عمومی

فوتبالیست‌هایی که جوانمرگ شدند + تصاویر

خبر درگذشت مهرداد میناوند برای طرفداران فوتبال اتفاقی غیرمنتظره و تکان دهنده بود. کرونا این بار یکی از محبوب ترین و مشهورترین فوتبالیست های ایران را گرفتار کرده بود و سرانجام ستاره سابق تیم ملی ایران در معرض این بیماری قرار گرفت. زندگی میناوند زمانی که او فقط 45 سال داشت به پایان رسید و انتظار نمی رفت که خیلی زود خداحافظی کند.

به گزارش مجله زنده خبری ، روزنامه فرهیختگان در ادامه می نویسد: “پیش از این نمونه های زیادی در ایران وجود داشت که می توان از افرادی مانند سیروس کایهاران ، هادی نوروزی و مهرداد اولادی نام برد.” ورزش های جهانی قبلاً شاهد از دست دادن بازیکنان معروف یا ستاره هایی بوده اند که تازه بازنشسته شده اند یا هنوز مشغول بازی هستند. یکی از مشهورترین نمونه های اخیر کوبه برایانت ، اسطوره بسکتبال آمریکایی بود که سال گذشته در هلی کوپتر شخصی درگذشت یا خوزه آنتونیو ریز ، اسپانیایی که در حالی که فقط 35 سال داشت در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داد. در ادامه به بازیکنانی خواهیم پرداخت که در سنین جوانی از زندگی خداحافظی کرده اند.

مارک وینوفو (کامرون)

در سال 2003 ، در جریان جام کنفدراسیون ها ، یک اتفاق غم انگیز رخ داد که فوتبال جهان را تحت تأثیر قرار داد. مارک ووین فو بازیکن کامرونی در دقیقه 72 بازی تیمش مقابل کلمبیا در ورزشگاه فرانسه در جرلند فرانسه ناگهان روی زمین افتاد و دچار حمله قلبی شد. هواداران و تماشاگران از دیدن چنین صحنه دردناکی شوکه شدند و تیم پزشکی برای احیای او به میدان شتافتند. تلاش 45 دقیقه ای آنها برای بازگرداندن هافبک به تیم ملی بی فایده بود و او سرانجام در زمین فوتبال جان خود را از دست داد. این حادثه به یکی از بدترین تصاویر تاریخ فوتبال تبدیل شد و سپس فیفا قبل از عقد قرارداد با باشگاه ها ، مقررات سختگیرانه ای را برای آزمایش قلب بازیکنان و بررسی سوابق پزشکی آنها وضع کرد تا از بروز چنین فجایعی جلوگیری کند. طبق گفته پزشکان ، فو بیماری های قبلی داشت و مرگ او یک علت طبیعی بود. ظاهراً مشکلی در قلب این بازیکن وجود داشت که فقط با معاینات و آزمایشات پیشرفته قابل شناسایی بود و به همین دلیل آزمایشات پزشکی باشگاه های فوتبال سپس با موارد بیشتر و با دقت بیشتری انجام می شود.

خوزه آنتونیو ریس (اسپانیا)

ستاره سابق آرسنال ، رئال مادرید و سویا سال گذشته هنگام بازگشت از تمرین در یک سانحه رانندگی درگذشت. ریز که یکی از اعضای تیم ملی اسپانیا نیز بود و یکی از باتجربه ترین و مشهورترین بازیکنان اسپانیا بود ، هنگام بازگشت از تمرین با تیم Extremadura ، به همراه دو همراهش تصادف کرد و برخورد به حدی بود که ماشین حمل آنها سوخته شد. لاستیک های پر سرعت و پهن دلیل اصلی حادثه ای بود که در دهه گذشته یکی از مشهورترین فوتبالیست های اسپانیایی جان خود را از دست داد. ریز در سال 1999 به سویا پیوست و بازی در این باشگاه را آغاز کرد و پس از آن در باشگاه های بزرگی مانند آرسنال ، اتلتیکو مادرید ، رئال مادرید ، بنفیکا و اسپانیول بازی کرد. وی همچنین 21 بازی برای تیم ملی اسپانیا انجام داده و 4 گل نیز برای این تیم به ثمر رسانده است.

دیوید کوپر (اسکاتلند)

یکی از مشهورترین فوتبالیست های اسکاتلند در سال 1995 هنگامی که فقط 39 سال داشت درگذشت. هواداران فوتبال در این کشور به سختی می توانستند مرگ او را باور کنند و انتظار نداشتند که او در چنین جوانی بمیرد. بسیاری کوپر را در کنار ستاره هایی مانند دنیس لاو و کنی دالگلیش ، یکی از با استعدادترین و بهترین ستاره های تاریخ فوتبال اسکاتلند می دانند و معتقدند که او آنچه را که شایسته او بود به دست نیاورد. بازیکنی که وقتی توپ را در اختیار دارد می تواند حرکت بعدی خود را پیش بینی کند. دریبل های دیدنی و جذاب او که معمولاً از جلوی چندین بازیکن مقابلش به راحتی عبور می کند ، هنوز هم در ذهن هوادارانش باقی مانده است. وی 22 بازی برای تیم ملی کشورش انجام داد و پس از ابتلا به تومور بدخیم مغزی در بیمارستان گلاسگو درگذشت.

آنتونیو پوئرتا (اسپانیا)

در آگوست 2007 ، در جریان دیدار سویا و ختافه در لالیگا ، اتفاق تلخ دیگری در دنیای فوتبال رخ داد. وینگر جوان 22 ساله سویا در طول بازی دو بار تعادل خود را از دست داد و بدون برخورد به کسی روی زمین افتاد. مشخص بود که این بازیکن جوان و ملی پوش شرایط مطلوبی برای ادامه بازی ندارد و سرانجام تعویض شد. بدیهی است که این اتفاق چندین بار قبل و در طول تمرینات تیم برای پوئرتا رخ داده است ، اما توجه زیادی به او نمی شود. این بار اما اوضاع بدتر شده است. او دوباره در رختکن به زمین افتاد و این بار کادر پزشکی تیم تلاش برای احیای او را آغاز کردند. پورتا به سرعت به بیمارستان منتقل شد اما به کما رفت و خبر مرگ وی چند روز بعد طرفداران سویا را شوکه کرد. علت مرگ ایست قلبی بود که به نظر می رسد اکنون در بین ورزشکاران بیشتر دیده شده است. بازیکنانی مانند دلا رد و ایکر کاسیاس همین مشکل را تجربه کردند اما خوش شانس بودند که به موقع به مشکل خود پی بردند و از مرگ جلوگیری کردند.

هواداران گل زیبا پورتا را در دقیقه 100 نیمه نهایی جام یوفا 2005-2005 برابر شالکه در دقیقه 100 به ثمر رساندند که منجر به فینالیست شدن تیم وی شد.

شیخ تیوت (ساحل عاج)

هافبک آفریقایی نیز یکی از بازیکنان مشهوری است که در جریان فوتبال جان خود را از دست داد و نام او در ذهن هواداران فوتبال باقی مانده است. تیوته از سال 2005 برای آندرلخت بلژیک شروع به بازی کرد ، اما در نیوکاسل نام خود را به ثبت رساند و از سال 2010 تا 2017 در 156 بازی برای این تیم به میدان رفت. قبل از پیوستن به نیوکاسل ، او همچنین در لیگ هلند بازی می کرد و در سال 2008 قهرمان لیگ شد. با توئنته. وی در سال 2015 با تیم ملی کشورش قهرمان جام ملت های آفریقا شد و همچنین دو فصل را در جام جهانی با تیم ستاره آفریقا گذراند. پس از رد چندین بار پیشنهادات مختلف تیم های مشهور انگلیسی ، تیوته در سال 2017 عازم چین شد تا در بخش اول این کشور در پکن اینترپرایز بازی کند. جایی که وی سرانجام در یکی از تمرینات تیم جان خود را از دست داد و دچار حمله قلبی شد. رافا بنیتز ، رئیس سابق نیوکاسل گفت: “تمام مدت زمانی که من او را می شناختم ، او همیشه مانند یک بازیکن حرفه ای رفتار می کرد و بالاتر از همه او مرد بزرگی بود. “از دست دادن آن برای همه ما دشوار خواهد بود.”

فرناندو ریکسن (هلند)

هافبک راست و هافبک هلندی که در 19 سال حضور در زمین با تیم های خود جوایز زیادی کسب کرده است. او به همراه گلاسگو رنجرز دو عنوان قهرمانی در لیگ ، دو جام حذفی و سه جام اسکاتلند به دست آورد و همچنین در هلند عملکرد خوبی داشت. ریکسون همچنین بین سالهای 2000 تا 2003 12 بازی برای لاله های نارنجی انجام داده است.

ریکسون در 18 سپتامبر 2019 ، در حالی که فقط 43 سال داشت ، به دلیل بیماری نورون حرکتی درگذشت. در این بیماری ، سلول های عصبی با ارسال سیگنال های الکتریکی به عضلات بدن ، عملکرد طبیعی آنها را مختل می کند. استیون هاپکینز فیزیکدان مشهور نیز به نوعی از این بیماری مبتلا بود ، اما سال ها توانست با آن مقابله کند. رنجرز و هواداران سلتیک در گلاسکو در مراسم خاکسپاری وی شرکت کردند و به او ادای احترام کردند.

سرعت گری (ولز)

گری اسپید در آن زمان یکی از مشهورترین فوتبالیست های ولز بود که به ضربات ضربات سر قدرتمند شهرت داشت ، اما در سال 2011 همسرش وی را در گاراژ خانه اش آویزان یافت. اسپید در 42 سالگی خودکشی کرد و برای هواداران تیم ملی ولز شگفت انگیز بود. بازیکنی که سالها آنها را خوشحال کرده بود اکنون به دلیل افسردگی خودکشی می کرد. اسپید حتی قبل از تصاحب شفیلد یونایتد در فصل 10-10 2011 بازوبند کاپیتانی تیم ملی را به دست داشت و یکی از چهره های با نفوذ تیم در دهه های 1990 و 2000 بود. او بین سالهای 1990 تا 2004 85 بار پیراهن تیم ملی ولز را به تن کرد و در آن زمان رکورددار بود. وی همچنین قبل از اینکه دیوید جیمز این رکورد را بشکند ، با رکورد 535 بازی بهترین رکورد را در لیگ برتر انگلیس داشته است. بازیکنی باهوش و قدرت رهبری بالا که سرانجام تصمیم گرفت در 42 سالگی به زندگی خود پایان دهد و آن را عملی کند.

پسران باسبی (انگلیس)

یکی از فاجعه بارترین اتفاقات تاریخ فوتبال جهان سقوط هواپیمای حامل بازیکنان منچستر یونایتد در سال 1958 بود. هواپیمای حامل بازیکنان خانگی که از بازی مقابل ستاره سرخ بلگراد به خانه بازگشتند ، مجبور شد در راه سوخت گیری به مونیخ برود. در پایان ، یک حادثه در فرودگاه شهر منجر به کشته شدن 23 نفر شد که هشت نفر آنها بازیکن تیم بودند. این تیم به پسران باسبی (سر مت باسبی ، سرمربی وقت تیم) معروف بود و سالها نمی توانست به روزهای اوج خود بازگردد. یازده سال بعد یونایتد به شهرت رسید و قهرمان اروپا شد.

آندرس اسکوبار (کلمبیا)

یکی از معروف ترین مرگ های فوتبالیست ها که بسیار عجیب و غیرمنتظره بود. اسکوبار در جام جهانی 1994 برای تیم ملی کلمبیا بازی کرد و یک گل به خودی زد تا تیم ملی کشورش حذف شود. پس از بازگشت وی به کلمبیا ، بزودی خبر ترور وی منتشر و همه را شوکه کرد. جسد بی جان وی در پارکینگ با شش گلوله به سمت وی ​​پیدا شد. دو نفر از اعضای مافیای کشور به اشتباه برای این منظور او را کشتند. مدافع تیم ملی هنگام مرگ تنها 27 سال داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا