ورزش و نشاط

آرزوهای دست نیافتنی – مجله زنده خبری

زاوش محمدی: روزی که سعید مولای نفس نفس زد و گفت: “می خواهم از ایران خارج شوم تا یک مدال المپیک را بدست آورم.” بسیاری از آنها روزهایی را برنامه ریزی کرده بودند که سرابی بیش نخواهد بود. نمایش مصنوعی رسانه های خارجی و بال دادن به رویاهایی که می تواند توسط ایران حاصل شود ، پروانه ها و ورزشکارانی مانند او را منفجر کرد. پرواز کرد و آنها پریدند ، اما کجا؟ چه مدت مولی ، کیمیا علیزاده یا بسیاری دیگر ایران را ترک کرده اند؟ در این مدت چه خبر مثبتی از آخوند به غیر از شکست شنیده شد؟ کیمیا چطور؟ بعد از آن نامه ، که مشخصاً توسط او ننوشته است و کیست که از زندگی ورزشی او بعد از یک سری شایعات اطلاع دارد؟

او همچنین به تصور خودش برای زندگی و بازی در فضای باز رفت و المپیک را تحت لوای کشور دیگری قرار داد. کدام المپیک؟ درست است که تاج و مشکلی که برای مردم جهان به وجود آمد همه چیز را از بین برد ، اما آرزوهایی که سعید ، کیمیا و دیگران داشتند. آنها به جای دیگری می گشتند ، از اینجا می توان آنها را درک کرد. پناهندگی برای ورزشکاران یک مسئله پیچیده است. برخی از آنها با وجود موفقیت ناچیز وطن خود را ترک کردند و پس از پناهندگی نتوانستند جایگاه قابل قبولی بگیرند و سرانجام با یک تصمیم اشتباه زندگی ورزشی خود را سوزاندند. بررسی وضعیت ورزشکارانی که به وطن و ملت خود پشت کرده اند ، نشان می دهد که این مسیر به جایی نمی رسد که عاقبت خوبی نداشته باشد.بسیاری از ورزشکارانی که پس از این جدایی ایران را ترک کرده اند ، هرگز در مسیر موفقیت نبوده اند و ورزشکار هستند. . که دیگر هیچکس حتی نام آنها را نمی داند!

گفت مولای
از زمان رفتن وی ، چیزی جز شکست در کارنامه وی ثبت نشده است. ویزر و همرزمانش در سالن زیر گوش او زمزمه های زیادی کردند و قول دادند که جلوی چشمان او برای کشور اروپایی بازی کنند ، اما در نهایت چه اتفاقی افتاد؟ عبور از پرچم مغولستان و ناکامی پس از شکست. مالایی در ماه دسامبر در مسابقات مسترز چین شرکت کرد و در اولین مسابقه خود به حریف ایتالیایی باخت و حذف شد. وی همچنین پس از یک ضربه فنی مقابل رقیب کمتر شناخته شده اش از اتریش و حذف از رقابت ، به شکست های خود ادامه داد ، این بار در دوره کارشناسی ارشد دوحه در جودو قطر. عالی ورزش علیه ایران شهادت داد که پس از ترک ایران روزهای خوبی را پشت سر نگذاشته است.

شیمی علیزاده
شاید اگر او الان در ایران بود برای المپیک آماده می شد. او این روزها در اروپا است. ابتدا به آلمان رفت و سپس شایعه شد که برای هلندی ها می جنگد. هنوز کاملاً مشخص نیست که آیا او می تواند برای یک کشور جدید بجنگد یا خیر. طبق قانون فدراسیون جهانی تکواندو ، یک ورزشکار می تواند پس از سه سال جنگ برای کشور خودش برای یک کشور جدید بجنگد. علیزاده در قسمت تیمی مسابقات قهرمانی جهان که در سپتامبر 1998 میزبان چین بود ، برای ایران رقابت می کند. البته با حمایت فدراسیون جهانی تکواندو برای ورزشکاران پناهنده ، اگر آن تکواندوکار پناهنده شود ، می تواند شرکت کند. در المپیک توکیو زیر پرچم فدراسیون جهانی تکواندو. این هم به شرطی که علیزاده آسیب نبیند و از نظر فنی بتواند او را به نبرد بکشاند. اما خبر زیادی از شیمی نیست ، چه او حرفه ای تمرین کند یا نه و …

محمد راشنونگاد
او خیلی زود در جودو مشهور شد و در اولین حضور خود در آسیا مدال نقره گرفت. با این حال ، بسیاری از مشکلات پیش آمده برای وی باعث شد تا مدال خود را بفروشد. در سال 1996 ، او با تیم ملی به هلند رفت و هیچ کس نمی دانست بلیط وی یک طرفه است و راسنونژاد به ایران برنخواهد گشت ، وی در طول مسابقه به قصد خرید از هتل خارج شد و دیگر برنگشت. محمدرضا رودکی سرمربی وقت تیم ملی تلاش زیادی کرد تا او را در هلند پیدا کند اما موفق نشد.

راسنونژاد بلافاصله پس از این حادثه درخواست پناهندگی داد و بیش از یک سال طول کشید تا آموزش خود را با یکی از تیم های باشگاه آغاز کند. وی همچنین چندین بار با تیم ملی هلند تمرین کرد و در اولین تورنمنت خود ، اوپن بلژیک ، مدال برنز گرفت. او در ابتدا ادعا می کرد که برای المپیک توکیو آماده می شود ، اما تا به امروز این ادعا برآورده نشده است. ای

پوریا جلالی پور
یکی از ورزشکاران پارالمپیک ایرانی که برای گرفتن سهمیه به هلند رفت و دیگر به ایران برنگشت ، در این مسابقات جلالی پور در تیم مردان به مدال طلا دست یافت. با این حال او پس از بازی با تیم به ایران برنگشت تا شایعات پناهنده شدن خود را بشنود. سرانجام ، این ورزشکار روز چهارشنبه ، 13 ژوئن اعلام کرد که در کانادا است و منتظر نهایی شدن مسئله مهاجرت خود به ایالات متحده است. مشخص نیست مهاجرت به کجا پایان یافته است. آیا کسی می داند جلالی پور اکنون چه کاری انجام می دهد؟

دوستت دارم
سرلک یکی دیگر از جودوکاران ایرانی بود که در سال 2011 عازم آلمان شد و پناهنده شد. البته او در مسابقات بین المللی موفقیت زیادی کسب نکرد و بدون رسیدن به اتفاق خاصی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

سامان طهماسبی
سامان طهماسبی نیز یکی از افرادی بود که برای جنگیدن برای تیم ملی این کشور به آذربایجان پناه برد. آوردن. با این حال ، بازی های المپیک لندن در سال 2016 پایان سفر او بود. طهماسبی پس از قبول باخت در دور نخست ، بار دیگر با حبیب الله اهلگی روبرو شد و به این کشتی گیر ایرانی باخت و از مبارزه با رابطه قطع شده خداحافظی کرد. پس از این وقایع ، سامان به طرز عجیبی از تصمیمی که گرفته ابراز تأسف کرد ، اما همه می دانستند که این حسرت برای او چندان مفید نخواهد بود.

آیا این ورزشکاران را می شناسید؟
در سالهای اخیر ، بسیاری از ورزشکاران به کشورهای مختلف پناهنده شده اند ، اما اکنون هیچ اسمی از آنها وجود ندارد و بسیاری اصلا آنها را نمی شناسند ، از جمله این افراد می توان به حسین ابراهیمی ، عضو سابق تیم ملی شمشیربازی اشاره کرد که به فرانسه رفته است. او پناهنده شد.
مینا علیزاده ، عضو سابق تیم ملی قایقرانی نیز پس از رقابت در آلمان ماند و دیگر به ایران برنگشت. پیام مرادی کاراته کای از تیم صدرا زیرآب که برای شرکت در یک تورنمنت به فرانسه رفته بود ، با آن تیم به ایران بازگشت و تصمیم گرفت در فرانسه بماند.

ورزش های دیگر
آلش مرادی در شطرنج ، پوریا پورابراهیم و محمود زاوی به عنوان ناجی ، شروین پاکدل و سعید فضلولی در قایقرانی دیگر ورزشکارانی هستند که به کشور دیگری رفته اند و از زمان ترک ایران تاکنون چنین موفقیتی کسب نکرده اند.
آیا فضای وطن به آنها ضربه زده است؟
بسیاری از کسانی که مهاجرت کرده اند هرگز از کاری که انجام داده اند پشیمان نیستند ، اما بسیاری به ویژه کسانی که افراد مشهور و مشهوری هستند از بازگشت به مصاحبه ها صحبت کرده اند. جایگاه مسئولان ورزش در کشور در این زمینه همیشه مثبت بوده است ، به ویژه رضا صالحی امیری که بارها گفته است درهای ورزش کشور به روی آنها باز است و در صورت فراهم شدن شرایط می توانند به ایران بازگردند. این سفرها زیاد است ، اما بدون شک اکنون اگر از همه کسانی که رفته اند ، سال کنید ، شاید آنها روی شانه های خود احساس ترحم می کنند. شاید درآمد آنها در غربت بیش از آنچه در ایران به دست آوردند باشد ، اما آنها چیزهای دیگری را از دست داده اند که با هیچ پولی به دست نمی آید!

بیشتر بخوانید:

پنالتی فولاد خوزستان اشتباه بود

اعلامیه رسمی محرومیت مهدی طارمی

سقوط استقلال در آسیا و جهان

256 251

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا