بین المللی

سلیمانیه در مدار آشوب قرار دارد/ اقلیم کردستان پای میز مذاکره با بغداد

روزنامه لبنانی الاحبار درباره ناآرامی های کردستان عراق گزارش داد: “این استان و شهر سلیمانیه شاهد ناآرامی و استقرار نیروهای امنیتی محلی (آسایش) هستند ، تنش هایی که پس از فراخوان” جمعه همبستگی و تداوم “بوجود آمد. روزنامه الاهبار لبنان. معترضین از ورود و خروج از شهر منع می شوند.

تظاهرات آب و هوا در کردستان

براساس این گزارش ، معترضین فراخوانی را در شبکه های اجتماعی برای قتل تعدادی از افرادی که در اعتراضات روزهای اخیر شرکت کرده اند ، منتشر کردند. موضوعی که باید در متن اعتراضات به آن پرداخته شود ، مشارکت گسترده سیاستمداران ، اعضای سابق پارلمان ، اساتید دانشگاه ، نویسندگان و روزنامه نگاران و همچنین انتشار بیانیه های آنها است. آنها همچنین متعهد شدند که در انتخابات بعدی شرکت نکنند یا در آینده شرکت نکنند.

این گزارش افزود: به گفته سرو عبدالواحد ، عضو سابق پارلمان عراق ، پس از بازداشت 400 نفر در 24 ساعت گذشته در مركز و حومه ، خواستار اعتراض شده است. دو عضو سابق پارلمان منطقه کردستان نیز در میان بازداشت شدگان هستند که گفته می شود بدون اخذ مجوز امنیتی مردم را به تظاهرات دعوت می کنند. سلیمانیه دریافت مجوز را شرط اصلی برگزاری هر رویدادی قرار داد. پیمان عزالدین ، ​​عضو سابق پارلمان اقلیم کردستان عراق نیز گفت که نیروهای امنیتی 10 معترض را دستگیر کرده اند.


بیشتر بخوانید:

نمایندگان پارلمان کردستان عراق در اعتراض به خشونت علیه معترضین نشستند


الاحبار می نویسد: “تنش ها و ناآرامی های روزهای اخیر 9 کشته و ده ها زخمی برجای گذاشته است که طی آن دفاتر برخی احزاب از جمله حزب کارگران کرد (پ ک ک) ، حزب دمکرات کردستان و حزب جماعت اسلامی به آتش کشیده شد.” در همین راستا ، هفته گذشته کمیته عالی امنیت اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه ای تظاهرات یا اجتماعات بدون اجازه را ممنوع و از تجمعاتی که به اموال عمومی آسیب می رساند جلوگیری می کند.

هرکس دستگیر شود طبق قانون به دستگاه قضایی تحویل داده می شود و اقلیم کردستان می خواهد احزاب سیاسی و رسانه ها مسئولیت پذیرانه با شرایط فعلی برخورد کنند

در این گزارش آمده است: “برخی از جریانات افراطی متهم به ادامه تحریک مخالفان و معترضان هستند ، در حالی که جریان های بزرگ سیاسی در اقلیم کردستان در تلاشند اوضاع را آرام کنند. علی بابیر ، امیر جماعت اسلام در پاسخ به اعتراضات و تظاهرات در استان سلیمانیه ، به احزاب سیاسی اقلیم کردستان پیامی مبنی بر اینکه برخی احزاب نیروهای ناشناخته و نقابدار برای پیوستن به معترضین می فرستند و منجر به خطوط مقدم شود. و دفاتر حزب و ساختمانهای دولتی را آتش بزنید.

اربیل به دنبال آشتی با بغداد است

الاحبار نوشت: هفته گذشته ، یک هیئت کردستانی به سرپرستی گوباد طالبانی ، معاون نخست وزیر در امور تغییرات اقلیمی ، با نمایندگان دولت مرکزی از جمله وزیر دارایی و نفت برای حل مسئله حقوق و اختلافات کارکنان دیدار کرد. در کردستان عراق با دولت مرکزی بغداد. دو حزب حاکم ، حزب دمکرات کردستان (KDP) و اتحادیه میهنی کردستان (اتحادیه میهنی کردستان) به همراه جنبش تغییر (گوران) نیز خواستار ورود سریع و خاتمه گفتگوها با بغداد شدند.

قباد طالبانی

گوباد طالبانی ، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق

این گزارش می افزاید: آنها امیدوارند با حل مشکل پرداخت دستمزد به کارگران اقلیم و بهبود شرایط زندگی ، روند اعتراضات و تظاهرات کاهش یابد. در همین راستا ، جلساتی بین مقامات اقلیم کردستان و احزاب کرد با نوری المالکی ، رهبر ائتلاف حاکمیت قانون ، هادی العامیری ، رهبر ائتلاف فتح ، عمار الحکیم ، رهبر جنبش حکمت ملی برگزار شد. ، و حیدر العبادی ، رهبر ائتلاف نصر در عراق.

در پایان این گزارش آمده است: منطقه كردستان خواهان حل مشكلات با بغداد و تقویت روابط با دولت مركزی عراق به منظور یافتن راه حل های قانونی برای سایر مشكلات مالی است. آنها آمادگی خود را برای پیروی از قانون تأمین مالی کسری دولت عراق (وام) که اخیراً در پارلمان عراق تصویب شده اعلام کردند.

به گزارش الاحبار ، منابع کرد گفتند که دیدگاه های جریانات کرد نسبت به دولت مرکزی بغداد به لزوم اجرای قانون وام برای حل مشکلات مالی و بحرانهای عراق نزدیکتر است.

انتهای پیام / 4033 /

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا