ورزش و نشاط

ادبیات برخی مربیان زننده است/ مشکل بی‌احترامی‌ها هواداران نیستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

امیر حاج حاج رضایی در گفتگو با خبرنگار آنلاین در مورد کیفیت مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: فکر می کنم همه چیز زیر است تابش – تشعشع ویروس کرونا در معرض قرار می گیرد. ما شاهد روزهای بسیار سخت و دردناکی هستیم که از نظر روحی و روانی با آنها دست و پنجه نرم می کنیم.

این کارشناس فوتبال ایران افزود: واقعیت این است که فوتبال در این روزهای بسیار سخت به ما کمک می کند. اخبار بد در مورد فوتبال در روزهای اخیر همه را ناراحت کرده است. تقریباً افکار بسیاری از افراد درگیری ذهنی دارد ، اما فوتبال وجود دارد و مردم به خوبی درگیر این ورزش هستند.

حاج رضایی یادآور شد: در لیگ برتر به اواسط فصل نزدیک می شویم و فکر می کنم سطح متوسطی از کیفیت فنی را شاهد هستیم. من باید حقیقت را بگویم که احساس تاج و تخت باعث شد خیلی کمتر از قبل فوتبال تماشا کنم. بعضی از بازی هایی که دیدم واقعاً اذیت شدم. می خواستم بعضی از بازی ها تمام شود.

او در راه است تاثیر در قانون منع ورود بیگانگان به فوتبال باشگاهی کشور آمده است: فوتبال مانند پزشکان بدون مرز است. برای صنعت در این زمینه نمی توان تشخیص داد. آیا می توان دانش فعلی در مورد جهان را نادیده گرفت و منتظر نتیجه ماند؟ جیری و بهبود کیفیت فنی نیز وجود داشت.

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: آقایان مسئول قانونگذاری را تصویب نکردند ، اما به جلو دویدند و عدم مسئولیت خود را در دو بند و نظرات ارائه دادند. مسئولان فوتبال را نمی فهمند.

حاج حاج رضایی در مورد عملکرد فنی مربیان لیگ برتر افزود: من مربیان را به دلیل کیفیت پایین بازی ها محکوم نمی کنم. البته آنها در زمینه کاری خود نیز کمبودهایی دارند ، اما ریشه در واقع در آنجا نیست. متاسفانه سطح فرهنگی نیز کاهش یافته است که بیشتر این به دلیل شخصیت مربی است. ادبیات منتشر شده توسط مربیان برای برخی از آنها واقعاً ناپسند است.

وی ادامه داد: اتفاقاً در این روزهای بیماری کرونا که تماشاگران نمی آیند ، می بینیم که مسئله در توهین و بی ادبی هواداران نیست ، بلکه در تعدادی نیمکت است. میزبان این فوتبال در مرزها من بکش و کیفیت خوبی ارائه نمی دهند.

حاج رضایی درباره نحوه آموزش مربیگری در فوتبال باشگاهی ایران افزود: برخی از دوستان نزدیک من چندین بار هدایت کمیته آموزش فدراسیون فوتبال را برعهده گرفتند و اطلاعات عجیبی را در اختیار من قرار دادند. با کمال تعجب هزاران نفر در کشور مدرک مربیگری دریافت کرده اند. چرا مردان از مربیان کلاس جهانی استفاده نمی کنند و به افزایش تعداد مدارک فکر نمی کنند؟ به جای همه این شواهد ، تعداد زیادی از مردم می توانند 10 فوتبالیست نخبه اخلاقی و ورزشی را برای تقلید به کلاسهای مشهور جهان بفرستند.

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران تأکید کرد: فکر می کنم مربی باید از نظر روحی و روانی خوب باشد تا بتواند نکات مثبت را به بازیکن بگوید. چرا مربی باید خودش را محدود کند؟ متاسفانه مربیان ایرانی به مشکلات بزرگی تبدیل شده اند. متمایز کردن مردان در غیاب مربی خارجی منجر به افت کیفیت شد.

حاج رضایی با انتقاد از ادبیات مربیان در این فصل گفت: آقایان خیلی واضح می گویند فدراسیون و برخی مسئولان باید کمک کنند. چرا همین افراد در طول روز به تمرین نمی روند؟ اگر مربی خارجی در لیگ برتر وجود داشت ، ادبیات آنها می تواند تغییر زیادی کند. مربیان ایرانی واقعاً فرصت ها را از دست می دهند. من فکر می کنم اگر یک مربی خارجی خوب وارد کشور شود ، می توانیم الگوی درستی باشیم.

وی درباره عدم آموزش مناسب گفت: دوره های مربیگری خارجی می تواند به شما کمک زیادی کند. آنها به نظریه ها کمک می کنند. جمله ای وجود دارد که می گوید: “فوتبال یک علم نیست ، اما علم به آن کمک می کند من “این بدان معناست که وقتی از ژنتیک مختلف فوتبال در یک جغرافیا استفاده می شود ، تیم ملی همان منطقه پیشرفت زیادی می کند.

کارشناس فوتبال ایران برای تاثیر وی همچنین در مورد اشتباهات مدیریتی در مربیگری صحبت کرد و گفت: روزی یکی از باشگاه های شهرستان از من خواست که به آنها کمک کنم. من رفتم و دیدم که آنها در یک روز 10 بازیکن اصلی خود را به دلیل فسخ قرارداد از دست داده اند. این اتفاق نمی افتاد اگر مدیر فوتبال می دانست و می دانست که قرارداد نباید در یک روز منقضی شود. متاسفانه ناکارآمدی در سلسه ارکان یک باشگاه کار یک مربی است تاثیر مستقیم قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا