اجتماعی

۱۸ کارخانه تولید واکسن کرونا و شرط ایران برای خرید/ تولید مشترک‌ واکسن بین ایران و یک کشور دیگر

رئیس انستیتو دامپروری ایران با اشاره به جزئیات تحویل واکسن از طریق سبد کاکساکی ، تولید همزمان و تولید داخل گفت: در حال حاضر آزمایش بالینی مرحله اول واکسن تولید همزمان با یکی از کشورها در صورت تضمین ایمنی و کارآیی واکسن ، مرحله سوم آزمایش بالینی که کم خطرترین مرحله است ، در ایران انجام می شود.

در مصاحبه ای با مجله زنده خبری ، دکتر علیرضا بیگلری وی در مورد جزئیات تولید و تحویل واکسن کرونا در ایران گفت: اول از همه باید توجه داشته باشیم که تصمیم گیری درباره واکسن یک تصمیم اساسی و علمی است نه یک تصمیم احساسی. بنابراین ، در گروه واکسن ها ، ما باید با دانش و مراقبت ادامه دهیم.

پرداخت سبد کاکس طبق اعلام بانک مرکزی

وی در مورد وضعیت خرید واکسن Crown از واکسن کاکس سازمان بهداشت جهانی گفت: ایران مجبور شد بخشی از واکسن تاج مورد نیاز را از سبد واکسیناسیون کاکس تهیه کند اما مقدمات آن فراهم شد و رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که پول برای به عنوان کسی که از نظر فنی با این مشکل سر و کار دارد ، پیش خرید واکسن کرونا از نمونه کارها کاووکس اقدام بسیار خوبی بود. از آنجا که واکسن ها در گروه های مختلف در دسترس هستند ، اگر یک واکسن مناسب نباشد ، می توان از واکسن دیگری استفاده کرد.

18 کارخانه واکسن کرونا در کاکس و ایران

بیگلری افزود: سازمان بهداشت جهانی 18 شرکت را برای تولید واکسن کرونا در قالب مجموعه کاووکس انتخاب کرده است و اکثر کشورهای جهان نیز سبد کووکس خریداری کرده اند. ایران البته همین کار را با ارائه گزینه ای انجام داده است تا مناسب ترین و بهترین واکسن برای کشور انتخاب شود..

جزئیات تولید مشترک واکسن کرونا بین ایران و کشور دیگر

بیگلری همچنین در مورد وضعیت تولید مشترک واکسن کرونا بین ایران و کشور دیگر گفت: ما نیز این اقدام را انجام می دهیم. واکسن Crown به گونه ای طراحی شده است که در هر دو طرف تولید مشترک شود. پروژه ها و مطالعات کیفی برای تولید این واکسن به طور مشترک بین دو کشور انجام شده است. لازم به ذکر است که چارچوب این روش تولید واکسن در انستیتوی دامداری در ایران وجود دارد. موسسه پاستور ایرانیان یکی از قدیمی ترین و مشهورترین تولیدکنندگان واکسن در خاورمیانه است و تعداد کمی از ایرانیان هستند که از محصولات این موسسه واکسن دریافت نکرده باشند. بنابراین ، زیرساخت های تحقیق کیفی مطابق با آخرین دستورالعمل های مربوطه در این موسسه نهادینه شده است.

شروع مرحله دوم تولید مشترک واکسن کرونا در یک کشور شریک تحت نظارت انستیتو دامداری

وی با بیان اینکه آزمایش بالینی مرحله اول واکسن تولید همزمان باید در کشور شریک انجام شود ، گفت: آزمایش بالینی مرحله اول واکسن تولید همزمان به پایان رسیده و مرحله دوم آزمایش بالینی در حال انجام است. انستیتو دامداری. فاز یک آزمایش بالینی بیشتر بر روی ایمنی متمرکز است و فاز دو علاوه بر ارزیابی ایمنی واکسن ، در مورد کارایی واکسن نیز بحث می کند. بر این اساس ، مرحله دوم در این کشور در جریان است. به محض مشاهده نتایج مرحله دوم و اطمینان از ایمنی و کارآیی واکسن و این قابل قبول بود ، مرحله سوم آزمایش بالینی که کم خطرترین مرحله است در ایران انجام می شود..

رئیس انستیتو دامپروری در ایران همچنین درباره تولید داخلی واکسن کرونا گفت: چندین گروه در زمینه تولید داخلی کار می کنند. البته مشخص نیست چه زمانی می توان چه حجمی تولید کرد. لازم به ذکر است که تولید محلی واکسن کرونا فرصتی منحصر به فرد برای ارتقا knowledge دانش فناوری تولید واکسن در کشور است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا