اقتصادی

تازه ترین آمار از میزان پرداخت وام کرونا

معاون اشتغال وزارت کار از بازپرداخت 14 تریلیون تن وام به مشاغل آسیب دیده در مرحله اول پرداخت تجهیزات برای حمایت از تاج خبر داد.

به گزارش مجله زنده خبری ، پرداخت وجه برای حمایت از شرکت های متاثر از کرونا یکی از سیاست های وزارت کار در جهت حفظ اشتغال شرکت ها و محافظت از نیروی کار است. و آنها دارای لیست بیمه به صورت کارفرما یا خود اشتغالی بودند ، با تکیه بر سیستم م effectiveثر و استفاده از تسهیلات مذکور ثبت نام کردند.

طبق آمار ، در مرحله اول پرداخت تسهیلات پشتیبانی بیماری کرونا ، نزدیک به 14 تریلیون حجم تسهیلات به شرکت های تاج دار در کشور پرداخت شده و متقاضیان به 19 بانک تعیین شده در این منطقه ارائه شده اند. این 14000 میلیارد تاسیسات فولادی در 14 دسته و حدود 858 زیر مجموعه تعریف شده است.

به گفته معاون وزیر کار ، پرداخت تسهیلات به بخش های آسیب دیده به تدریج ادامه داشته و تلاش شده است تا در مرحله دوم توانایی تنفس و بهبودی افزایش یابد ، به طوری که متقاضیان تا بهار سال آینده فرصت دارند.

به گفته منصوری ، در مرحله دوم ، براساس مصوبات ستاد ملی تاج ، 2 تریلیون تن به بخش گردشگری ، 1 700 میلیارد تن به بخش فرهنگ و هنر و 800 میلیارد تن به بخش ورزش اختصاص یافت.

به گزارش مجله زنده خبری ، در مرحله دوم پرداخت تسهیلات تاج گذاری ، چهار حوزه گردشگری و صنایع دستی ، حمل و نقل ، فرهنگ ، هنر و ورزش در نظر گرفته می شود و رقمی در حدود 8000 میلیارد تن تسهیلات برای این بخشها پرداخت می شود.

پرداخت تسهیلات پشتیبانی مشاغل گردشگری ، ورزشی ، فرهنگی و هنری با حمایت دولت از صاحبان مشاغل که به شدت تحت تأثیر تاج قرار گرفتند ، ادامه یافت و ستاد تاج ملی مصوبات را بر این اساس تصویب کرد.

طبق تصمیم ستاد ملی ضد تاج ، پرداخت تسهیلات کرونا به کارمندان و شرکت های حوزه فرهنگ و هنر با وقفه سه ماهه از ژوئن 1400 آغاز می شود تا به پایداری بیشتر این دسته از شرکت ها کمک کند. پرداخت کمک هزینه تسهیلات شرکتی برای تجارت توریستی از اول ماه مه است و کمک های سایت های ورزشی و مشاغل جوانان از ابتدای ژوئن 1400 پرداخت می شود.

پرداخت تسهیلات پشتیبانی تاج 12٪ است و متقاضیانی که از این تسهیلات بهره مند می شوند باید مراحل ثبت نام ، ثبت نام در سیستم موثر وزارت کار و پس از تأیید سیستم و معرفی در بانک را دنبال کنند ، تسهیلات درخواستی را از طریق شعب بانک دردن دریافت کنید.

طبق اعلام بانک مرکزی ، در تاریخ 31 دسامبر 2016 ، در مجموع 533،752 واحد در بانک های موجود برای دریافت تسهیلات تاج معرفی شده است که از این تعداد 365،841 واحد است. حدود 70٪ ، با استخدام 621،000 ، بالغ بر 76٪. 933 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده است و پرونده سایر واحدهای تجاری در مرحله بررسی و پر شدن است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا