فرهنگ و هنر

۶ روایت موسیقایی از سردار سلیمانی

شعر سمفونیک “سرباز” با ابیاتی از علی محمد موداب ، با خوانندگی امیرحسین سامعی ، به رهبری ارکستر آرش امینی و آهنگساز آرماند مهربان سلیمانی منتشر شده است.

به گزارش مجله زنده خبری ، آرش امینی رهبر ارکستر صدا و سیما که نقش اصلی شعر سمفونیک سرباز را بازی می کرد ، درباره شکل گیری این اثر به وطن امروز گفت: “20 روز پیش ، وقتی که برای اولین بار نمره این کار را دیدم ، من به همکارانم گفتم که بر اساس این امتیاز ، بدون شک یک کار باشکوه و درخشان در زمینه موسیقی کلاسیک خواهد بود و خدا را شکر می کنم که نتیجه مطابق انتظار من به دست آمد.

وی ادامه داد: شعر سمفونیک نظامی شامل 6 قسمت است که هر قسمت داستانی از زندگی قهرمان ملی ، شهید کاظم سلیمانی را روایت می کند. “سرباز” ، “میهن” ، “مبارز” ، “پدر” ، “خدای متعال” و “فتح” 6 قسمت از این شعر سمفونیک است ، اما البته باید 2 نکته اصلی در مورد نامگذاری این قسمت ها ذکر کنم.

امینی در ادامه خاطرنشان کرد: قبل از هر چیز باید بگویم که این اسامی که به قسمت های مختلف شعر سمفونیک “سرباز” داده می شود از برداشت های شخصی من از همزمانی قطعات با حال و هوای قسمت هایی از زندگی شهید کاظم سلیمانی گرفته شده است. نکته دوم اینکه من به مخاطبان این اثر توصیه می کنم بدون توجه به عنوان این آثار ، بدون هیچ پیش شرط ذهنی این آثار را بشنوند و هر مخاطب با توجه به سطح دانش شهید کاظم سلیمانی ، باید این آثار را بشنود و خود را بسازد. جو قهرمان این اثر. روزهای مردم ایران را تجربه کنید.

وی در مورد تهیه کنندگان این شعر سمفونیک گفت: “این اثر فاخر با همکاری سه نهاد مهم موسیقی در کشور خلق شده است و با توجه به اینکه م institutionsسسات فرهنگی معمولاً فعالیت های موازی را به محض انجام یک اثر باشکوه در توصیف یکی از قهرمانان ملی با همکاری سه نهاد موسیقی اصلی کشور خلق شده است ، این یک رویداد عالی است و ارزش این همکاری دو چندان می شود ، وقتی می دانیم هرکسی که در خلق این اثر نقش داشته است ، تمام تلاش خود را برای تولید انجام داده است یک کار استثنایی بدون کوچکترین ایگو.

این خواننده درباره فضای نوازندگان جوان ارکستر صدا و سیما برای ضبط کار ویژه حاج قاسم گفت: “به راحتی می توانم بگویم که در تمام مراحل مربوط به ضبط ، همدلی و همکاری عجیبی از نوازندگان جوان را شاهد بوده ام. ارکستر این امر منجر شد و اکثر آنها از ما خواستند که برای هر آهنگ بیشتر ضبط کنیم تا در نهایت بهترین نتیجه را بگیریم و این شور بدون شک از عشق به میهن و قهرمان محبوب کشور ناشی می شود.

وی در پایان گفت: قطعاً تمام مراحل تولید شعر سمفونیک سرباز برای من تجربه فراموش نشدنی خواهد بود و آنچه من و همکارانم انجام داده ایم حتی یک هزارم تلاش سردار سلیمانی نیست و ما سعی کرده ایم بیایید کمی به حاج قاسم ادای احترام کنیم. “

از “نگین سلیمان” تا “سرباز”

علی محمد مadدب ، شاعر شعر سمفونیک سرباز ، ابتدا در مورد شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی یک شهید عشق است که برای حفظ حق زندگی مردم در میدان های سخت وارد میدان جنگ شد.

وی ادامه داد: از روزی که خبر شهادت حاج قاسم را شنیدم ، مشتاق تولید اثری برای وی بودم و در روزهای آغازین شهادت وی ، ترانه “نگین سلیمان” با آهنگی از بنده و بهرام پاییز خوانده شد. کشور. و مورد استقبال قرار گرفت.

وی افزود: من بسیار خوشحالم كه در بزرگترین پروژه موسیقی كه به شهید كاسم سلیمانی اختصاص داشتم نقشی كوچك بازی كردم و امیدوارم كه این روند ادامه داشته باشد زیرا ناگفته های زیادی درباره سردار دله وجود دارد كه می توانیم سالها برای ساختن آنها از آنها استفاده كنیم. رو به جلو. ” از این هنر استفاده کنید.

وی با ابراز خرسندی از مشارکت در این پروژه گفت: روزی موفق شدم بخشی از شعر سمفونیک سرباز را ضبط کنم و دیدم اعضای ارکستر در تولید این اثر ارزشمند در روزهای تاجگذاری چقدر با اشتیاق و انگیزه بودند. خوب ، امروز از دیدن رونمایی از اثری درباره سردار سلیمانی بسیار خوشحالم.

مودب در مورد شرایط تولید این سمفونی گفت: من شاهد همکاری خوب و غیرمنتظره ای از همه هنرمندان حاضر در این پروژه بودم و به معنای واقعی کلمه همه با همدلی و اتحاد یک اثر باشکوه در توصیف حاج قاسم داشتند. شهید در زندگی خود باعث وحدت ملت شده است و پس از شهادت همدلی را برانگیخته است.

سرانجام ، وی گفت: “از روز اول که نوشتن متن این سمفونی را شروع کردم ، تمام تلاشم را کردم تا به بهترین نتیجه ممکن برسم ، و البته همراه با این تلاش ، دعا کردم که بتوانم بنویسم شعر قابل قبولی برای شهید شرمنده. ‘ نشوم با توجه به کار تولید شده ، باید بگویم که خدا را شکر می کنم که تاکنون نقدهای خوبی از مردم فرهنگ و مخاطب دریافت کرده ایم و امیدوارم که تولید سمفونی سمفونیک شعر آغاز یک تولید باشکوه در توصیف سرلشکر کاظم سلیمانی باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا