اجتماعی

به اجرای بازیگران حسادت نمی‌کنم اما …

اقبال واحدی ، مجری قدیمی که لبخند او هرگز از چهره او کمرنگ نمی شود ، می گوید این شور و شوق ویژگی ذاتی اوست و معتقد است که با وجود همه مشکلات ، زندگی ادامه دارد و این تداوم به معنای نشاط زندگی است.

این واحد که به عملکردهای شاداب در بین مردم ، به ویژه در مناطق روستایی مشهور است ، در مورد حفظ این روحیه در طول سالهای اجرا و برنامه ریزی به مجله زنده خبری گفت: “این ماهیت شخصی من است و فکر می کنم برخی از شخصیت ها با ذاتی بودن آنها طبیعت آنها رشد می کنند ، تحمل می کنند ، زیرا این از صداقت ناشی می شود.

او در این زمینه مثالی زد و ادامه داد: چارلی چاپلین لباس ساده خودش را دارد و در همه فیلم ها تکرار می شود ، اما چون او خودش است ، دیگر تکرار نمی شود. او از سنین مختلف است. مهم است که او خودش باشد. من همچنین سعی کردم خودم باشم و نمایش را بازی نکنم. من به عنوان یک فرد عادی که در قلب جامعه قدم می گذارم ، با این تفاوت که فقط یک دوربین با خود دارد ، اما اگر دوربینی نباشد ، با افراد با همان شرایط و نگاه یکسان رفتار می کنم. هر کجا که می روم ، به مطب دکتر یا بقالی یا میوه فروشی ، همه می گویند: “آقای واحدی ، به نظر می رسد شما هنوز جلوی دوربین هستید”. همان بودن یک مزیت است.

وی با تأکید بر اینکه مجری اجتماعی باید این ویژگی ها و این نشاط را داشته باشد و آنها را به مخاطبان برنامه منتقل کند ، افزود: مجری اجتماعی واقعاً اجتماعی است و نمایش بازی نمی کند. او به کف خیابان و بازار می رود و در میان اقشار مختلف مردم ، عشایر ، دهقانان و صاحبان کارخانه ها زندگی می کند و بازتاب زندگی آنها را منتقل می کند. زندگی فراز و نشیب هایی دارد و مجری به این فراز و نشیب ها توجه می کند اما مهمتر جریان زندگی است. جریان زندگی را با خوشبختی و نشاط می بینم. حتی اگر حوادث ناگوار رخ می داد ، ادامه زندگی به معنای لذت زندگی بود و اگر آن لذت وجود نداشت ، همه خودکشی می کردند ؛ اگر این کار را نکنند ، به این معنی است که آنها هنوز هم امید دارند و ما تلاش می کنیم با وجود همه مشکلات ، این امید را منعکس کنیم. بیماری وجود دارد ، تاج گذاری وجود دارد و مشکلاتی وجود دارد ، اما زندگی ادامه دارد. همانطور که در دوران دفاع مقدس و جنگ بود.

این مجری پیشکسوت با اشاره به اینکه می گوید در زندگی شخصی اش طبق گفته دیگران سرگرم است و این لذت را از طریق دوربین به مردم منتقل می کند ، گفت: “من پیشنهادات زیادی حتی برای بازی در فیلم داشتم.” من نمی خواهم این کار را انجام دهم زیرا رشته تحصیلی من کارگردانی فیلم است ، اما این (توسعه مستقیم) باید تکمیل شود. اگر گزارش های مربوط به مناطق روستایی و معرفی کشور به پایان برسد ، من نیز همین کار را خواهم کرد ، اما این کشور بسیار گسترده است و حرف های زیادی برای گفتن دارد که فکر نمی کنم زندگی من برای پاسخگویی به تمام زوایای آن کافی باشد ؛ وقتی احساس می کنم وظیفه من در این موضوع به پایان رسیده است ، می توانم به چیزهای دیگری فکر کنم.

واحدی درباره حضور بازیگران به عنوان مجری برنامه های پرطرفدار تلویزیونی در سال های اخیر توضیح داد: اصل این کار اشتباه نیست ، اما تکرار این داستان بدون فکر اشتباه است ؛ مثلاً آقای مهران مدیری بازیگر خوبی است و عملکرد او هم خوب است. چه اشکالی دارد ، او باید مورد استفاده قرار بگیرد یا آقای شهاب حسینی که نمایش را ترک کرد ، بازیگر شد و اکنون دوباره به این برنامه بازگشته است. نباید اغراق کرد و البته همه نمی توانند این کار را انجام دهند. نمایش این نیست که خوب صحبت کند ، ادبیات و شعر را بخواند ، مهمترین اجرا مربوط به ارتباطات است. اگر کسی بتواند ارتباط صمیمانه ای بین خود و بیننده خود برقرار کند و بیننده شیشه را در تلویزیون احساس نمی کند ، آن شخص مجری خوبی است.

وی در ادامه گفت که بازیگران در حال بازگشت به تهیه کننده هستند. یعنی تولیدکنندگان حرفه ای نیستند. به بازیگران پیشنهاد می شود و اگر بیکار باشند پذیرفته می شوند و این مشکلی نیست. اعتراض از طرف تهیه کننده و مدیر گروه است. باید از آنها پرسید چرا این تصمیم را گرفتید و نتیجه برنامه چیست؟ ما مجریان هیچ مشکلی نداریم و به این موضوع حسادت نمی کنیم و معتقدیم مخاطب همچنان مشتری باقی می ماند که آنچه را که فروشنده دوست دارد می فروشد. اما این یک بحث فرهنگی است. لازم به ذکر است که جنسی که فروخته می شود جنسی نامناسب یا رابطه جنسی سالم است. ما تأکید می کنیم که سطح سلیقه مخاطب پایین نمی آید. درست است که شادی ، سرگرمی و سرگرمی بخشی از یک برنامه تلویزیونی است ، اما نه همه. این برنامه باید به گونه ای باشد که مخاطب در هر قسمت چیزی یاد بگیرد و چیزی به آن اضافه کند.

در پایان گفتگو ، وحیدی درباره وضعیت ناشی از تاج گفت: “من احساس می كنم كه حكمت خداوند همه جهان را درگیر می كند و باید در این بیماری خرد وجود داشته باشد.” باید ببینیم کجا می رود. اما با رعایت برخی از موارد می توانیم بر این بیماری غلبه کنیم. مثل رانندگی است. رانندگی بی پروا خطرناک است ، اما رانندگی مناسب شما را به مقصد می رساند. اگر یک راننده دقیق باشیم خطرات را رد می کنیم و به مقصد می رسیم. این چیزی است که در زندگی ما اتفاق می افتد ، ما باید آن را به آرامی پشت سر بگذاریم و مراقب باشیم که دیگران آسیب نبینند.

به گزارش مجله زنده خبری ، اقبال واحدی مسئولیت اجرای برنامه “مستقیم آبادی” روز پنجشنبه ساعت 13:30 از شبکه یک سیما را بر عهده خواهد داشت.

این برنامه با شعار “شما می توانید در روستا باشید و کارهای حقوقی انجام دهید و ثروتمند شوید” در 26 قسمت 13 دقیقه ایجاد شده و موفقیت هموطنانمان را در شهرهای کوچک و روستاها ارائه می دهد.

در زیر تیزر برنامه “مستقیم آبادی” را مشاهده می کنید:

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا