اجتماعی

تشریح جزئیات طرح تامین امنیت بانوان به روایت پژمانفر

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ، با تشریح جزئیات طرح حمایت و امنیت زنان در برابر خشونت به عنوان یکی از برنامه ریزان ، گفت که در این طرح ، با توجه به ویژگی های زنان و تفاوت های آنها از نظر روحی ، جسمی و شخصی عرصه های اجتماعی و خانوادگی برای آنها فراهم شده است.

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر در مصاحبه با مجله زنده خبری ، با اشاره به اعلامیه دریافت طرح حفاظت ، عزت و امنیت زنان در برابر خشونت در جلسه علنی مجلس چهارشنبه گذشته ، اظهار داشت: اما آنها این لایحه را نفرستادند و ما آن را در قالب طرح. یکی از اهداف این پروژه حفظ شأن زنان و حفظ و حمایت از امنیت خانواده است. علاوه بر این ، این پروژه به افزایش آگاهی و افزایش سطح اطلاعات عمومی در مورد احترام به حقوق زنان ، ارتقا the جوامع و مبارزه با جرایم خشن که ممکن است در برخی جوامع وجود داشته باشد ، می پردازد.

وی افزود: ما همچنین ایجاد سازمانی را متشكل از ارگانهای ذیربط از جمله معاون پیشگیری از قوه قضائیه ، معاون دادستان ، معاون رئیس جمهور در امور زنان و شورای فرهنگ عمومی و حدود 20 نفر در این طرح پیش بینی می كنیم. اشخاص حقوقی. آنها باید مطالعات دقیق داشته باشند و وظایف و مسئولیتهایی برای حفاظت ، آموزش و دادگستری تعیین شده است.

سخنگوی مشهد ادامه داد: این طرح وظایفی را برای وزارت کشور ، وزارت آموزش و پرورش ، وزارت علوم و وزارت فرهنگ و جهت گیری اسلامی فراهم می کند ، ما سعی کردیم رویکرد فرهنگی داشته باشیم و حمایت از زنان را در نظر بگیریم. همچنین وظایف ویژه ای برای وزارت تعاون ، سازمان رفاه اجتماعی ، سرویس های امنیتی و خدمات وجود دارد. در مورد زندان ها ، حفظ حیثیت زنان زندانی نیز مورد توجه قرار می گیرد تا این افراد بدون آسیب دیدن به جامعه برگردند.

پیمانفر ادامه داد: ما این طرح را از مجلس دهم دنبال کردیم اما شرایط آن فراهم نشد. البته این طرح قطعاً شباهت هایی به لایحه ای دارد که پیش از این در قوه قضاییه تهیه شده است و قسمت اصلی آن حمایت و حمایت از زنان است.

وی یادآور شد: در ارتباط با جرائمی مانند قتل یا توهین ، فحاشی ، ضرب و شتم و مشکلاتی که به صداقت و اخلاق عمومی آسیب می رساند ، در این زمینه مواردی وجود دارد ، این موارد نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و از این طریق اوضاع بهبود می یابد. زنان در جامعه و امنیت حاصل خواهد شد.

وی تأکید کرد: “در بسیاری از کشورها ، حقوق ویژه ای برای زنان در نظر گرفته نمی شود ، این مسئله را مطرح می کند که هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. در حالی که سعی کردیم با در نظر گرفتن ویژگی های زنان و تفاوت هایی که از نظر روان ، هیکل و شخصیت وجود دارد ، در زمینه های اجتماعی و خانوادگی به حمایت بپردازیم. به عنوان مثال ، هنگامی که یک زن مسئولیت های مادری را در زندگی به عهده می گیرد ، حقوق ویژه ای در محل کار باید برای او در نظر گرفته شود. زیرا در غیر این صورت او قادر به تربیت فرزند نخواهد بود.

پیمان فر افزود: در برخی از موارد مانند توهین یا فحاشی تفاوت طبیعی بین زن و مرد وجود دارد. یا مثلاً گرفتن عکس بدون اجازه از شخص دیگر برای زن و مرد متفاوت است. زیرا آسیب متفاوت است. به همین دلیل است که باید سعی کنیم از زمان واقعی حمایت کنیم و بتوانیم به آنها حق زندگی بهتر در جامعه را بدهیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: این طرح كه اخیراً در مجلس اعلام شد ، احتمالاً به كمیته فرهنگی به عنوان كمیته اصلی و كمیته قضایی به عنوان كمیته فرعی ارجاع می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا