استانی

ساخت دستگاه تولید «میکرونانوذرات دارویی» آغاز شد/ کشت زعفران ارگانیک و گندم با کودهای بیولوژیک

حمیدرضا حدیدی ماسوله ، در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های آژانس آنا ، در مورد چگونگی تأسیس ، مأموریت ها ، فعالیت ها ، دستاوردها و برنامه های مرکز مطالعات کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان توضیح داد که این مرکز در سال 1831 تاسیس شده است. انگور کشور است و تأسیس یک مرکز تحقیقاتی باعث فعالیت های علمی و پژوهشی در زمینه انگور و سایر گیاهان شده است.


بیشتر بخوانید:

شوک احیا برای نجات گردشگری تاج دار در زمان قرنطینه طلایی

برگزاری مسابقات رباتیک “سلاح های صنعتی” با دعوت صاحبان صنایع

آغاز تحقیقات در مورد 20 گونه گیاه دارویی در استان زنجان


وی با اعلام مأموریت های اصلی مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان ، خاطرنشان کرد: مأموریت اصلی این مرکز ایجاد زمینه لازم برای تحقیقات کشاورزی برای افزایش کشفیات جدید علمی از طریق افزایش همکاری بین اعضای هیئت علمی ، دانشجویان و سایر محققان است. . جامعه محققان ، کشاورزان و بهره برداران کشاورزی در این بخش.

دستاوردهای مرکز تحقیقات کشاورزی

در حال پرورش زعفران

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان در پاسخ به این سال که تاکنون چه فعالیت هایی در این مرکز انجام شده و چه دستاوردهایی دارد؟ وی گفت: با توجه به اهمیت گیاهان دارویی ، شرایط جدید آب و هوایی و کاهش منابع آبی موجود ، این مرکز یکی از اهداف خود را در زمینه گیاهان دارویی تعیین کرده است.

حدیدی ماسوله افزود: ما از طریق تحقیق در مورد محصولات زعفران و گل همیشه بهار همکاری نزدیکی با سایر مراکز تحقیقاتی برقرار کرده ایم و امسال زعفران و گندم ارگانیک با کودهای آلی در 10 هکتار از مزارع این مرکز تحقیقاتی کشت شد ؛ “اولین برداشت انگور جمع آوری شد در پنج هکتار از زمینه های تحقیقاتی.

وی درباره تعامل م institutionsسسات و سازمان ها با مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان به آنا گفت: اخیراً همکاری با سازمان تحقیقات کشاورزی در شهر تاکستان در زمینه معرفی انواع جدید بادام را آغاز کرده ایم.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه آزاد کشاورزی واحد تاکستان ادامه داد: بادام یکی از درختانی است که اگرچه با شرایط آب و هوایی استان های تاکان و قزوین بسیار سازگار است اما گیاهی با رشد سریع است و نتایج اقتصادی خوبی به کشاورزان می دهد.

نگارش چندین پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا در مرکز تحقیقات کشاورزی

حدیدی ماسوله توضیح داد: با توجه به اقبال در بازارهای جهانی محصولات ارگانیک ، مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان به دنبال اخذ تأییدیه های لازم برای محصولات ارگانیک با تهیه تجهیزات لازم است.

وی با بیان اینکه تاکنون چندین رساله کارشناسی ارشد و دکتری در مرکز تحقیقات کشاورزی واحد تاکستان تعریف و تکمیل شده است ، با اشاره به فعالیت های مترقی این مرکز گفت: مرکز تحقیقات کشاورزی در 13 سال گذشته فراز و نشیب های بسیاری داشته است زندگی

فواید “مایعات فوق بحرانی” در ریز ذرات دارو چیست؟

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه اسلامی اکستان در تاکستان افزود: با تعریف ماموریت های جدید در زمینه گیاهان دارویی ، محصولات ارگانیک ، استخراج مواد فعال گیاهان دارویی ، بازاریابی جدید ، اقبال جامعه و کارکنان این گروه از گیاهان و زمینه های صادرات این محصولات اجازه دهید ما در راستای رسالت ذاتی خود بیشتر و بیشتر موفق شویم.

حدیدی ماسوله ادامه داد: به همین منظور ، مرکز تحقیقات کشاورزی با استفاده از روش “مایع فوق بحرانی” برای استخراج مواد فعال از گیاهان دارویی ، معطر و تولید داروهایی با اندازه مناسب و توزیع در کنسرسیوم دارویی ، دستگاهی را برای تولید ریز ذرات دارویی طراحی و تولید می کند. دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد کرد که با موافقت اکثریت اعضا تصویب شود و بنابراین کلید تولید آن زده شد.

وی در مورد “مایع فوق بحرانی” و خواص آن به آنا گفت: “مایع فوق بحرانی” به هر ماده ای گفته می شود که بالاتر از فشار و دما در نقطه بحرانی باشد. هنگامی که فازهای گاز و مایع با یکدیگر تفاوتی ندارند. این نوع مایعات می توانند بین جامدات مانند گازها پراکنده شوند و یا موادی را حل کنند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه آزاد کشاورزی تاکستان گفت: در نزدیکی نقطه بحرانی ، هرگونه تغییر کوچک در فشار یا دما باعث تغییر چگالی زیادی می شود. مایعات فوق بحرانی برای جایگزینی حلالهای آلی در فرآیندهای صنعتی و آزمایشگاهی بسیار مناسب هستند.

حدیدی ماسول پرکاربردترین مایعات فوق بحرانی ، دی اکسید کربن و آب را ذکر کرد که در کافئین سازی و تولید انرژی (نیروگاه ها) استفاده می شود.

وی تأکید کرد: در این راستا امیدواریم حمایت مدیران سازمان مرکزی را که همیشه موجب ارتقا دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان هستند ، داشته باشیم.

انتهای پیام / 4078/4062 /

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا