سلامت و تندرستی

ایران امکان انتخاب و خرید واکسن کرونا از ۱۸ شرکت معتبر را دارد

به گفته مقامات وزارت بهداشت در خصوص تهیه و خرید واکسن بیماری کرونا ، ایران در کنسرسیومی است که توسط سازمان بهداشت جهانی در این زمینه راه اندازی شده است و 18 شرکت معتبر که واکسن های آنها مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است به عنوان کشورهایی شناخته می شوند که اعضای کنسرسیوم هستند. ایران نیز بخشی از این کنسرسیوم است و ما انتخاب خود را برای خرید واکسن از این شرکت ها انجام خواهیم داد.

به گزارش مجله زنده خبری ، اخیراً پس از اعلام خبر تولید واکسن Covid-19 توسط شرکت آمریکایی Pfizer ، خبری در شبکه های اجتماعی مبنی بر عدم توانایی ایران در خرید واکسن منتشر شد ؛ براساس این خبر ، گرچه هزینه دو دوز واکسن Pfizer کمتر از 20 دلار است ، اما ایران قادر به خرید آن نیست.

براساس مرکز مبارزه با شایعات سایبری ، بیشتر سو this استفاده از مصاحبه دکتر مردانی ، عضو کمیته علمی ستاد آنتی کرونا ، با اهداف و جهت گیری های مغرضانه ، بیشتر این اخبار منتشر می شود ، در حالی که اظهارات دکتر مردانی فقط در مورد واکسن خرید از Pfizer او هرگز نگفت که ایران واکسن تاج وارد نخواهد کرد.

به گفته دکتر مردانی ، چندین واکسن مشابه از جمله واکسن آکسفورد وجود دارد که دارای اثرات و کیفیت مشابه واکسن Pfizer هستند و ارزان ترند.

بر این اساس ، مطالعات مرکز شایعات سایبری نشان می دهد ، برخلاف ادعاهای موجود در فضای مجازی مبنی بر اینکه قیمت واکسن Pfizer کمتر از 20 دلار است ، دو دوز واکسن 40 دلار در مقایسه با واکسن 4 دلار است. آکسفورد بسیار گران است. گران.

فرصت خرید از 18 شرکت معتبر

از طرف دیگر ، طبق گفته معاون وزیر بهداشت در مورد خرید واکسن تاج از Pfizer ، “جمهوری اسلامی ایران در کنسرسیومی است که توسط سازمان بهداشت جهانی و 18 شرکت معتبر تشکیل شده است که واکسن های آنها توسط سازمان بهداشت جهانی تأیید شده است. “کشورهای عضو کنسرسیوم باید تأمین شوند و ما نیز بخشی از این کنسرسیوم هستیم و انتخاب خود را از این شرکت ها انجام خواهیم داد.”

ایرج حریرقی ، معاون وزیر بهداشت گفت: “جمهوری اسلامی و وزارت بهداشت اقدامات لازم را انجام داده اند. ما در کنسرسیوم سازمان بهداشت جهانی هستیم و از واکسن های مصوب استفاده خواهیم کرد.”

حریرچی ادامه داد: Pfizer یکی از 18 شرکتی است که می توانیم از بین آن ها انتخاب کنیم و از آنها خرید کنیم و هنوز هیچ کشوری انتخاب نکرده است که از کدام نمونه کارها استفاده کند و ما می توانیم آنچه را که به نفع آن است انتخاب و خریداری کنیم. مردم. “

پیش از این واکسن را از Cox بخرید

خبر دیگری با استناد به نمودار موجود در وب سایت اکونومیست در ادعای عدم سفارش واکسن توسط ایران ، برخلاف وزارت بهداشت ، در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

مطالعه انجام شده در مرکز مبارزه با شایعات سایبری نشان داد که سیما سادات لاری ، سخنگوی وزارت بهداشت ، در مورد خرید واکسن از Cowx گفت: “ما هم در زمینه تولید واکسن کرونا و هم از کشورهای در این منطقه ما باید پیش خریدی را که انجام شده پیش بینی می کردیم.

لاری افزود: در میان 180 کشور قفقاز ، برخی ضعیف و معتدل هستند و اکثر آنها اروپایی هستند. در همان زمان ، 84 کشور وجود دارد که پول می پردازند و ما یکی از آنها هستیم ، اما ایالات متحده یکی از آنها نیست. پیش پرداخت در حدود 52 میلیون دلار در حال انجام است. با این حال ، ما در مبادله ارز مشکلاتی داریم ، اما رئیس جمهور بر آن اصرار دارد. البته مقدار واکسنی که از این طریق خریداری می کنیم می تواند تقریباً 10٪ از جمعیت ما را پوشش دهد.

برخی سفارشات در وب سایت هایی مانند اکونومیست ثبت نمی شوند

به گفته لاری ، ایران همچنین با اشتراك در COOX 10 درصد واكسن مورد نیاز خود را تأمین می كند و 10 درصد نیز از شركت های خصوصی در كشورهای دیگر از جمله هند كه در وب سایت هایی مانند The Economist لیست نشده اند ، خریداری می شود.
بنابراین ، طبق گفته سیما لاری ، اگرچه ایران این واکسن را خریداری کرده است ، اما در مرحله خرید است و این مراحل هنوز کامل نشده است.

واکسن خانگی چه شد؟

لاری با تأکید بر اینکه فرآیند تولید واکسن زمان بر است ، گفت: وارد کردن واکسن به اندازه کافی کافی نیست و 80 درصد باقیمانده با استفاده از واکسن تولید داخل واکسینه می شوند که قرار است در اکتبر 1400 راه اندازی شود. د “

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا