ها انجام داد و این باعث کاهش تعهد افراد در کنترل بیماری می شود. با این حال ، مبارزه اصلی باید در جامعه و توسط مردم انجام شود ، و هنگامی که ما نتوانیم از بیماری جلوگیری کنیم ، بیمارستان های ما پر خواهد شد.

پوستی ادامه داد: پرسنل قهرمان معالجه با تقدیم صدها شهید حدود 9 ماه به طول انجامید ، اما فرد خسته همچنان به مبارزه ادامه می دهد. مسلم است که با ادامه اپیدمی این بستگان فرسوده شده و استانداردهای درمان سقوط خواهد کرد.

برای کنترل تاج چه اقداماتی باید انجام دهید؟

این پزشک اردبیلی در پاسخ به این سال که برای کنترل این بیماری که قاتل عزیزان ما شده چه اقداماتی باید انجام شود ، گفت: همانطور که می دانیم مجموعه ای از دستورالعمل های جهانی برای کنترل این بیماری صادر شده است اما در همان زمان هر کشور آنها بر اساس فرهنگ ، الزامات و سطح تحصیلات مردم و امکانات زیرساختی آنها ، برنامه های مختلفی را در دستور کار قرار داده اند ، به عنوان مثال مدارس سنگاپور و بنگلادش و مراکز آموزش عالی تعطیل نیستند! زیرا آنها به رعایت مشکلات بهداشتی در بین دانش آموزان ، معلمان ، اساتید و معلمان خود اطمینان کامل داشتند.

متخصصان و متخصصان باید نهاد تصمیم گیرنده برای کنترل تاج باشند

وی ادامه داد: هر کشوری باید برنامه خود را بومی سازی کند. در این بین ، برای هماهنگی کلیه ادارات و نهادها ، لازم است که بالاترین مقام اجرایی کشور یا استان در راس مرکز کنترل تاج حضور داشته باشد و در عین حال نظر کارشناسان و متخصصان به عنوان نهاد تصمیم گیرنده باشد.

این پزشک اردبیلی معتقد است که عامل بعدی در کنترل این بیماری رعایت فاصله ، استفاده از ماسک و شستن مرتب دست ها یا ضدعفونی با الکل است و ادامه داد: از ماه مه پروتکل هایی برای کنترل بیماری تهیه شده و برای مکان ها و طبقات مختلف برنامه ریزی شده است. .

ما باید یاد بگیریم که چگونه با ویروس زندگی مسالمت آمیز داشته باشیم

وی افزود: یکی از مهمترین موارد در کنترل تاج ، حفظ معیشت و درآمد مردم همراه با کاهش انتقال بیماری است. بدیهی است که مطمئن ترین راه بستن کلیه مغازه ها ، دفاتر و اماکن عمومی برای کنترل بیماری همه گیر است ، اما هنگامی که اپیدمی زمان مشخصی نداشته باشد و مشخص نباشد که چه مدت طول می کشد ، درمان قطعی وجود ندارد و هنوز واکسن فاصله زیادی دارد. بیاموزید که چگونه با ویروس آرام زندگی کنید.

وی افزود: افراد جامعه را از نظر انطباق با قوانین بهداشتی بیماری عروق بیماری کرونا قلب می توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد: کسانی که از زمان شروع بیماری این قوانین را به خوبی رعایت کرده اند ، افرادی که هرگز از بیماری و قوانین مراقبت کرد. و افراد خاکستری که بین دو قطب متزلزل می شوند.

به گفته این متخصص ، برای همراهی با افراد خاکستری ، علاوه بر آموزش عمومی ، باید قوی نیز باشد ، زیرا افراد بی قانون فقط با قوانین سخت کنترل می شوند. وقتی وزیر بهداشت اظهار داشت که اپیدمی در صورت تقاضا قابل کنترل نیست ، بسیار منطقی و صحیح است ، اما اصل مهم فشاری است که به دلیل عدم رعایت برخی از افراد بر جامعه وارد می شود.

چه چیزی کنترل کرونا را در ایران غیرممکن می کند

مغازه داري كه از ابتداي همه گيري همه قوانين را رعايت كرده و حتي هزينه بهداشت مشتريان و كارمندان خود را نيز پرداخته است از نظر مديريت همسايه خود كه علاقه اي به قانون ، بهداشت انسان و حتي سلامتي خود ندارد از نظر مديريتي يكي است. این غیرقانونی است وقتی شخص احساس می کند از نظر انطباق یا عدم انطباق با پروتکل ها هیچ تفاوتی در حاکمیت بین این دو وجود ندارد ، بدیهی است که به تدریج ناامید می شود.

زیرساخت های لازم در بخش عمومی برای کاهش تعداد افرادی که به بخش ها تعلق دارند ایجاد نشده است

اسکین گفت: “مسئله بعدی ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای کاهش مراجعه غیرضروری است.” در این 9 ماه متأسفانه این اتفاق نه تنها نیفتاد ، بلکه در بخش دولتی زیرساخت های لازم برای کاهش مراجعه کنندگان به دفاتر را ندیدیم. شهرداری ها ، دادگستری ، دفاتر ، بانک ها می توانند بسیاری از فعالیت های خود را به صورت غیابی انجام دهند. حتی زیرساخت های لازم برای برگزاری جلسات مجازی را ندارد.

سرانجام وی گفت: “در این دوره ، تاج بر کشور حاکم بود. هر زمان که تاج آتش می گرفت ، اقدامات جدی انجام می دادیم و هنگامی که مرگ و امیر کمرنگ می شد ، درگیری آب می گرفت و رهبری آرام می گرفت و سفت می شد.” شاهد

پوستی گفت: “اگر قرار است سالها با کرونا زندگی کنیم ، باید برنامه خوبی داشته باشیم. کاهش ساعات کار فروشگاه ها و یا حتی تعطیلی کامل آنها می تواند در کوتاه مدت موثر باشد ، اما در طولانی مدت فایده ای نخواهد داشت.” آزمایش و خطا کافی است ، بیایید از متخصصان برای کنترل بیماری عروق بیماری کرونا قلب استفاده کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا