سلامت و تندرستی

بزرگترین شرکتهای دارویی جهان برای بیماری همه گیر بعدی آماده نیستند

به گفته شاف ، بنیاد دسترسی به دارو ، یک سازمان غیرانتفاعی در هلند ، در گزارشی مستقل شیوع ویروس Nipah در چین را با میزان مرگ و میر تا 75 درصد به عنوان یک خطر بالقوه برای اپیدمی بعدی برجسته کرد. داروخانه هایی که در حال حاضر روی Covid-19 تمرکز دارند آماده مقابله با آن نیستند.

گاردین به نقل از مدیر اجرایی بنیاد دسترسی به داروها گفت: “ویروس یکی دیگر از بیماری های عفونی در حال ظهور است که می تواند نگران کننده باشد و اپیدمی بعدی می تواند عفونت مقاوم به دارو باشد.”

این ویروس نادر است و توسط خفاش های میوه خوار منتشر می شود که می تواند علائمی شبیه به آنفولانزا ایجاد کرده و به مغز آسیب برساند. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، این ویروس ممکن است با التهاب مغز نیز همراه باشد.

در سال 2018 شیوع ویروس در ایالت کرالای هند منجر به کشته شدن 17 نفر شد. در آن زمان کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی به دلیل شیوع ویروس واردات میوه و سبزیجات منجمد و فرآوری شده از این کشور را ممنوع کردند.

به گزارش شفاف به نقل از گاردین ، ​​گزارش دستیابی به شاخص پزشکی در سال 2021 اقدامات 20 شرکت دارویی پیشرو در جهان برای دسترسی بیشتر به داروها ، واکسن ها و روش های تشخیصی را بررسی می کند. این مطالعه نشان داد که تحقیقات در مورد بیماری Covid-19 در سال گذشته افزایش یافته است ، اما به سایر اپیدمی های خطرناک پرداخته نشده است.

طبق گزارش دو ساله بنیاد ، این یکی از 10 بیماری عفونی از بین 16 بیماری است که توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان بزرگترین تهدید برای سلامت عمومی ذکر شده است ، اما آنها پروژه ای در خط تولید شرکت های دارویی جهانی در نظر گرفته نشده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا