اقتصادی

کسی دنبال بازنشستگی نیست! – مجله زنده خبری

رئیس اتحادیه کارمندان پیمانکاری می گوید در شرایط اقتصادی کنونی ، وضعیت بازار کار و تاج ناشی از آن ، هیچ کس به فکر بازنشستگی نیست و نیروی کار در تلاش است شغل خود را حفظ کند تا بتواند هزینه زندگی را تأمین کنید. .

فتولا بیات در گفت وگو با مجله زنده خبری ، با اشاره به طرح بازنشستگی پیش از موعد و حذف شرط سنی از آن ، گفت: آنچه می دانیم این است که این طرح برای کارمندان دولت است ، اما موضوع سن و منشأ نیز به صراحت در قانون کار. ” به عنوان مثال ، وقتی فردی با 20 سال تجربه بازنشستگی می شود ، در این 20 سال و از نظر معیارهایی که توسط وزارت بهداشت و کمیته مشاغل سخت و مضر مانند آزمایش آلودگی ، شرایط محیطی در نظر گرفته شده ، کار سخت و مضر کرده است. و غیره. مشخص شده است که کارگر بیش از بیست سال در این شغل نمی ماند و در چنین محیطی کار نمی کند.

وی ادامه داد: شخصی که 20 یا 25 سال کار کرده نیز حق بیمه خود را پرداخت کرده و می خواهد در هر سنی از آن استفاده کند ، این حق قانونی وی است ، استخدام نیروی جدید به جای آن چه اشکالی دارد؟ “

رئیس اتحادیه کارمندان پیمانکاری با بیان اینکه اکنون بازار کار در شرایط خوبی نیست و تاج به یک علت بزرگتر تبدیل شده است ، افزود: در چنین شرایطی ، چه کارمندی به دنبال بازنشستگی نباشد ، همه می خواهند برای تأمین هزینه های خود در محل کار بمانید. ” معیشت ، مسکن و اجاره ، غذا و معالجه. در واقع ، افراد به بازنشستگی فکر نمی کنند مگر اینکه بیماری یا معلولیت داشته باشند یا سابقه پرداخت حق بیمه برای استفاده از آن را داشته باشند.

بیات در مورد بازگشت کارمندان به بازار کار پس از بازنشستگی اظهار داشت: کارمندان بعد از بازنشستگی به جز تعداد بسیار کمی به بازار کار بر نمی گردند ، زیرا حقوق بازنشستگی هزینه زندگی آنها را تأمین نمی کند و مجبور به جبران خسارت می شوند. ” شرکت ها ، اما در مورد مدیران سطح بالا ، می توان دریافت که پس از بازنشستگی آنها عمدتا برای کار در قالب مشاور و با قراردادهای مختلف و بازگشت به بازار کار دعوت می شوند. در وزارتخانه ها ، آژانس ها و سازمان های دولتی ، افرادی را که به نوعی بازنشسته می شوند ، می بینیم و به نام تجربه به عنوان مشاور استفاده می کنند ، بنابراین ما در بخش کارمندان به جز یا حتی کارگران عادی پس از بازنشستگی ، دسترسی به بازار نداریم نیروی کار ، به استثنای تعداد معدودی که به دلیل شرایط زندگی ، تقاضای اجاره و ناکافی بودن حقوق بازنشستگی مجبور به کار دوباره می شوند.

بیات در مورد معیارهای امید به زندگی و افزایش این شاخص در کشور اظهار داشت: من معتقدم که بقا با زندگی متفاوت است و در مقایسه سایر کشورها با خود باید ببینیم بر چه اساس و معیاری استوار است. ممکن است شخصی 90 ساله باشد ، اما تحت چه شرایطی به آن سن رسیده است؟ آیا همه افراد 80 ساله در ایران مرفه هستند؟ متأسفانه ، سالها به جای اینکه به فکر تأمین معاش کارمند باشیم ، به دنبال بالا و پایین بودن سن و سابقه و حذف شرط سنی و افزایش سن بازنشستگی و موارد مشابه هستیم ، در حالی که اگر کارمند در محل کار باشد دلگرم کننده است آنها هرگز به دنبال تکمیل تاریخچه و خرید خدمت سربازی و فرار از یک محیط پرتنش نخواهند بود و در زمان بازنشستگی ، اگر حقوق و معاش آنها تأمین شود ، هرگز به فکر استخدام مجدد پس از بازنشستگی نخواهند بود.

رئیس اتحادیه کارگران پیمانکاری در خصوص پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی نیز گفت: کسانی که به دنبال چنین برنامه هایی هستند باید لیست های واقعی بیمه را رصد کرده و تشکیل قراردادهای کار را برای افزایش امنیت شغلی ارزیابی کنند. بازرسان باید بررسی کنند و ببینند چند درصد از کارفرمایان لیست واقعی دریافت شده از کارگران را گزارش می دهند و بر اساس آن پاداش می دهند؟ اگر اضافه کار ، درجه ، سخت کوشی ، شیفت شب در این صورتحساب گنجانده شود و پاداش کسر شود ، حقوق کارمند در دوران بازنشستگی پایین نخواهد بود. مهمترین مسئله قراردادهای کاری موقت است. کارمندی که سالها به طور مداوم در یک شرکت کار می کند ، چرا قرارداد او باید موقت باشد و چه زمانی امنیت محل کار او تضمین می شود؟

بیات افزود: کسانی که نگران منابع سازمان تأمین اجتماعی هستند و قلبی شکسته دارند 300 تریلیون تن بدهی طلبکار تأمین اجتماعی به منظور تقویت معیشت مستمری بگیران و مسافرت بعد از 25 یا 30 سال بازنشستگی!

این مقام کارگری گفت: ما تأکید می کنیم که مطالبات تأمین اجتماعی باید پرداخت شود ، زیرا منابع سازمان حقوق مردم است و توسط حق بیمه کارفرمایان و کارگران جمع می شود. منابع صندوق بازنشستگی کشوری ، صندوق تأمین اجتماعی ، صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکتهای شستا از حقوق تأمین شده ای هستند که از نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند و از بازنشستگان دولت و تأمین اجتماعی حمایت می کنند ، که باید تقویت شوند ، اما به آنها نرسیده است. و میهمانان ناخوانده را به صندوق تأمین اجتماعی و پس از گذشت سن و گذشته و تاریخ بیاورید ، تا منابع صندوق ها به خطر نیفتد ، تا زمانی که کارمندان و کارگران گناهی نکنند که پس از سالها پرداخت حق بیمه و تأمین منابع آن تحت زمان عقب نشینی برای استفاده از آن.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا