سلامت و تندرستی

محدودیت‌های جدید ناشی از کرونا در پکن و هراس از موج دوم شیوع

به گزارش شفاف ، شهرستانهای شیجیازژوانگ و زینگ تای در استان هبی ، جنوب پایتخت چین ، هفته گذشته پس از مثبت بودن آزمایش تاجگذاری برای حدود 300 نفر ، قرنطینه خانگی را هفت روزه سفارش دادند. با این تصمیم ، بیش از 18 میلیون نفر در قرنطینه جهانی جدید قرار می گیرند.

طبق اعلام انجمن ملی بهداشت چین ، روز دوشنبه حدود 55 مورد جدید از بیماری ویروس کرونا قلب در این کشور شناسایی شده است. در روز یکشنبه ، این تعداد بیش از 100 نفر بود.

لانگ فانگ ، یک شهر اقماری در پکن ، 4.9 میلیون نفر از ساکنان خود را قرنطینه کرده و برای جلوگیری از شیوع ویروس دستور آزمایش های گسترده داده است.

شیجیازژوانگ ، مرکز استان هبی ، همچنین با 82 مورد در روز یکشنبه ، با آخرین شیوع بیشترین آسیب را دید. این امر باعث شد تا مجلس نمایندگان استان جلسه سالانه خود را لغو کند. این جلسه قرار بود در تاریخ 25 ژانویه برگزار شود.

منبع آخرین شیوع بیماری هنوز مشخص نشده است ، اما طبق روزنامه South China Morning Post ، از دسامبر سال گذشته مراسم عروسی ، تشییع جنازه و مراسم مذهبی در روستاهای اطراف Shijiazhuang برگزار شده است. برخی از بیماران ، با وجود داشتن علائمی ، به جای مراجعه به بیمارستان های دولتی در فاصله 45 کیلومتری ، به کلینیک های محلی مراجعه کردند.

مقامات بهداشتی چین توانسته اند موج اول تاج را مهار کنند و از آن زمان با شیوع تصادفی این بیماری مقابله کردند.

آرنان کوی ، تحلیلگر موسسه Gokal Dragonomics ، در یادداشت تحقیقی نوشت که وجود نقاط کور در مناطق روستایی استان هبی و امکانات محدود آزمایش Kovid از دلایل اصلی شیوع تاج در منطقه است.

بر اساس آمار دانشگاه جان هاپکینز چین ، بیش از 96600 نفر تاج تشخیص داده شده و در نتیجه 4700 نفر فوت کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا