سلامت و تندرستی

چه عادت‌هایی باعث بزرگ شدن شکم می‌شود؟

: فتاب‌‌نیوز:

چربی شکم خطرناک ترین نوع چربی است زیرا خطر بیماری های قلبی ، دیابت و برخی از مشکلات جدی سلامتی انسان را افزایش می دهد. برخی از عادت های بد در زندگی انسان باعث شکم بزرگ می شود و ادامه این موارد می تواند احتمال افزایش این مشکل را در بدن افزایش دهد.

1. بی خوابی

به گفته محققان ، افرادی که در طول روز حدود پنج ساعت یا کمتر استراحت می کنند ، دو و نیم برابر بیشتر احتمال افزایش چربی شکم را دارند.

2- خوردن غذا در اجتماعات بزرگ خانوادگی

وقتی با خانواده های دیگر یا خانواده های بزرگ هستیم ، به طور متوسط ​​44٪ می خوریم ، اما تحقیقات منتشر شده در مجله Nutrition نشان می دهد که یک وعده غذایی ، اگر با وعده غذایی دیگر خورده شود ، 33٪ بزرگتر از یک وعده غذایی است که به تنهایی خورده می شود.

3- خوردن غذا در ظروف بزرگ

مطالعات نشان می دهد که 6/98 درصد افراد چاق بشقاب های بزرگ می خورند ، به عنوان مثال: غذای بیشتر ، کالری بیشتر و چربی های بیشتر شکم.

4. به آرامی بجوید

غذا خوردن آگاهانه یک رژیم نیست ، بلکه یک رویکرد موفقیت آمیز برای کاهش وزن است ، بنابراین آهسته بجوید تا بافت ، عطر و پیچیدگی طعم را احساس کنید و پس از جویدن غذا را کاملا ببلعید ، اما سعی کنید بعد از تمام این مراحل یک جرعه آب بنوشید.

5. هنگام حواس پرتی غذا نخورید

وقتی پشت میز یا جلوی تلویزیون غذا می خورید و تمرکزتان روی چیز دیگری است ، متوجه نخواهید شد که غذا خورده اید یا غذا خوب بوده است یا نه ، متأسفانه این منجر به پرخوری می شود ، بنابراین سعی کنید در آرامش و هوشیاری کامل غذا بخورید. .

6. فست فود نخورید

20 دقیقه طول می کشد تا معده سیر شدن مغز را آموزش دهد ، بنابراین افرادی که فست فود می خورند در هر وعده 66 کالری بیشتر جذب می کنند و از بین بردن این رقم معادل 9 پوند کاهش وزن در سال است.

7. آب کافی بنوشید

مصرف آب کافی برای تمام عملکردهای بدن ضروری است و هرچه آب بیشتری بنوشید ، احتمال از دست دادن چربی شکم بیشتر است.

8- بیش از حد می خوابم

اگرچه کمبود خواب با افزایش وزن ارتباط دارد ، محققان Wake Forest دریافته اند که افرادی که بیش از هشت ساعت در شب می خوابند چربی های شکمی آنها نیز بیشتر است.

9- شام دیر

تحقیقات نشان می دهد که خوردن شام می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند ، بنابراین افراد باید سعی کنند با سوزاندن سریع غذا ، غذای بیشتری بسوزانند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا