سلامت و تندرستی

کووید-۱۹ احتمالا شبیه آنفلوآنزای فصلی می‌شود

پزشکان و محققان با ادامه تهاجم جهانی Covid-19 و افزایش تعداد مرگ های بیمارستانی در چندین کشور ، به طور فزاینده ای از ویروس آگاهی دارند.

وقتی بیماری همه گیر آغاز شد ، مردم در ابتدا امیدوار بودند که این واکسن بتواند ویروس را از بین ببرد و به “مصونیت جمعی” در سراسر جهان کمک کند ، اما مقامات بهداشتی هشدار دادند که ویروس می تواند هر سال مانند آنفولانزا برگردد.

طبق تحقیقات بیشتری که در حال حاضر روی Covid-19 در حال انجام است ، ویروس ممکن است در جوامع بشری برای همیشه وجود داشته باشد ، اما میزان آلودگی و مرگ و میر به اندازه اپیدمی کنونی نخواهد بود.

دکتر جان براونشتاین ، متخصص ارشد نوآوری در بیمارستان کودکان بوستون ، در مصاحبه ای با ABC News گفت: “ویروس کرونا باقی مانده و از بین بردن آن تقریباً غیرممکن است.”

پیش آگهی دکتر براونشتاین با تحقیقات اخیر نیز مطابقت دارد.

طبق نتایج این مطالعه ، ویروس SARS-Cow-2 ، عامل ایجاد کننده Covid-19 ، سرانجام به همراه سایر عوامل بیماری زا ویروس کرونا با علائم خفیف ، به صورت فصلی بازگشت.

اما این به اپیدمی محلی Covid-19 بستگی دارد. محققان دانشگاه آموری در جورجیا و پن می گویند این ویروس ممکن است دیگر گسترده نباشد و باعث بیماری جدی جدی در کشورهای مختلف شود.

جنی لوین ، نویسنده اصلی این تحقیق ، به نیویورک تایمز گفت: “چه مدت طول می کشد تا به اپیدمی محلی برسیم ، به سرعت گسترش بیماری و میزان موثر بودن واکسیناسیون بستگی دارد.”

Covid-19 در مقیاس وسیعی بر روی سیستم ایمنی بدن بزرگسالان تأثیرگذار بود ، زیرا یک پاتوژن ناشناخته بود و بدن برای مبارزه با ویروس جدید عادت نداشت. اما هر چه احتمال بالغ شدن واکسن Covid-19 یا آلوده شدن خود ویروس توسط بزرگسالان بیشتر باشد ، واکنش بدن انسان نسبت به ویروس بیشتر تغییر می کند و ممکن است از پاتوژن مصون بماند. به گفته این متخصصان ، این امر واکنش بدن در برابر عفونت های بعدی را شبیه واکنش آن در برابر سرماخوردگی می کند.

از طرف دیگر ، کودکان هنوز در مقایسه با بزرگسالان تحت تأثیر این ویروس جدید قرار ندارند زیرا بدن آنها به عوامل بیماری زای جدید عادت کرده است. کارشناسان پیش بینی می کنند که ویروس ممکن است در نهایت فقط برای کودکان زیر پنج سال خطرناک شود.

در این مطالعه شش نوع ویروس کرونا ویروس انسانی مورد مطالعه قرار گرفت که چهار نوع از آنها در انسان شایع بوده و علائم خفیفی داشتند. دو مورد دیگر سندرم تنفسی شدید (SARS) و سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) بودند که در سال 2003 و 2012 شایع بودند و باعث عفونت و مرگ شدید می شدند ، اما به طور گسترده ای گسترش پیدا نکردند.

دکتر لوین و تیم وی اظهار داشتند که Covid-19 شباهت زیادی به ویروس محلی کرون دارد که باعث سرماخوردگی می شود ، به این معنی که در آینده ممکن است به جای از بین رفتن کامل آن ، به بیماری فصلی تبدیل شود.

استفاده از واکسن بسته به اثربخشی و تزریق آن ممکن است تغییر در ویروس جدید ایجاد کند.

اگر واکسن از شیوع ویروس در انسان جلوگیری کند ، نتیجه می گیریم که باید به عنوان واکسن سرخک به همه تزریق شود ، اما اگر از شیوع آن جلوگیری نکند ، ممکن است هر ساله برای جلوگیری از شیوع عفونت تجدید شود. .

به گزارش ایندیپندنت ، دکتر لوین و تیم وی پیش بینی کرده اند که واکسن ها قادر به تخریب Covid-19 نخواهند بود و ویروس روی زمین باقی خواهد ماند اما باعث مرگ کمتر می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا