ورزش و نشاط

درخواست پرسپولیس از AFC و فیفا

                                                                                                                                                                                                            درخواست پرسپولیس از AFC و FIFA

طبق گزارش ها شفافطبق قانون مصوب سال جاری لیگ برتر کشورمان ، تیم های لیگ برتر مجاز به استخدام بازیکنان خارجی جدید نیستند و فقط می توانند از خارجیانی که سالها در تیم آنها هستند استفاده کنند و حتی بازیکنان خارجی را از لیگ برتر یک تیم به تیم دیگر نیز ممنوع است.

اگرچه در نگاه اول این قانون برای فوتبال کشورمان مضر و مضر در نظر گرفته شده است ، اما در واقع برخی از تیم ها از این تصمیم پیروز شده اند و شاید مهمترین این تیم ها استقلال و پرسپولیس باشد که بدون بودجه دولتی و بدون صاحبان خصوصی. آنها قادر به پرداخت حقوق مربیان و بازیکنان خارجی خود نیستند و این بدهی ها مشکلات زیادی را در مجامع حقوقی بین المللی برای آنها ایجاد می کند.

بدهی های ارزی و تیمی که درآمد ارزی ندارد!

البته یکی از بزرگترین مشکلات امروز پرسپولیس این است که آنها درآمدهای ارزی ندارند و با توجه به نرخ دلار و یورو در کشور ، توانایی باشگاه در تبدیل ریال به ارز خارج از توان باشگاه است و مقدار زیادی هزینه اضافی برای قرمزها.

قرمزها که از طریق وجوهی مانند انتقال بازیکنان به تیم های خارجی موفق به پرداخت بخشی از بدهی ارزی خود شدند ، در ابتدای فصل نقل و انتقالات به دلیل عدم اشرافیت از طرف بازیکنان مانند مهدی ترابی و شجاع خلیل زاده موفق به کسب درآمد نشدند. قرارداد بازیکنان ستاره. تاریخچه انتقال بشار اسد به قطر بسیار بی تجربه بوده است ، بنابراین پولی که می توانست توسط این بازیکن به حساب پرسپولیس واریز شود از دست می رود و آنها بشار را که نقش مهمی در رشد و شکوفایی او دارد از دست می دهند. ساده و ارزان

اکنون پرسپولیسی ها با آخرین بدهی های ارزی خود روبرو هستند و به محض این که حکم آنها صادر شد ، به زودی باید منتظر احکام کالدرون و دستیارانش و همچنین جری بنگستون باشند و این عاملی شده است که بار دیگر باشگاه را برای تهیه چالش می کشد. ارز پنجره انتقال را نبندید.

نامه ای برای بازپرداخت بدهی به AFC

پرسپولیس با توجه به حضورش در فینال آسیا و جوایز خوبی که می تواند از این طریق دریافت کند ، امید بارانی دارد که می تواند با استفاده از این پول که بیش از 2 میلیون دلار خواهد بود ، برخی از این مشکلات مالی را برطرف کند. اما از این طریق آنها با مشکلاتی نیز روبرو می شوند که مهمترین آنها شرایط تحریم های ظالمانه اعمال شده علیه کشورمان است و این اجازه نمی دهد پول به راحتی به حساب احزاب ایرانی واریز شود و این باعث سرخ پوشان شده است.

در این رابطه شایعه شده است که پرسپولیسی ها قصد دارند مقداری از این پول را به همان روشی که در مورد بدهی به برانکو و دستیارانش هزینه کردند ، هزینه کنند و به گفته “روشنفکران” باشگاه پرسپولیس به زودی نامه ای به AFC ارسال می کنند تا از آنها بخواهند هزینه کنند با توجه به شرایط تحریم و عدم توانایی AFC در انتقال پاداش به پرسپولیس ، بخشی از این پول برای پرداخت بدهی به بازیکنان و مربیان خارجی است.

البته سرخ ها باید بتوانند AFC را متقاعد کنند که معادل این بدهی ها را به ریال در حساب های خود دارند و از آنجا که شرایط تحریم ها اجازه انتقال پول به خارجی ها را نمی دهد ، آنها می خواهند با همتایان خارجی خود حساب تسویه کنند.

چه زمانی پول به قرمزها می رود؟

مشکل دیگری که پرسپولیسی ها دارند این است که پاداش قرمزهای آسیا به حساب آنها در کنفدراسیون فوتبال آسیا واریز می شود ، زیرا آنها تا 3 فوریه فرصت پرداخت بودیمیر را ندارند و در صورت عدم انجام این کار ، 3 پنجره بسته خواهد شد نقل و انتقالات انجام می شود و این اصلاً برای تیم خوب نیست که در نیم فصل دوم تقویت می شود.
در همین راستا ، آزار و اذیت “روشنفکران” نشان می دهد که جوایز مسابقات مختلف بین المللی در کنفدراسیون فوتبال آسیا معمولاً در پایان هر سال به حساب تیم ها واریز می شود و آنها می توانند آن را دریافت کنند و این ممکن است خبر خوبی برای پرسپولیس باشد.

پرسپولیسی ها با این حساب قطعاً می توانند روی پولی که برای حضور در فینال آسیا تا 3 فوریه به دست آوردند حساب کنند و تنها چیزی که می ماند این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا موافقت کند که طلبکاران خارجی پرسپولیس را از این حساب پرداخت کند.

قرمزها تخفیف از بودیمیر می خواهند

پرسپولیسی ها علاوه بر ارسال درخواستی به AFC برای پرداخت مطالبات خارجی های سابق خود ، در حال مذاکره با بودیمیر و وکیل او نیز هستند تا از او بخواهند برای یک فصل که هرگز در پرسپولیس بازی نکرد تخفیف در نظر بگیرد تا بد نباشد شرایط اقتصاد کشور آنها نباید تحت فشار باشد. البته ، با توجه به آنچه در طول مدیران قبلی برای بودیمیر رخ داده ، بعید به نظر می رسد که او موافقت کند که به این تیم تخفیف دهد. اما شنیده ها حاکی از آن است که سرخ ها پس از دریافت توافق نامه AFC قصد دارند در نیمه راه به بودمیر پرداخت كنند كه باید توسط این بازیکن تأیید شود یا اینكه وی تمام پول خود را از پرسپولیس پس خواهد گرفت یا خیر. آنها آن را می خواهند؟!

استعلام پرسپولیس از فیفا

علاوه بر تعهدات بودمیر ، پرسپولیس باید مطالبات یکی از دستیاران کالدرون و همچنین بنگستون را پرداخت کند و با توجه به مبلغ کمی که دو خارجی از سرخ ها می خواهند ، مدیران باشگاه قصد دارند راهی برای پرداخت پول پیدا کنند. طبق گفته باشگاه پرسپولیس ، آنها قصد دارند از فیفا سوال کنند و بدانند که چه بخشی از درآمد خود را در فیفا برای پرداخت بدهی دستیاران برانکو خرج کرده اند و چه مقدار پول به حساب آنها مانده است. قرمزها امیدوارند مبلغی که در فیفا دارند برای پرداخت بدهی اینجو و بنگستون کافی باشد و مجبور نباشند بابت این مبلغ به کنفدراسیون فوتبال آسیا بروند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا