فرهنگ و هنر

نگاهی به شکاف میان مردم و تلویزیون

شماره 128 ماهانه “مدیریت ارتباطات” به موضوعاتی مانند آسیب شناسی وضعیت فعلی رادیو و تلویزیون ، تلویزیون اینترنتی و غیره می پردازد.

به گزارش مجله زنده خبری و به نقل از روابط عمومی ماهانه “مدیریت ارتباطات” ، پرونده ویژه شماره 128 این نشریه نشان دهنده شکاف عمیق و رو به رشد بین مردم و رادیو است.

در این گزارش آمده است كه مدیران تلویزیون به عنوان نقص ، بی عیب ، ایمن و مازاد در انتقاد و راه خود تصور می شوند و مخاطبان نیز در معرض شبکه های اجتماعی ، ماهواره ها ، رسانه های چاپی و غیره قرار دارند. با روی کار آمدن مدیران جوان و جدید در این نهاد عمومی ، وضعیت تحقیر مردم شدت گرفت.

در این گزارش آمده است که آخرین نمونه اختلاف بین مردم و رادیو را می توان در هجوم کاربران به وب سایت AFC برای تماشای فینال لیگ قهرمانان آسیا مشاهده کرد.

در همین راستا ، ماهانه مدیریت ارتباطات طی مصاحبه ویژه این ماه به حسن نمک دوست تهرانی ، استاد علوم ارتباطات ، می رود. مرد نمکی معتقد است؛ تصمیم گیرندگان تلویزیون از تغییراتی که در جهان رخ داده اطلاع دارند ، اما آنها با این تغییر مخالف هستند.

در مصاحبه ای دیگر ، عباس عبدی ، فعال سیاسی و روزنامه نگار باسابقه ، سانسور را دلیل اختلاف بین مردم و صدا و سیما عنوان کرد. امیرعباس تقی پور ، مدیرعامل مدیریت ماهانه ارتباطات ، در یادداشتی ضمن انتقاد از تصمیم مدیران شبکه سوم تلویزیون مبنی بر تعطیلی یکی از محبوب ترین برنامه های چهار دهه گذشته ، نوشت همه اینها تا دیروز به عنوان مخاطب ذکر شده است شبکه با این تصمیم بی پروا بود آنها در برابر اصحاب رسانه اعتراض کردند.

سردبیر ماه مدیریت ارتباطات همچنین در خاطرات خود درباره چهار دلیل اصلی عدم انطباق صداوسیما با اصول حرفه رسانه و عقب ماندن از سایر رسانه ها ، به ویژه روزنامه نگاران شهروند ، نوشت.

گفتگو با شروین وکیلی درباره شکست انحصار در رسانه های رسمی نیز از جمله مطالب پرونده رسانه ای شماره جدید ماه مدیریت ارتباطات است.

مقررات تبلیغات در چین موضوع دیگری است که به آن پرداخته شده است. مرتضی رستمی سوادکوهی ، محقق آزمایشگاه بایدو ، بزرگترین موتور جستجوی آنلاین چین ، مطالعه موردی انجام داد و مکانیزم ارائه و مدیریت تبلیغات آنلاین در پرجمعیت ترین کشور جهان را تجزیه و تحلیل کرد. مریم زهدی در مقاله ای در توضیح مفهوم سیاه قوی به نام برنامه های فوق العاده سیاه قوی و تأثیرات آن را توضیح داد.

در شماره جدید ماهنامه “مدیریت ارتباطات” حسین گنجی ، مانند شماره های قبلی ، به یکی از چهره های برجسته فرهنگی کشور می رود. این بار او راز مارک هادی هانیکی را تحلیل می کند. پهلوانی که به گفتگو اعتقاد دارد و به گفته گنجی فرسنگها ، شش دهه فاصله اسلحه و دعوا تا قلم و گفتگو را طی کرده است و امروز به یک سمبل با فرکانس بالای پیام تبدیل شده است.

همچنین در قسمت مبل ، ماریام بریان تحلیل روانشناختی “ستاره” وودی آلن را انجام داد. در گوشه های تاریک ماهانه ، شاهو صابر همچنین سعی کرد این بحث را دنبال کند که آیا ما در عصر اینترنت و شبکه های اجتماعی از اطلاعات و سواد بیشتری برخوردار هستیم.

نیوشا طبیبی همچنین در بخش زیبایی شناسی غذا در مورد “تعریف” به عنوان یکی از سنت های خوب در فرهنگ غذایی مردم ایران می نویسد.

همچنین آثار و ساخته های علی عالی ، رضا گوربانی ، ابوالفضل رجبی ، مسعود سپر ، محمدرضا واعظ شهرستانی ، علی حسنلو ، مهدی آزمون ، محسن آزمون ، فاطمه باباحانی ، دکتر بابک زمانی ، دکتر صیاد حدید وحید Chabad Ahrid Chabarid Ahrid Chabad منتشر شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا