بین المللی

ترکیه و آلمان در حوزه‌های امنیتی و نظامی همکاری می‌کنند

به گزارش گروه بین الملل فارس ، هالوسی آکار وزیر دفاع ترکیه که به برلین سفر کرده بود ، جزئیات دیدار خود با همتای آلمانی آنهگرت کرامپ-کارنباوئر امروز (چهارشنبه) را ارائه داد.

به گزارش دیلی صباح ، آکار گفت که طی این جلسه دو ساعته ، وی با کارنباوئر توافق کرد که ترکیه و آلمان طی روزهای آینده “گام های مهمی” در زمینه همکاری های امنیتی و نظامی بردارند.

وی با بیان اینکه دیدار با همتای آلمانی خود “سازنده” است ، گفت: “ما امیدواریم که همکاری فعلی ما در آینده نزدیک تأثیر مثبتی داشته باشد.” “من معتقدم که ما می توانیم در چارچوب تعیین شده در دیدار رئیس جمهور (اردوغان) و صدراعظم مرکل همکاری مثبت و سازنده تری داشته باشیم.”

بر اساس این گزارش ، وزیر دفاع ترکیه همچنین تأکید کرد که آنکارا به متحدان خود در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) متعهد است و تاکنون تمام مسئولیت های خود را انجام داده است.

وزیر دفاع آلمان همچنین بیانیه ای در مورد دیدار با همتای ترک خود صادر کرد و این نشست را “ویژه” خواند و گفت: “ادامه سلسله بحث ها حیاتی است.” باید از احیای مجدد در مدیترانه جلوگیری شود.

کارناوبوئر با ابراز امیدواری برای گفتگو بین ترکیه و یونان و سایر کشورهایی که درگیر تنش در دریای مدیترانه شرقی هستند ، گفت: “من آلمان را به عنوان یک واسطه می بینم … هر دو کشور (ترکیه و آلمان) علاقه مشترک به ثبات جنوب شرقی ناتو دارند. “آنکارا یک شریک نزدیک و قابل اعتماد است که به طور قابل توجهی به امنیت اروپا کمک می کند.”

به گفته دیلی صباح ، وی همچنین گفت که در دیدار خود با آکار در مورد مشکلات امنیتی در دریای سیاه ، عراق و بحران لیبی صحبت کرده است.

دولت ائتلاف ملی لیبی و دولت لیبی شرقی (به رهبری خلیفه حفتر) چندین سال است که برای دستیابی به قدرت در این کشور می جنگند. آنها پس از یک سال نبرد شدید که منجر به پیشروی دولت وفاق به پایتخت ، طرابلس شد ، در اوت گذشته آتش بس اعلام کردند.

ترکیه از حامیان دولت وحدت ملی لیبی است. دولتی که توسط سازمان ملل متحد به عنوان یک دولت قانونی شناخته شده است.

پیش از این وزیر دفاع ترکیه در واکنش به اظهارات تهدیدآمیز هفتار علیه سربازان ترکیه در لیبی ، گفته بود که اگر به نیروهای حفتر حمله شود ، نیروهای حفر جایی برای فرار پیدا نمی کنند. (اطلاعات بیشتر)

انتهای پیام / متر


دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا