استانی

نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان خوزستان در آبادان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار آنلاین از آبادان ، مدیرکل بهزیستی استان خوزستان در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد ؛ وی گفت: در پاسخ به لزوم نظارت بر درمان معتادان و توانمندسازی اقتصادی ، اجتماعی ، روانی و فرهنگی ، اولین مرکز جامع درمان و توان بخشی اعتیاد در خوزستان ایجاد شده است.

غلامرضا صدیقراد با بیان اینکه مدت زمان درمان و توان بخشی معتادان در این مرکز یک سال است ، افزود: در کل مرکز درمان و توان بخشی معتادان در اروند با کارگاه های بلوک بافی ، قالی بافی و برق صنعتی ظرفیت 60 نفر وجود دارد. بیمه شده

وی تصریح کرد: 3 میلیارد حجم وام از بخش خصوصی و رفاهی برای ساخت و بهره برداری از این مرکز با مساحت 4،036 متر مربع و 913 متر مربع هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان با اشاره به پرداخت 50 میلیون تومان از 4 درصد تسهیلات به افراد توانبخشی و آموزش دیده از این مرکز یادآور شد: همچنین در کارگاه هایی که 50 میلیون تومان تسهیلات در اختیار کارفرمایان قرار می گیرد این افراد را جذب کنید.

سدیک راد گفت: قبلاً درمان معتادان بدون توجه به نوع مصرف و علت اعتیاد آنها انجام می شد و از روشی برای درمان استفاده می شد که از پنج تا 10 درصد موفقیت آمیز بود ، اما با ایجاد این مراکز و موارد دیگر درمان تخصصی ، معتاد بسته به ماده مورد استفاده و درمان با کمک خانواده ، پزشک ، روانشناس ، دستیار و مدیر مرکز ، این روش میزان موفقیت و بهبودی معتادان را تا 40٪ افزایش می دهد.

48

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا