سلامت و تندرستی

ضرورت آمادگی برای مواجهه با پیکهای بعدی کرونا / خطر عادی انگاری اوضاع و بازگشت به شرایط قبلی

بیست و پنجمین جلسه اردوگاه تهیه دارو و تجهیزات پزشکی صبح امروز با حضور وزیر بهداشت و اعضای اردو در سالن وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش مجله زنده خبری ، دکتر سعید نمکی در ابتدای جلسه که با حضور اعضای مرکز تهیه دارو و تجهیزات پزشکی برگزار شد ، ضمن تأکید بر ادامه پروتکل های بهداشتی در همه مراسم و مناسبت ها ، گفت: پروتکل های بهداشتی باید رعایت شود به طور جدی ، با دقت و به طور مداوم دنبال می شود ، عادی سازی در شرایطی که سیستم بهداشت و درمان هر کاری ممکن را برای کاهش فراوانی و مرگ و میر شبانه روزی انجام می دهد ، قطعاً ما را به شرایط خطرناک اپیدمی بیماری کرونا باز می گرداند.

به گفته وزارت بهداشت ، وی افزود: انجام تشریفات و مناسک با نقض اقدامات بهداشتی باعث بدبختی مضاعف ما خواهد شد ، به این معنا که همه این دستاوردهای درخشان در مدیریت بیماری ها و اپیدمی ها را به محراب می کشاند. .

وزیر بهداشت با اشاره به موفقیت نظام سلامت در تأمین داروی بهینه مورد نیاز افراد در سخت ترین شرایط ، گفت: بسیاری از این موفقیت ها نتیجه رویکرد مرکز مدیریت دارو و تجهیزات پزشکی است.

وی همچنین بر تولید محلی و با تکیه بر دانش دانشمندان محلی ، بر نقش موثر مرکز تهیه دارو و تجهیزات پزشکی در هماهنگی و مدیریت بخش داروها و تجهیزات پزشکی تأکید کرد.

علاوه بر این ، نمکی بر لزوم تسریع در استقرار تخت های بیمارستانی در دست ساخت و آمادگی سیستم بهداشت برای مواجهه با قله های بعدی تاج و تخصیص منابع مالی لازم برای این منظور تأکید کرد.

سپس دکتر محمدرضا شانزاز ، رئیس سازمان غذا و دارو ، گزارشی از تأمین و توزیع ارز داروها و تجهیزات پزشکی ، واردات مواد اولیه دارویی و وضعیت تولید داخلی را ارائه داد.

دکتر پیمان آشگی ، رئیس سازمان انتقال خون دولت ، نیز گزارشی در مورد تهیه ، تولید و توزیع کیت های غربالگری خون ارائه داد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا