عمومی

سی نهمین جشنواره فیلم فجر با کمی تفاوت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله زنده خبری ،
“سید محمدمهدی طباطبایی نژاد” در گفت و گو با شهرفرنگ با بیان اینکه آثار منتخب از 12 بهمن ماه سال جاری در 69 سینمای تهران به نمایش درمی آیند گفت: 16 فیلم سینمایی امسال در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در می آیند.
وی گفت: 3 روز پس از نمایش فیلم در تهران ، یعنی از تاریخ 6 فوریه 2010 ، هر 16 فیلم در 30 مرکز استان و 5 منطقه آزاد به نمایش در می آیند.

دبیر جشنواره فیلم فجر افزود: تمام 16 فیلم از قسمت سیمرغ سودا در 35 شهر به نمایش درمی آید.

وی گفت: این فیلم ها هر روز به ترتیب در ساعت های 14 ، 16 و 18 در 3 قسمت به نمایش در می آیند و برنامه سینماهای مردان نیز شنبه 2 فوریه منتشر می شود.
دبیر جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه پروتکل های بهداشتی به طور کامل رعایت می شود افزود: سینماها طبق دستورالعمل های بهداشتی و با ظرفیت 30 درصد و مسافت مشخص در سینما حضور خواهند داشت.
وی قیمت بلیط سینما جشنواره در سینماهای محبوب را از 20 تا 30 هزار تن اعلام کرد و گفت: تماشاگران کنار هم نمی نشینند و فاصله رعایت می شود.
طباطبایی نژاد افزود: سیمرغ بلورین نیز توسط مردم و از طریق سیستم انتخاب می شود. رأی دادن به نامزدهای سیمرغ بلورین از دیدگاه بینندگان از طریق پیام کوتاه است.
دبیر جشنواره فیلم فجر درباره تلاش داوران برای ارائه فیلم منتخب صحبت کرد و افزود: برنامه پخش فیلم برای نمایش بسته نمی شود بلکه برای جشنواره و انتخاب بهترین فیلم دیده می شود. تصمیمات بر اساس درام نیست و شایسته سیمور است.

دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت: می توان نتیجه گرفت که هر 16 فیلمی که به بخش «سیمرغ سودا» رسیده اند حداقل یک رشته سیمرغ دریافت می کنند.

طباطبایی نژاد گفت: داوران به این نتیجه رسیدند که این فیلم ها حداقل در یک زمینه شایسته سیمور هستند.

سید محمد مهدی طباطبایی نژاد گفت: در سیمرغ سودا امسال 7 فیلم در برنامه فیلم اول گنجانده شده است. بحث های مختلفی درباره انتخاب فیلم ها صورت گرفت و در آخرین مرحله پنج یا شش فیلم دیگر دوباره رای گیری کردند ، اما آنها نتوانستند یک رای قاطع (پنج رأی) را به دست آورند.

طباطبایی نژاد درباره مدیریت سی و نهمین جشنواره گفت: من ترجیح می دهم به جای تغییر جشنواره ، این دوره طبق معمول برگزار شود و از تجربیات سال های گذشته استفاده خواهم کرد. این جشنواره مانند گذشته نامحدود نخواهد بود.

وی گفت: “یک ساعت پس از هر غربالگری جلسه پرسش و پاسخ برگزار می شود.”

دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت: مراسم اختتامیه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در بیست و دومین باخمان در برج میلاد تهران برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا