اجتماعی

تهدیدات فضای مجازی علیه کودکان را جدی بگیریم

مجله زنده خبری / قم
رئیس پلیس فتا در استان كوم اظهار داشت: عدم توجه والدین و نظارت کافی در فضای مجازی می تواند صدمات جبران ناپذیری به روان كودكان و نوجوانان وارد كند.

به گزارش مجله زنده خبری ، به نقل از پایگاه پلیس ، سرهنگ علی موالی گفت: ورود جوانان به دنیای مجازی و متعاقب آن دسترسی به محتوای نامناسب در برخی سایت ها با نصب کلیدهای فیلتر ، عواقب جبران ناپذیری بر روان کودکان دارد که متأسفانه برخی والدین نه تنها آنها فعالیت های سایبری فرزندان خود را مشاهده نمی کنند ، بلکه آنها را در فضای مجازی رها می کنند.

وی افزود: تهدیدات سایبری بسیار متنوع و متنوع تر از تهدیدات و آسیب های واقعی علیه کودکان است و برای جلوگیری از آسیب ، باید با نهایت دقت و هوشمندی از این فناوری استفاده کنیم.

سرهنگ موالی با اشاره به اینکه کودکان به دلیل کنجکاوی و کم تجربگی بیشتر از سایت ها استفاده می کنند ، گفت: “قرار دادن کودکان در معرض محتوای غیراخلاقی در شبکه های اجتماعی می تواند خشونت کلامی و عملی آنها را افزایش دهد زیرا بیشتر است در استفاده از انواع مختلف قطع کننده مدار فیلتر آسیب پذیر است.

وی با تأکید بر نظارت مداوم والدین بر نحوه استفاده فرزندان از شبکه های اجتماعی ، اظهار داشت: با توجه به سواد رسانه ای پایین کودکان و نوجوانان در جامعه امروز ، والدین و خانواده ها باید به طور فزاینده ای بر دسترسی فرزندان خود به دنیای مجازی و حساسیت لازم نظارت کنند. داشته باش

رئیس پلیس FOM از هموطنان خود خواست که در صورت بروز موارد جنایی در فضای مجازی ، می توانند شخصاً با پلیس FATA یا از طریق وب سایت پلیس FATA به نشانی cyberpolice.ir ، بخش مرکز ارتباطات سایبری اضطراری ، پیوند به ثبت گزارش های عمومی با ما در تماس هستم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا