اقتصادی

تله رمزارزها برای سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای!

امروزه ، بیت کوین به عنوان موفق ترین ارز رمزپایه جهانی ، در حال دستیابی به ارتفاعات جدید است و به کانون سرمایه گذاری در داخل و خارج از کشور تبدیل شده است.

به گزارش مجله زنده خبری ، روزنامه “رسالت” نیز می نویسد: “سود کلان و نوسانات نامحدود با خرید این کد ارزی باعث شده است مردم فکر کنند از این فرصت به عنوان ضرر استفاده نکنند ، به ویژه کسانی که در ماه های اخیر در بورس سرمایه گذاری کرده اند و گاهی اوقات رنج می برند. فناوری بلاکچین غیر متمرکز و ظهور ارزهای رمزپایه نوعی سرمایه گذاری اقتصادی جدید و نامحدود است که به هیچ دولت یا کشوری وابسته نیست و عملکرد آن نیاز به استفاده از برق و استفاده از تخصص دارد. در حقیقت ، دنیای ارزهای رمزپایه فضایی کاملاً تخصصی است که ورود و کار در آن به دانش خاصی احتیاج دارد و امید به کسب سود بالا در کوتاه مدت می تواند به عنوان تجربه تلخی که برای بسیاری از سهامداران اتفاق افتاده است ، تله ای برای از دست دادن سرمایه مردم باشد.

طبق آمار داده شده برای گردش مالی Ramzarz در کشور ، روزانه دو هزار میلیارد تن توزیع می شود که نشان دهنده مهاجرت سهامداران بورس سهام به Ramzarz است. در اوایل سال جاری ، رئیس جمهور مردم را به ورود به بازار سرمایه تشویق كرد و آن را یكی از امن ترین راه ها برای سرمایه گذاری خواند. اگرچه ارتقا این سرمایه گذاری ، بدون دادن اطلاعات لازم به مردم ، منجر به از بین رفتن سرمایه زیادی در بازار سرمایه و جو بی اعتمادی حاکم در آن شده است.

در واقع ، کار در هر بازار و اقتصادی فقط با دیدن چند سی دی آموزشی یا دنبال کردن صفحات اینستاگرام برای کسانی که فکر می کنند همیشه می توانند از نردبان سودآوری بالا بروند ، کافی نیست و اکنون همین امر برای خرید بیت کوین صادق است. و دهلیز

همه ما می دانیم که بیت کوین سطوح مقاومت را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و رکوردهای جدیدی را به ثبت رسانده است ، بنابراین اکنون هر بیت کوین به رقمی بیش از 50 هزار دلار رسیده است ، اما نوسانات در حوزه ارزهای رمزپایه در مقایسه با رقبا بسیار زیاد است. ، این شامل تغییرات بیشتر و معمولاً خطر بالاتر است. به گفته کارشناسان ، بیت کوین احتمالاً مانند سال 2017 رفتار خواهد کرد ، بنابراین پس از اوج گرفتن قیمت با افت عمیقی روبرو خواهد شد.

تاکنون فناوری تغییرات چشمگیری در زمینه های مختلف ایجاد کرده است و اکنون فناوری بلاک چین افق های جدیدی را برای سیستم مالی اقتصاد در سرتاسر جهان ترسیم کرده است ، اما باید بدانیم که بدون دانش و اطلاعات کافی ورود می کنیم و فقط اقدام احساسی برای دوری از کاروان با ارزهای دیجیتال فقط منجر به از دست دادن سرمایه می شود. بنابراین بازگشت به ورطه بدون دانش و اطلاعات در بازارهای مالی منجر به کشیدن مجدد سرمایه می شود.

این نوسانات در طبیعت بیت کوین است

رضا گوربانی ، عضو هیئت مدیره سازمان اصناف رایانه ، درباره ذهنیت کسب سود کلان از طریق سرمایه گذاری کوتاه مدت در بورس و ارزهای رمزپایه گفت: سرمایه گذاری به معنای ثروتمند شدن نیست ، بلکه محافظت از مردم در برابر سودآوری است. دارایی های. “برای اینکه به مرور زمان کاهش پیدا نکند. برخی معتقدند سرمایه گذاری همان ثروتمند شدن در کوتاه مدت است و بنابراین انتظار دارند که از خرید و فروش بیت کوین سودهای کلانی کسب کنند ، همانطور که در بورس اوراق بهادار از ابتدای امسال.

وی با بیان اینکه بیت کوین کلاس هفتم دارایی است ، افزود: ارزهای رمزپایه یکی از جدیدترین روش های سرمایه گذاری در جهان با نوسانات ذاتی است. بیت کوین یک دارایی دیجیتال است ، نه دارایی های فیزیکی مانند خانه ، ماشین یا طلا.

بیت کوین طی 12 سال گذشته رشد کرده است و احتمالاً در آینده نیز رشد خواهد کرد ، اما هیچ تحلیلی انتظار چنین تحولی را ندارد.

قربانی ادامه داد: افرادی که سواد مالی ندارند نباید وارد حوزه بیت کوین شوند. سرمایه گذارانی که می خواهند در کوتاه مدت سود کسب کنند قطعاً در یک بازار بی ثبات متضرر می شوند. اکنون هر بیت کوین یک میلیارد و 300 میلیون تومان ارزش گذاری شده است ، در حالی که در مطالعه اخیر کارشناسان این حوزه ، ارزش هر بیت کوین را 600 میلیون تومان تخمین زده اند.

بیت کوین از روند منطقی و قابل پیش بینی خارج می شود

یکی از اعضای هیئت مدیره سازمان اصناف رایانه یادآور شد: بیت کوین اکنون از وضعیت منطقی و قابل پیش بینی خارج شده است. هر بار که شاهد صعودهای شدید و شدید در بازار هستیم ، به همان اندازه افت شدید داشته و همین امر می تواند در مورد بیت کوین اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به لزوم آموزش ارزهای رمزپایه گفت: افرادی که می خواهند در بیت کوین سرمایه گذاری کنند باید بدانند که این فناوری غیرمتمرکز تحت نظارت هیچ موسسه خاصی در جهان وجود ندارد. به عنوان مثال ، اگر کسی رمز ورود دروازه خود را برای خرید ارز دیجیتال فراموش کند یا گم کند ، راهی برای یافتن آن وجود ندارد و سازمانی برای پاسخگویی وجود ندارد زیرا در واقع هیچ مرکزی از آن پشتیبانی نمی کند تا بتواند رمز ورود را بازیابی کرده و دوباره صادر کند. بارها شاهد چنین مواردی از نزدیک بوده ایم که بدین ترتیب سرمایه بسیاری از مردم از بین رفته است.

این کارشناس دیجیتال با بیان اینکه هک ارزهای رمزپایه غیرممکن است ، افزود: هک بیت کوین امکان پذیر نیست زیرا فاکتور امنیتی بسیار بالایی وجود دارد. در واقع ، رمز عبوری که برای کار در این فضا استفاده می شود به دلیل امنیت بالا هرگز قابل پیگیری و بازیابی نیست ، اما ممکن است یک کیف پول بیت کوین هک شود و هکرها وارد آن شوند.

قربانی در مورد تشویق چهره های موفق و مهم دنیا مانند الون ماسک برای خرید بیت کوین گفت: خرید یک و نیم میلیارد دلار بیت کوین توسط مدیر عامل شرکت تسلا موتورز موجب رضایت عمومی شد و بسیاری را به خرید آنها ترغیب کرد. از آنجا که سهام تسلا در حال حاضر در بازار سهام ارزشمند است ، محصولات این شرکت از کیفیت بالاتری نسبت به بنز و بی ام و برخوردار هستند. بنابراین ، ممکن است خرید بیت کوین توسط مدیر عامل شرکت تسلا عاملی در استقبال از این ارزهای رمزپایه باشد ، اما باید در نظر داشت که خرید بیت کوین توسط ایلان ماسک لزوماً به معنای ادامه رشد آن نیست.

وی در پایان گفت: “این نسل از رایانه ها در آزمایشگاه هستند و هنوز نمی توان در مورد تأثیر دقیق آنها بر عملکرد ارزهای رمزپایه اظهارنظر كرد.” چنین ابزاری ممکن است در آینده جایگزین بیت کوین شود ، اما صحبت درباره آن خیلی زود است. اینترنت از بدو تأسیس تغییرات زیادی داشته و رایانه ها و فضای مجازی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا