استانی

حفظ و گسترش علم و فرهنگ ایرانی با جایزه گنجینه پژوهشی «ایرج افشار»

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد نجف آباد گفت؛

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا نجف آباد ، مراسم پنجم و ششم گنج ایرج افشار در اواخر اکتبر 1999 در مرکز دائرlopالمعارف بزرگ اسلامی برگزار شد. آنها پاداش گرفتند.

در این دوره پایان نامه های دکتری و کارشناسی ارشد در زمینه تصحیح متون فارسی و همچنین خواندن و تجزیه و تحلیل کتیبه ها در رتبه های بالا قرار گرفتند. او فارسی انتخاب شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه اسلامی آزاد واحد نجف آباد در خصوص برتری دانش آموختگان این دانشگاه با اشاره به پنجمین و ششمین مراسم اعطای خزانه های علمی ایرج افشار ، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نزاد برای “تصحیح ، حاشیه نویسی و تعلیق ریاضیات در توضیح برنامه درسی”.

مهدی رفیعی هدف از جایزه گنجینه علمی ایرج افشار را تداوم اهداف پروفسور ایرج افشار برای حفظ و اشاعه علم و فرهنگ ایران عنوان کرد و گفت: قضات از اعضای گنجینه تحقیق هیئت امنای ایرج افشار هستند و در صورت لزوم با اعضا مشورت می کنند. شورای عالی علمی اعم از اعضای هیئت علمی مرکز دائرlopالمعارف بزرگ اسلامی یا سایر متخصصان این حوزه نیز از این مزایا بهره مند می شوند و رساله ای که جایزه را دریافت می کند توسط انتشارات مرکز دائرlopالمعارف بزرگ اسلامی به طور مناسب منتشر و منتشر می شود.

وی افزود: کلیه فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های کتابداری و اطلاع رسانی (علوم اطلاعات و علوم) که از پایان نامه های خود دفاع کرده اند و همچنین دانشجویان سایر رشته هایی که پایان نامه های آنها موضوع کتاب ، کتابخانه ، کتابخانه ، بایگانی ، اطلاعات ، نشر کتاب. جامعه شناسی و روانشناسی خواندن و کتاب های مرتبط با خواندن می توانند در جایزه تحقیقات استاد افشار شرکت کنند.

ریاضیات منبع خوبی برای معنای از دست رفته بعضی از کلمات است

زهرا خسروی ، فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد و برنده جایزه گنجینه علمی ایرج افشار

وی که فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد و برنده جایزه گنجینه تحقیقاتی ایرج افشار است نیز در مقدمه پایان نامه خود اظهار داشت: وی به لطف اصالت و ابتکار ابونصر فراهی معروف و کاربردی است و این فرهنگ و دائرlopالمعارف کوچک است. در روش تدریس خود ، محققان جهان اسلام را الهام بخشیده است ، بنابراین 43 نظر در مورد آن نوشته شده است.

زهرا خسروی دستگردی افزود: ریاض الفتیان یکی از توضیحاتی است که به دلیل شهرت و اعتبار نویسنده آن ، نظام الدین بن کمال الدین بن جمال الدین معروف به ابن حسام کاملترین و مهمترین این توضیحات است. . “مورد استفاده در قرون 8 و 11.

وی ادامه داد: در این کار 564 صفحه ای با مقدمه مصطفی که با کمک محمد ابراهیم مالمیر و عطا محمد رادمنش انجام شده است ، از 176 منبع فارسی و عربی استفاده شده است.

برنده جایزه گنجینه تحقیقاتی ایرج افشار توضیح داد: “ریاض الفتیان منبع خوبی برای اصول فقه ، نام بردن از جنبه ها ، کلمات عربی ، تغییرات ساختاری و تفاوت های ظریف برخی کلمات و عبارات و کلمات نادر است ، و برخی نیز وجود دارد معنی کلماتی که در فرهنگ های دیگر وجود ندارد. ” و این منبع خوبی برای معنای از دست رفته برخی کلمات است.

انتهای پیام / 4103/4062 /

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا