عمومی

آنچه باید درباره «کهیر» بدانید

کهیر مزمن کیفیت زندگی افراد را تحت تأثیر قرار می دهد و این شرایط شایع تر از آن است که تصور می شد. کارشناسان تخمین می زنند که یک درصد از جمعیت جهان تحت تأثیر قرار گرفته است. کهیر مزمن بیشتر در زنان 30 تا 50 ساله دیده می شود.

به گزارش عصر ایران به نقل از Step to Health ، “کهیر عبارت است از برجستگی های قرمز رنگ روی پوست است که معمولاً با خارش شدید همراه است.” کهیرها در اندازه های مختلف موجود هستند و می توانند ناگهان تشکیل شده و ناپدید شوند و هر بار در مکان دیگری ظاهر شوند.

از نظر بالینی ، بیمار باید بیش از شش هفته در سال از این بیماری رنج ببرد تا مبتلا به كهیر مزمن شود. حتی با توجه به زمانی که ضایعات پوستی فروکش می کنند.

منشا دقیق این بیماری ناشناخته است ، اما متخصصان دریافته اند که این درمان با کنترل واکنش آلرژیک همراه است. برای دستیابی به این هدف معمولاً آنتی هیستامین ها و تغییرات غذایی در نظر گرفته می شوند.

علائم کهیر مزمن

ضایعات پوستی قرمز شده بدون تمایل به ظاهر شدن در قسمت خاصی از بدن ، نشانه بارزی از کهیر است. از طرف دیگر ، تغییر در ظاهر و اندازه های مختلف کهیر وجود دارد.

علائمی که در تشخیص بالینی کهیر مزمن در نظر گرفته می شود شامل موارد زیر است:

کهیر قرمز در هر قسمت از بدن

– اشکال متغیر کهیر در اندازه های مختلف با الگوی ظاهر و از بین رفتن

تورم بعضی از قسمت های پوست با ظاهر کهیر

بروز کهیر همراه با عوامل تحریک کننده مانند استرس یا قرار گرفتن در معرض گرما

– خارش شدید

کهیر مزمن و کیفیت زندگی

مطالعه ای در بیمارستان سنت توماس انگلیس نشان داد که کهیر مزمن بر زندگی اجتماعی بیش از نیمی از بیمارانی که از این بیماری رنج می برند تأثیر می گذارد. علاوه بر این ، بیش از نیمی از این افراد معتقدند که مسئله زیبایی شناسی تأثیر منفی بر زندگی جنسی آنها دارد.

این وضعیتی است که کهیر مزمن همچنین می تواند زندگی کاری افراد را تحت تأثیر قرار داده و آنها را از کار غایب کند.

حلقه باریک اجتماعی افراد مبتلا به کهیر مزمن نقش بسیار مهمی دارد. این افراد نباید با جملاتی روبرو شوند که عزت نفس آنها را تضعیف کند. افزایش بازخورد منفی همچنین ممکن است احتمال التزام به درمان را کاهش دهد.

شرایط استرس زا می تواند کهیر مزمن را بدتر کند. حتی اعمالی مانند خاراندن کهیر به دلیل اضطراب می تواند منجر به ضایعات پوستی شود که بعداً آلوده شوند.

درمان دارویی

یکی از اصول درمان کهیر مزمن ، تجویز داروهای ضد آلرژی است. در میان آنها ، آنتی هیستامین ها یکی از رایج ترین ها هستند.

آنتی هیستامین هایی که باعث خواب آلودگی می شوند عبارتند از:

– هیدروکسی زین

– داکسپین

– دیفن هیدرامین

در میان آنتی هیستامین های کمتر شناخته شده ، شاید بهترین شناخته شده لوراتادین باشد که در گروه فکسوفنادین و سیتریزین قرار دارد.

اگر کهیر مزمن شامل التهاب شدید باشد ، پزشک ممکن است داروهای کورتیکواستروئید و داروهای ضد التهابی برای شما تجویز کند. به دلیل عوارض جانبی ، آنها داروهایی با کاربرد محدود و برای اهداف خاص هستند. توصیه شده ترین نمونه این امر معمولاً پردنیزون است.

درمان غیر دارویی

علاوه بر داروها ، اقدامات غذایی برای بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به کهیر مزمن مهم است. این اقدامات برای مقابله با علائم طولانی مدت طراحی شده اند.

اقدامات غیر دارویی برای کنترل کهیر مزمن شامل موارد زیر است:

از صابون هایی که طبیعی نیستند و باعث تحریک پوست می شوند خودداری کنید

– از مرطوب کننده ها برای مرطوب سازی پوست استفاده کنید

– برای جلوگیری از مالیدن پارچه روی پوست ، از لباس راحتی استفاده کنید

هنگام بیرون از منزل ، حتی در روزهای آفتابی از ضد آفتاب استفاده کنید.

از مشوق های شناسایی شده خودداری کنید

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا