اجتماعی

آثار تحریم‌ها بر تولید واکسن ایرانی کرونا / فایرز و مدرنا فعلا اولویت نیست

دبیر کمیته علمی تاج ملی کرونا با اشاره به اقدامات انجام شده برای تولید واکسن ایرانی کرونا ، همچنین در مورد اثرات تحریم ها بر روی واکسن گفت: انجام دهید.

در مصاحبه ای با مجله زنده خبری ، دکتر مصطفی گانی وی در مورد واکسن تاج ایرانی اظهار داشت: در حال حاضر تغییر خاصی نسبت به روزهای گذشته مشاهده نشده و سه شرکت که کار خود را نسبتاً ادغام کرده اند در حال پر کردن اسناد با سازمان غذا و دارو برای دریافت مجوز انسانی هستند.

تکمیل آزمایشات حیوانات در 3 واکسن ایرانی

وی افزود: این سه واکسن تمام مراحل غیرانسانی و آزمایش حیوانات را پشت سر گذاشته اند و شواهد باید به گونه ای باشد که سازمان غذا و دارو آنها را به کمیته اخلاق ارسال کند.

تولید صنعتی واکسن های ایرانی؛ در پایان ژوئن 1400

گانی با اشاره به اینکه تولید صنعتی واکسن کرونا ایرانی در اواخر ژوئن 1400 امکان پذیر است ، اظهار داشت: این تولید صنعتی محدود به واکسیناسیون عمومی خواهد بود.

ایالات متحده مانع رسیدن واکسن آنفولانزا و کیت تشخیص تاج به ایران است

وی در مورد تأثیر تحریم ها بر تولید واکسن تاج ایرانی توضیح داد: این تحریم ها توسط وزارت خزانه داری آمریکا اجرا می شود و مردم را هدف قرار می دهد. به عنوان مثال ، در مورد واکسن آنفولانزا ، ما هدف قرار دادن افراد بودیم که در هنگام خرید و پرداخت این واکسن ، از دسترسی به مردم جلوگیری شد. یا مثال دیگر پول ما در کره جنوبی است که از آن یک کیت تشخیص تاج درخواست کردیم و ایالات متحده اجازه نداد که به ما برسد.

آنها کارشکنی نکردند ، ما واکسن های اضطراری وارد کردیم

غنی تأکید کرد: هر جا که آنها دریافتند که ما می خواهیم فناوری را برای تأمین تقاضای داخلی با تولید داخلی بدست آوریم ، آن را متوقف می کنند. در تولید واکسن ها ، جایی که آنها می فهمند ، آنها خرابکاری می کنند و به عنوان مثال اجازه نمی دهند دستگاه مورد نیاز خود را از این طریق وارد کنیم.

وی افزود: اگر این خرابکاری ها نبود ما می توانستیم برای حل مشکل گروه های پرخطر تعدادی واکسن فوری وارد کنیم.

وی در مورد واردات واکسن کرونا خارجی گفت: در این مورد وزارت بهداشت نیز اقداماتی انجام داده است اما کارشکنی هایی توسط آمریکا و متحدانش انجام شده که می تواند کار را مختل کند.. واکسن Corona Fiers و Moderna در حال حاضر در اولویت لیست خرید در ایران نیست. ما بر اساس زیرساخت ها ، امکانات ، قیمت و کشوری که واکسن را از آنجا خریداری خواهیم کرد ، تصمیم می گیریم ، که البته این به عهده سازمان غذا و دارو است.

دبیر کمیته علمی ستاد ملی تاج همچنین در خصوص قرارداد تولید مشترک واکسن تاج با یکی از طرفین تصریح کرد: تا نهایی شدن توافق بیشتر ، اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه نخواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا