عمومی

رساله حراج اعتبار علمی در پاندمی کرونا

مقدمه
به طور خلاصه می نویسم ، امروز مردم با بسیاری از مسائل سر و کار دارند ، بنابراین کسالت کم است و شاید خواندن متن های طولانی برای مردم در اولویت نباشد. این یادداشت را در مقدمه ای نه در کتاب بعدی که حاوی نکته مهمی نیست ، بلکه در یک جهت ارائه می کنم ، حذف عناوین فصل ها تأثیری در اصالت و طول متن نخواهد داشت.
کتاب اول: مقدمه ای بر اعتبار علمی
شاید جالب باشد که بدانید چرا من عنوان را با این عنوان و ابتدای متن خود با عبارت “اعتبار علمی” شروع کردم. پس از سی سال حضور در دانشگاه اندی ، به این نتیجه رسیدم که نباید ابروهای علمی را که به دست آوردیم ، بی خیال یا در ازای پول و ثروت ، قدرت و شهرت فروخت و مبلغ آن اصلاً اهمیتی نداشت. البته در طول این سال ها ، من افراد زیادی را دیده ام که به راحتی با معرفی دستورات رئیس جمهور و معرفی ضریب جدید ، نتایج چندین سال تلاش و تحقیق را حتی در جلسات حیاتی ، چه رسد به جلسات حساس ، تغییر داده اند. !! صد در صد در جهت مورد نظر آقای ریز تنظیم شده است! به عنوان مثال ، طبق تحقیقات ما مجبور شدیم به تبریز برویم ، اکنون درست برعکس چند سال محاسبات و هزینه ها به مشهد خواهیم رفت!
کتاب دوم: حکایات در اعتبار علمی
سالها پیش ، هنگام تحصیل در ایالات متحده در دهه 1980 ، اشتباه نمی کنم ، آنها یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه نوادا پیدا کردند که برای رسانه های جمعی اعدادی ایجاد می کردند و بابت این تحقیق جعلی مبالغ زیادی از آکادمی علوم آمریکا اخاذی می کردند. در حال حاضر ، این باعث سرفصل های بسیاری در اخبار و رسانه های آمریکایی شده است و سپس بسیاری از محققان در تمام علوم شناسایی شده و بودجه تحقیقاتی آنها حذف شده است. در همان روز ، مربی چینی-آمریکایی من که پدر نوآوری نیز شناخته می شود ، با من تماس گرفت و گفت: “بیایید صحبت کنیم!” من همچنین به عنوان استاد خدمت می کردم ، و این زمانی بود که در حال انجام کار بر روی اتصالات سازه ها و جمع آوری داده ها در طول آزمایشات خود بودم. وی گفت: “نظر شما در مورد این رسوایی چیست؟” گفتم خیلی بد بود استاد. وی گفت: “اگر شما جای آنها باشید و نتایجی که آزمایش و جمع آوری کرده اید صحیح نباشد و این منجر به کاهش حقوق ماهانه شما شود ، آن وقت چه کاری انجام می دهید؟” من خدمات خود را به استاد ارائه دادم. قبل از آمدن من به آمریکا ، پدر مرحومم به من گفت به یاد داشته باش که خدا صریحاً به ما اجازه اشتباه نمی دهد ، بنابراین او ضامن خوبی برای این جمله است! بنابراین ، هنگام ایجاد شرایط دشوار نگران نباشید و مطمئن باشید که این امر توسط خالق و پروردگار جهان تضمین شده است. وقتی این را گفتم ، او آهی کشید و فکر می کنم اشک در چشمانش جمع شده بود و او گفت: برو ، نیازی نیست به من یادآوری کنی ، اما این را از من بخاطر بسپار ، عزت و ابروهای یک دانشمند برای فروش نیست ، چیزهای خیلی خوب و بد به این بستگی دارد نتایج شما وی ادامه داد ، به یاد داشته باشید که نتایج ناکافی در یک مطالعه نیز یک نتیجه بسیار ارزشمند است ، این نشان می دهد که ما باید کار و روش های خود را بهبود ببخشیم ، من امشب خوب می خوابم ، به کارتهای خود بروید! من امروز هرگز فراموش نکرده ام و در تمام نوشته ها ، تحقیقات و جلسات خود تا به امروز ، همیشه متوجه شده ام که بعضی اوقات این کار برای بسیاری بی ادب و پرهزینه به نظر می رسید. در حقیقت ، لیاقتی که خداوند به انسان عطا می کند ، به تعبیری “تأیید و تقویت” بار تعالی است و از نور تابش برگزیدگان اوست ، چگونه می توان آن را به راحتی در حراج فروخت؟
کتاب 3: تاج و حراج اعتبار علمی
متأسفانه و بسیار متأسفانه ، نگاهی گذرا به موضوع تاج در کشور ما نشان می دهد که برخی از پزشکان قبل از تاج تا حدودی “مارک” شده اند ، به سادگی گم شده و این اعتبار الهی را به طور رایگان فروخته و فروخته اند؟ آنها هر روز داستان غلط و از اعتبار علمی خود را به مردم می گفتند ، گویا در چنین روزهایی تازه برای تجارت جمع شده بودند! چه داستان هایی توسط هموطنان نگران و درمانده اختراع و روایت و تغذیه شده است! براساس تحولات موجود در محیط کشور ، یک روز گفتند ماسک ندارند ، یک روز گفتند ضربه خورده اند ، یک روز گفتند قرنطینه مربوط به دوران لوله است ، یک روز گفتند چرا قرنطینه نیست ، یک روز گفتند که من پاداش و دیه خواهم داد و یک روز آنها گفتند این ویروس جدید انگلیس است. ما ماههاست که رد صلاحیت شده ایم ، یک روز گفتند فقط واکسن های ایرانی هستند ، روز دیگر گفتند فقط باید از خارج خریداری کنند ، یکی گفت برخی از اقوام افراد بخش مدیریت واسطه های واکسن خارجی هستند و پس از آن گزارش شد که یکی از شرکت های واکسیناسیون محلی است. این کار تا زمانی آغاز شد که مرگ هموطنان ما روزانه به 6 نفر رسید و آنها هنوز تسلیم نشده اند. برخی حتی این روزها به شدت به دنبال یک موج جدید یا ایجاد فضای مورد نیاز برای شروع امواج خروشان جدید هستند و اگر نوع جهش یافته نبود ، این جامائیکایی یا خانگی نبود ، بنابراین فقط فیلمنامه را ادامه دهید تا اینکه موج سواری تمام شود ، خدای ناکرده! این حامیان عزیز همچنین نگران اردیبهشت و خرداد سال آینده ملت متعال هستند! آنها اطاعت و كاهش بیماری را با هزینه شخصی به مردم نسبت می دهند و آن را به قاتل بودن افراد می رسانند ، در حالی كه در سال گذشته كاری انجام نداده اند جز مشاهده و گزارش وقایع در سایت تاج و فقط ابراز نگرانی به عنوان پاییز و زمستان نگران بودند! آنها مدیریت اضطراب را بسیار خوب اعمال می کنند و آن را مطابق با اعتبار علمی خود می دانند! آنها بر روی زخم های ابریشمی مردم نمک زده شدند و مشخص شد که این افراد اهل منطقه زال و طوس نیستند و ریسی و اکبری از این منطقه نیستند ، اعتبار آنها از نظر الهی نیست و احتمالاً از طرف مقابل کمک می گیرند. اگر کسی کمی توجه کند ، به وضوح می بیند که خداوند چقدر زیبا و عاقلانه ضمانت عالی خود را داده و اعتماد و اصالت او را به زبان خودشان سلب کرده است! الله اکبر
کتاب 4: دیدگاه الهی در اصالت و کرامت
چند وقت پیش نظرات زیر را در مورد اخبار انگلیسی در مورد کنترل ویروس در اخبار یکی از سایت ها خواندم ، خدای ناکرده! تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُ مَنْ تَشَاءُ
کتاب پنجم: حقیقت در مورد اعتبار علمی
کجایند آن پزشکان و دانشمندان از تدارکات برند ما که برای خرید واکسن های خارجی خودکشی کرده اند و اکنون به دستور مقام معظم رهبری ، همه ناگهان مخالفت می کنند! اگر در آن زمان واقعاً بر اساس علم پزشکی و تحقیقات صحیح و تمیز خرید خارجی انجام داده اید ، دوباره اصرار کنید ، مطمئنم که آنها گوش خواهند داد! چرا که نه! نه ، سوال چیز دیگری است ، شاید آنچه مشاور محترم وزارت بهداشت گفته درست است ، بخرید!
کتاب ششم: ابهامات جدی در اعتبار علمی درمان ها
عجیب است که شش یادداشت در یادداشت های قبلی خود داشته باشید اینجا من به واکسن اشاره کردم ، هنوز توسط شخصی در داخل پاسخ داده نشده است ، که مهمترین اصل در ضربه زدن یا عدم ضربه و نوع واکسن انتخاب شده است! اما بحث های زیادی در مورد انتخاب نمونه داخلی یا خارجی ، یک شرکت آمریکایی یا انگلیسی و … وجود دارد! آیا اخیراً این موضوع توسط نیویورک تایمز در ایالات متحده به چالش کشیده شده است؟ اینجا
بسیاری از مردم فکر می کنند این معلم مهندسی و مدیریت بحران چه س questionsالات ساده ای دارد و حتی یک دکتر هم نیست! آنها آنها را می دانند و به آنها پاسخ می دهند ، اما متأسفانه حتی تولیدکنندگان واکسن نیز پاسخ خود را به درستی نمی دانند و به مردم نگفته اند! شاید خوب نباشد که پاسخ آنها را هم از داخل و هم از بیرون بدانید! چند روز پیش در اخبار جهان بسیار محدود اعلام شده بود كه 90٪ واكسن چینی فقط 73٪ است و امروزه ، طبق مطالعات بالینی ، برزیلی ها آن را فقط 4.050٪ م effectiveثر اعلام می كنند؟ واکسنهای دیگر نیز کمی بیشتر یا کمتر هستند! دیروز در اخبار خارجی حتی با یک جمله دیدم که فقط افرادی که واکسینه می شوند ناقل می شوند ، که ذکر کردم! و از همه مهمتر ، گزارش های قابل توجه بسیاری وجود دارد که نشان می دهد بسیاری از کشورهایی که شروع به واکسیناسیون کرده اند اخیراً با نسخه های جدید ویروس از جمله ایالات متحده با ویروس جهش یافته 20C روبرو شده اند. -U ، انگلیس بزرگ با نوع VUI-202012/01 ، آفریقای جنوبی با نوع 501.V2 و نیجریه با نوع P681H و بسیاری دیگر به شکل ویروس جهش یافته یکسان ، که به گفته برخی از آنها واکسیناسیون این جهش ها ایجاد می شود! اینجا البته برای رسیدن به نتیجه گیری قطعی در مورد این موضوع خیلی زود است.
کتاب 7: مهندسی اعتبار سنجی پزشکان در واکسیناسیون
بله ، من مهندس هستم ، اما مدیریت ریسک و مدیریت بحران را نیز تدریس می کنم که اصول مشترک زیادی دارند. وقتی پزشکان ما علاقه ای به گشودن مقاله ندارند ، ببخشند یا نمی دانند و بیشتر در مورد مارک واکسن و خرید آن نگران هستند ، من باید اقداماتی انجام دهم و آنها را برای مردم کشورم ، خودم و خانواده ام و خواهران و برادرانش بیایید حداقل توضیحات علمی و اینکه این واکسن ها به تنهایی با ما چه خواهند کرد ، قبل از اینکه آن را بدهیم یا ندهیم ، بدانیم! شاید ملاک فرمایشات مقام معظم رهبری توجه به برخی از این س questionsالات فروتن و س questionsالات مشابه بود!
کتاب 8: مراقبت از حفظ اعتبار علمی
تاج ، با یا بدون واکسن ، داخلی یا خارجی ، خارجی به نام داخلی یا داخلی به نام خارجی! البته امیدوارم که بدون واکسن ، به فضل پروردگار متعال ، روزی مانند سایر بیماری ها کنترل شود ، اما امیدوارم که این درس برای همه دانشمندان در رأس باشد و عنان سالها باید تحمل کند. تحقیق ، آموزش و کسب دانش. بگذارید تا مراقبت ویژه از قلب و روح خود را به مقبره خالق احد برسانم ، و بگذارید این نعمت خدا را فقط برای رفاه مردم او ، به ویژه در مورد زندگی انسانها ، صرف کنیم. ما به عنوان یک پزشک ، مهندس یا محقق نباید آنچنان تحت شرایط محیطی قرار بگیریم که جریان های باد مسیر ابروهای علمی ما را تعیین کنند! بیایید با مردم خود صادق باشیم و حقیقت را بگوییم ، حتی اگر فکر کنیم که هیچ حرفی نمی توانیم بزنیم ، حداقل برای فریب خواهران و برادران هموطن خود ، دستور “پروفسور هنری لیو” را بخاطر بسپاریم ، بسیاری از چیزهای خوب و بد بستگی به نتایج شما
به یاد داشته باشید که ممکن است بعد از این دوره بسیار ثروتمند و مشهور شویم و حتی بیشتر مورد توجه واقع شویم ، اما اعتبار علمی خود را از دست می دهیم و اعتماد خود را در مقابل اعتماد و ایمان مردم و نگاه دردناک آنها در چهره ، معامله می کنیم. ما نمی توانیم زمان را با هیچ ثروتی جایگزین و پوشش دهیم.
کتاب 9: محل برخی از اعتبار علمی
من یک همکار دانشمندی دارم که درمورد همکاری سی ساله ام چیزهای زیادی از او آموختم ، در این مورد آنها مثال عالمانه ای را عنوان کردند که موضوع فرماندهی او بود: آیا پرندگان را ندیده اید که در گل و لای بپیچند و گل بر سر و صورت آنها بیفتد! آنها مقصر هستند ، در جای خود در بهشت ​​هیچ کس نمی تواند این کار را با آنها انجام دهد ، یعنی روی آنها خاک بریزد!
و درود بر او که از دستورالعمل پیروی می کند

* استاد نمونه در کشور مهندسی سازه ، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار پایداری و مدیریت بحران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا