بین المللی

پارلمان کویت از راه نرسیده با دولت درگیر شد

تعدادی از قانونگذاران کویت که فقط چند روز در پارلمان بوده اند ، رسما وارد جنگ سیاسی با دولت در حال ظهور شده و به طور مشخص از وزیر کشور انتقاد کردند. در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک پست خود چه کاری انجام خواهد داد.

به گزارش مجله زنده خبری ، به نقل از ارم نیوز ، تعدادی از قانونگذاران به انس صالح وزیر کشور حمله کردند. الصالح یک سال پیش وزارت را تحویل گرفت تا اولین وزیر خانواده غیر حاکم باشد که وزارت را به عهده گرفت. از زمان تاسیس وزارت کشور در کویت در سال 1962 ، این وزارت در دست الصباح بوده است.

این حمله پس از آن رخ داد که شیخ نواف آل احمد ، امیر کویت ، شیخ صباح الخالد را به عنوان نخست وزیر جدید انتخاب و وی را به عنوان وزیر جدید منصوب کرد.

حمله نمایندگان به عنوان هشدار به دولت برای تعیین مجدد صالح برای هر پست ایالتی آغاز شد ، که نشان می داد بازگشت وی باعث ایجاد بحران در روابط بین آنها و دولت خواهد شد.

محمد عبید الراجی ، نماینده کویت در مجلس گفت: من تأکید می کنم اگر انس الصالح در دولت جدید به وزارت کشور برگردد ، او را استیضاح می کنم. زیرا به خود اجازه داد تا بر اراده رای دهندگان تأثیر بگذارد و رای بخرد. دوم ، افراد مناسب را از رهبری دور کنید. نخست وزیر باید نتایج انتخابات را در نظر بگیرد ، و اگر نمی خواهد شرایط را بحرانی کند ، پس نیاز به تغییر وزیر کشور است.

از برجسته ترین نمایندگانی که صالح را مورد انتقاد قرار داده و تأکید کردند که اگر صالح به دولت برگردد ، بدرالدهوم ، رئیس دفتر سیاسی اصول ذهن و نمایندگان عبید الراجی ، حمدان الراجی ، از او سال می کنند. عزمی و صالح المتیری ، کویت. .

الدحوم همچنین گفت: دولتی كه او را می پذیرد وزیری را كه از مردم عصبانی باشد و تخلفات بزرگی مرتكب شده است ، برمی گرداند ، یعنی او به دنبال بحرانی كردن وضعیت است.

انس الصالح از زمان آغاز به کار به عنوان وزیر کشور دو بار مورد س questionال قرار گرفت و پس از آن دوباره انتخاب شد.

حمدان العظمی همچنین گفت: بازگشت وزرای متشنج به دولت جدید شروعی ناموفق برای دولتی است که می خواهد با پارلمان جدید همکاری کند. ما در صورت بازگشت استیضاح انس الصالح را تأیید می کنیم.

مواضع پارلمان در مورد مسئله الصالح در دوره تصدی وی در وزارت کشور متفاوت بود ، خصوصاً پس از پرونده اسناد امنیت ملی که نیروهای امنیتی را به جاسوسی در حساب های شهروندان و قانون گذاران و تبانی با متهمان پرونده مالزی متهم کرد. صندوق حاکمیت شد.

به دنبال این ضبط ها ، که چند ماه پیش ارائه شد ، کمیته تحقیق تشکیل شد و کارمندان اخراج شدند و پرونده به دادستانی کل ارجاع شد و امیر کشور ، وارث تاج و تخت ، وارد عمل شد.

هشدارهای نمایندگان در مورد بازگشت صالح همزمان با آغاز یک مجلس بحث برانگیز همزمان با آغاز قانونگذاری مجلس توسط پارلمانها و تشکیل جلساتی برای بررسی موضوعات مهم از جمله ریاست مجلس و عفو عمومی بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا