اقتصادی

اعلام آمادگی ۱۶ سرمایه‌گذار داخلی برای احداث نیروگاه در کشور

مدیرعامل TPP با تأکید بر اینکه 8.5 میلیارد یورو در تولید برق دولت سرمایه گذاری شده است ، گفت: تا پایان این دولت 20 هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه کشور اضافه می شود.

به گزارش مجله زنده خبری ، محسن طرزطلب در حاشیه آغاز عملیات اجرایی آماده سازی سایت نیروگاه ترکیبی ملایر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سالانه به طور متوسط ​​2500 مگاوات نیروگاه جدید در این دولت وارد مدار شده است ، افزود: در حال حاضر ، ظرفیت کل اندازه نیروگاه های کشور به 86000 مگاوات رسیده است که 68000 مگاوات آن به نیروگاه های حرارتی متصل است.

وی با اشاره به آمادگی 16 سرمایه گذار برای ساخت نیروگاه در مناطق مختلف کشور گفت: از نظر فناوری ، طراحی و ساخت نیروگاه ها ، کشور ظرفیت کامل دارد و مشکل فعلی ما در زمینه تولید برق منابع مالی. “

طرزطلب با اشاره به اینکه نیروگاه ترکیبی ملایر یکی از واحدهای مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست است ، ادامه داد: میزان مصرف آب در این نیروگاه بسیار کم است ، بنابراین واحد گاز نیروگاه به هیچ وجه آب مصرف نمی کند.

مدیرعامل شرکت گرما افزود: میزان مصرف آب در بخش بخار نیروگاه سه لیتر در ثانیه است و در صورت محدود بودن منابع آب ، همین مقدار اندک را از طریق فاضلاب شهر ملایر تأمین خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا