عمومی

«محمد» و دوراهی بهشت – پاستور

سایت انتخابات ریاست جمهوری 1400 مدتی است که فعالیت خود را آغاز کرده است. کم کم مشخص می شود که کدام شخصیت و چهره سیاسی به دنبال کدام موقعیت و موقعیت است و احتمال دستیابی به آن چقدر است. در حال حاضر اما همه در تلاشند تا به خواسته های خود برسند و سعید محمد نیز در آن مسیر حرکت می کند.

به گزارش مجله زنده خبری ، این روزنامه اعتماد کردن وی با این مقدمه می نویسد: “در ابتدا گمانه زنی هایی در مورد سعید محمد که می خواست” شبان “شود وجود داشت. در عین حال ، برخی منابع رسانه ای در مورد بازی پیچیده وی و اینکه محمد قصد دارد از فضا برای انتخابات ریاست جمهوری استفاده کند تا به عنوان گزینه ای برای شهردار پایتخت آماده شود و به “بهشت” برسد. هر چه بود ، اکنون ، به دلایل صریح تر ، در حال گام برداشتن در این مسیر و تلاش برای رسیدن به شهرداری تهران است. البته خود شهرداری تهران می تواند مقدمه ای برای رسیدن به ریاست جمهوری باشد. اما در این میان اختلاف نظرها و بدبینی های زیادی در جریان اصول گرایی وجود دارد و این جریان هر روز با تصمیمات و اتفاقات جدیدی روبرو است که می تواند تمام برنامه های آنها را به هم بزند. شاید به همین دلیل است که سعید محمد قبلاً برای بهشت ​​برنامه ریزی کرده است ، اما مشخص نیست که سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا می تواند این آرزو را برآورده کند یا خیر!

چند ماه پیش نام سعید محمد فقط در محافل خصوصی مطرح شد و مطبوعات و رسانه های اندکی درباره فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاb نوشتند. او خودش نمی خواست در رسانه ها دیده شود. اما کم کم با حاکمیت فضای پیش از انتخابات در سیاست و چهره های سیاسی ایران ، او همچنین روی صحنه و دوربین ظاهر شد. همانطور که در پشت صحنه و رایزنی های جریان اصولگرا فعالیت بیشتری کرد. در تاریخ 30 دسامبر 1999 ، حمیدرضا ترگی به اعتماد گفت سعید محمد در حال رایزنی با احزاب اصولگرا برای جلب توجه آنها است. مشورت هایی که نشان می داد وی کشیش شده است. تا همین اواخر تصور می شد که او می تواند در انتخابات ریاست جمهوری رقیب محمد بیکر کلیباف باشد. اما به نظر می رسد سعید محمد مسیر خود را تغییر داده و راهی را که اعتماد در گزارش خود در تاریخ 30 نوامبر 1999 ذکر کرده است ، دنبال کرده است.

چند روز پیش ، عباس سلیمی به مجله زنده خبری گفت: “من نمی دانم مردی که شما از او نام بردید (سعید محمد) کاندیدای ریاست جمهوری است یا خیر ، زیرا برخی می گویند او آماده می شود تا شهردار تهران شود. “زیرا در انتخابات بعدی ، انتخابات شوراها را نیز خواهیم داشت.” این سخنان سلیمی نشان داد که سعید محمد احتمالاً به ساختمان بهشت ​​هدایت شده است. خصوصاً اکنون که جهت گیری سخنان وی درباره شهرداری تهران این گمانه زنی ها را تشدید می کند. به گزارش یک پایگاه خبری تهران ، سعید محمد از رویکرد فنی و منطقی شهرداری در مسائل شهری تمجید کرد ، در حالی که همکاران اصولگرای وی انتقاد زیادی نسبت به شهردار داشتند که از شورای اصلاحات پایتخت آمده بود. با این حال سعید محمد گفت: احساس این است که دیگر جایی برای همکاری وجود ندارد و این نگرانی وجود دارد که اگر حمایتی صورت نگیرد ، فضای شهرنشینی ، ازدحام ، هولوگرام و مسائلی که تهران را آزار داده و اکنون حل شده است دوباره حل شود “ایجاد می شود.”

اظهارات سعید محمد همچنین گمانه زنی ها درباره برنامه وی برای شهرداری تهران را بیشتر کرد. با این حال ، این تصمیم قطعی به نظر نمی رسد. این عدم اطمینان ممکن است به دلیل عدم اطمینان جریان بنیادگرا باشد. زیرا آنها اختلافات جدی دارند و هنوز در مورد انتخابات 1400 تصمیم نگرفته اند.

جریان مخالفان آنها یعنی تثبیت کننده ها نیز با درگذشت آیت الله مصبچ یزدی دچار شوک جدی شدند. دیروز ، قاسم روانباحش گفت: “کار سیاسی در جبهه با قانون اساسی که پس از مرگ آیت الله مصبخ داریم ، آسیب نخواهد دید. “آیت الله مصباخ کار خود را تمام نمی کند و افکار و کتابهای او و همچنین دانش آموزان و نوادگان وی به راه خود ادامه می دهند و ما در انتخابات به همین روش ادامه خواهیم داد.” “با این حال ، برخی می گویند در غیاب مصباح یزدی ، ممکن است ثبات از درون بر هم بخورد و آنها نتوانند نقش مهمی در انتخابات پیش رو داشته باشند.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا